ΜΑΡΙΑ ΣΚΑΜΑΓΚΑ

 ΜΑΡΙΑ ΣΚΑΜΑΓΚΑ: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

Έχω την χαρά να μιλώ με μία γυναίκα που έχει εξαιρετική αίσθηση του χιούμορ και λατρεύει τη Λογοτεχνία. Η Μαρία έχει γράψει το βιβλίο Ο Προσκυνητής και είναι φανατική και απαιτητική αναγνώστρια. 

Σήμερα θα μάθουμε τη Μαρία μέσα από την ματιά του αναγνώστη.

Καλώς ήρθες στο Love Book Diary.... !




Πριν ξεκινήσουμε την συζήτηση μας, πες μας λίγα λόγια για εσένα για να σε μάθει καλύτερα το αναγνωστικό κοινό μας.

Είμαι η Μαρία , ζω στην Καισαριανή, έχω περάσει τον μισό αιώνα ζωής απάνω στην γη , έχω έναν μονάκριβο γιο που τον αγαπάω πολύ…και είμαι καλά!

Όταν ξεκινάς ένα καινούργιο αναγνωστικό ταξίδι τι προσδοκίες έχεις; Πώς νιώθεις όταν απολαμβάνεις το βιβλίο και τι ακριβώς όταν δεν σου αρέσει;

Πω πω … με νιώθεις…οι προσδοκίες μου αρχίζουν από την στιγμή που το επιλέγω και λίγο πολύ η περίληψη με προϊδεάζει για την υπόθεση του. Για να το αγοράσω διαβάζω πάντα τις δυο πρώτες σελίδες, και έπειτα το έχω για μερικές ώρες κοντά μου , το βλέπω και τρίβω τα χέρια μου για αυτά που μου υπόσχεται ότι θα ζήσω…Αν είναι τόσο όμορφο όσο το ονειρεύτηκα…αχ…. Νιώθω τόσο χαρούμενη, μιλάω γι΄ αυτό και το σκέφτομαι και στον ύπνο μου ακόμη….

Αν με απογοητεύσει όμως, στην αρχή δεν το βάζω κάτω, συνεχίζω μήπως και με ανταμείψει στην συνέχεια και έπειτα από μερικά κεφάλαια αρχίζει να με πιάνει πονοκέφαλος. Τότε είναι που ξεφυσώ , νευριάζω , λυπάμαι, αναρωτιέμαι, νιώθω ότι με πρόδωσε. Ακόμη κι έτσι, το διαβάζω μέχρι τέλους ίσα για να σιγουρευτώ ότι η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται.



 Πως επιλέγεις τα βιβλία σου και ποια είναι τα κριτήρια σου; Διαβάζεις βιβλία που σου προτείνουν φίλοι σου;

Διαβάζω βιβλία που μου προτείνουν οι φίλοι μου , και διαβάζω και βιβλία που το χέρι μου τα πιάνει τυχαία από το ράφι και μου τα κουνάει μπροστά στα μούτρα μου. Αυτά τα παίρνω σαν λάφυρα στην φωλιά μου.

 Ποιο είναι το αγαπημένο σου είδος Λογοτεχνίας; Πρότεινε μας ένα βιβλίο για να διαβάσουμε.

Δεν έχω αγαπημένο είδος. Διαβάζω τα πάντα. Ότι πέσει στο χέρι μου. Να, τυχαία θα πω ένα μικρό βιβλίο που διάβασα πριν λίγο καιρό κι ακόμη το θυμάμαι. Το γυμνό ψωμί του Μοχάμεντ Σουκρι. Απλό, απολίτιστο, αληθινό, σαν το ψωμάκι που όταν πέφτει κάτω το φιλάμε πριν το βάλουμε στο στόμα μας. Η αραβική Λογοτεχνία είναι δυνατή σαν τα χαστούκια της μαμάς, όταν κάναμε ζημιές.




Αν σου δινόταν η ευκαιρία να δειπνήσεις με έναν ξένο συγγραφέα, ποιον θα διάλεγες και γιατί;

Θα διαλέξω τον Αχμέτ Ουμίτ , όχι γιατί είναι ο καλύτερος όλων, άλλα για να μου κάνει ένα ωραίο ξεγυρισμένο τραπέζι στον Βόσπορο και για επιδόρπιο να φάω όσα περισσότερα φιστικλι ντολμά χωράει η κοιλιά μου, ενώ οι δερβίσηδες θα περιστρέφονται γύρω μας. Απόλαυση!




Δεν έχω χρόνο για διάβασμα, είναι μία έκφραση που ακούω συχνά. Το πιστεύεις αυτό ή όταν θέλουμε κάτι πάρα πολύ το καταφέρνουμε;

Αν βέβαια η δουλειά κάποιου είναι κουραστική και το ωράριο εξουθενωτικό, τι να σου κάνει ο καημένος; Κλείνουν τα ματάκια του.

 Ποιο ήταν το βιβλίο που σε συγκλόνισε και λάτρεψες τη Λογοτεχνία; Τι συναισθήματα σου δημιούργησε;

Τα πρώτα βιβλία που διάβασα ήτανε τα γνωστά, ασημένια πατίνια, οι άθλιοι, κτλ,,,Είχα καμία δεκαριά από αυτά , τότε τα σκρίνια ήτανε φορτωμένα με μπιμπελό και σεμεδάκια και τόμους εγκυκλοπαίδειας κι όχι όπως τώρα με βιβλία, τα διάβαζα λοιπόν κάθε τρεις και λίγο, ακόμη τα έχω, και τα είχα μάθει απέξω. Με συγκλόνιζαν το δίχως άλλο, αφού νόμιζα ότι ζούσα Ολλανδία κι έκανα πατίνι με τον Χανς και την Γκριτελ




 Σου αρέσει να διαβάζεις απόψεις αναγνωστών για βιβλία; Που δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα; Στα άτομα που ταυτίζονται οι απόψεις σας ή στα βιβλία που οι απόψεις διίστανται;

Μου αρέσει λέει… Πολύ. Δίνω σημασία και στους δύο. Στους πρώτους γιατί λέω από μέσα μου ,,,μα κοίτα ; τα ίδια ένιωσε κι αυτός ο αναγνώστης Και στους δεύτερους σκέφτομαι δύο πράγματα…μήπως εγώ δεν το κατάλαβα…η ούτε εκείνος το κατάλαβε; Χααααχχχ……




Είσαι μία γυναίκα με θετική αύρα και με πολύ χιούμορ. Ποιο βιβλίο σε έκανε να γελάσεις πολύ και το αγαπάς για αυτόν ακριβώς τον λόγο;

Τα παιδιά της πιάτσας του Νίκου Τσιφόρου με έκαναν να γελάσω μέχρι δακρύων και να πίνω και τα δάκρυα μου…κάθε ιστορία του, ένας μπαξές. Επίσης γελάω πολύ και με τον τρυποκάρυδο του Τομ Ρόμπινς. Ένας κοκκινοτρίχης παράνομος το κάτι άλλο.



 Θα ήθελα να σκεφτείς ένα βιβλίο που θα ζωγράφιζες σε πίνακα. Ποιο θα ήταν και τι χρώματα θα χρησιμοποιούσες;

Της Ευγενίας Φακίνου, ζάχαρη στην άκρη. Σε εκείνη την βίλα με τα ιαματικά λουτρά που πνίγεται στην ομίχλη κάθε δειλινό, γίνεται σωστό τρελοκομείο. Αυτό το βιβλίο θέλει χρώμα κι άλλο χρώμα πάνω στο χρώμα για να αποδώσει τις πολύχρωμες επιθυμίες των ενοικιαστών της βίλας, που μοιάζουν με παγανιστικούς χορούς.



Ποιο είναι το καλό βιβλίο για τη Μαρία;

Το καλό βιβλίο είναι αυτό που θα γίνει φίλος μου και θα το σέρνω μαζί μου μέσα στο σπίτι, αυτό που θα έχει πλούσιους διαλόγους, που δεν θα μου γανώνει τον εγκέφαλο με ατέλειωτες σελίδες ιστορικών η άλλων αναφορών χωρίς λόγο κι αιτία. Αν θέλω διαβάζω εγκυκλοπαίδεια, Ζητώ από το βιβλίο να πάρει την ιστορία που θέλει και να την βάλει στο στόμα των ηρώων του, να σπαρταράει μπροστά μου.

 Έρχονται τα Χριστούγεννα και όλοι γινόμαστε παιδιά ξανά. Ποιο βιβλίο θα ζήταγες από τον Αί Βασίλη και γιατί ; Εύχομαι να ήσουν καλό παιδί φέτος!

Είμαι πάντα καλό παιδί. Χαααχχχ… άγιε μου Βασίλη φέρε μου σε παρακαλώ την βίβλο των νεκρών απευθείας από κάποια αιγυπτιακή σαρκοφάγο ...


 Από τις εκδόσεις Υδροπλάνο κυκλοφορεί το βιβλίο σου ‘’ Ο Προσκυνητής ‘’, που έχει αγαπηθεί πάρα πολύ. Πες μας λίγα λόγια για το βιβλίο σου και σε ποια μέρη θα ταξιδέψουν οι αναγνώστες μας παρέα με τους ήρωες σου. 

Παλαμάκια…που είπες ότι έχει αγαπηθεί πάρα πολύ …( εγώ σου είπα να το γράψεις αυτό; χααααχχχ) Τώρα μόνη μου να πω κάτι για το βιβλίο μου είναι δύσκολο Ελπίζω να τους κάνω συνενόχους στο παιχνίδι μου αλλά μπορεί να πάρουν και το βαπόρι να φύγουν από την Σάμο και να τους ψάχνω τους αναγνώστες μου …



Σε ευχαριστώ θερμά!!

Παρασκευούλα, σε ευχαριστώ πολύ που έγραψες για εμένα αυτές τις καταπληκτικές ερωτήσεις, που μπήκες σε όλο αυτό τον κόπο και μου έδωσες την χαρά να μιλήσω για τα βιβλία και τον τρόπο που τα αγαπώ με φόβο και πάθος. Σου εύχομαι υγεία και αγάπη και καλές γιορτές !




Σας αφιερώνω με αγάπη το τραγούδι... Ο Προσκυνητής !!! Παλιό αλλά πολύ αγαπημένο!



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΜΑΝΓΓΕΛ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

ΚΛΑΙΡΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ