ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ

 ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

Έχω την χαρά να φιλοξενώ μία συμπαθέστατη κυρία, μία φανατική αναγνώστρια από την Δράμα που ταυτίζομαι πάρα πολλές φορές με τις απόψεις της και τις επιλογές της !

Σήμερα θα γνωρίσουμε την Αναστασία!



Καλώς ήρθες στο Love Book Diary.

Πριν ξεκινήσουμε την συζήτηση μας πες μας λίγα λόγια για εσένα για να σε μάθει το αναγνωστικό μας κοινό.

Καλώς σας βρήκα Παρασκευή και ευχαριστώ πολύ για το κάλεσμα σε αυτή την ενδιαφέρουσα σελίδα που έχεις δημιουργήσει με αγάπη και μεράκι!


Είμαι η Αναστασία γεννήθηκα πριν από 54 χρόνια στην Δράμα, είμαι παντρεμένη και έχω δύο κόρες 27 και 23 χρονών. 
Σπούδασα Διοίκηση μονάδων υγείας και πρόνοιας στην Αθήνα, όπου γνώρισα και τον άντρα μου και από το 1991 ήρθαμε μόνιμα στην Δράμα. 
Λατρεύω την οικογένεια μου, το διάβασμα, τα ταξίδια, την θάλασσα, τις συναυλίες, την καλή παρέα...

     Τι είναι η ανάγνωση για την Αναστασία και πότε ξεκίνησε το Λογοτεχνικό σου ταξίδι;


Η ανάγνωση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μου, η ανάγκη μου να ξεφεύγω, να ταξιδεύω, να ηρεμώ ... Θα ήθελα να είχα περισσότερο χρόνο για διάβασμα και το απολαμβάνω συνήθως όταν υπάρχει ησυχία γύρω μου. 
Το λογοτεχνικό ταξίδι μου ξεκίνησε στην πέμπτη δημοτικού με πρώτο βιβλίο το Τζέιν Ειρ  δώρο της μητέρας μου και δεύτερο το Όλιβερ Τουίστ δώρο της θείας μου. 
Ήταν το έναυσμα για αυτή την μεγάλη αγάπη που με ακολουθεί μέχρι σήμερα, θυμάμαι να βιάζομαι στο σχόλασμα να βρεθώ στο σπίτι να τελειώσω τα μαθήματα για να συνεχίσω το βιβλίο μου. 




      Ποια βιβλία θυμάσαι από τα παιδικά σου χρόνια που σου δημιουργούν έντονα συναισθήματα;

Εκτός από τα δύο που ανέφερα παραπάνω θα πω την καλύβα του μπαρμπά Θωμά, το χωρίς οικογένεια, ένα παιδί μετράει τα άστρα, ο κόμης Μόντε Κρίστο, οι άθλιοι και πολλά πολλά άλλα. Τα έχω όλα κρατημένα μαζί με τα παιδικά βιβλία των παιδιών μου σε μια ξεχωριστή βιβλιοθήκη.





      Ποιο είδος Λογοτεχνίας αγαπάς περισσότερο και για ποιον λόγο; Πρότεινε μας δυο βιβλία να διαβάσουμε.

Έχω αδυναμία στο κοινωνικό ιστορικό, με αγγίζει απίστευτα το πάντρεμα ιστορικών γεγονότων και μυθοπλασίας και όταν γίνεται σε συνδυασμό με καλή γραφή το αποτέλεσμα είναι μαγικό! Γεμίζω από εικόνες, αρώματα, αισθήσεις, κουλτούρες, γλωσσικά ιδιώματα, ήθη, έθιμα και παραδόσεις της εκάστοτε εποχής. 
Αγαπημένα βιβλία πολλά πως να πω μόνο δύο... σίγουρα θα αναφέρω ένα από τα κορυφαία ιστορικά μυθιστορήματα που έχω διαβάσει το "Πήραν την πόλη πήραν την" της Λαμπαδαρίδου-Πόθου και το κοινωνικό ιστορικό "Όταν θα δεις τη θάλασσα" του Δάνδολου!! 





Επίσης μου αρέσει το ψυχογράφημα και ενίοτε και το αστυνομικό, το είδος πάντως που δεν "αγγίζω" είναι η λογοτεχνία τρόμου.

    Ακολουθείς κάποιους συγγραφείς ως αναγνώστρια και αν ναι ποιοι είναι και για ποιον λόγο;

Ναι υπάρχουν κάποιοι συγγραφείς που τους ακολουθώ πιστά πολλά χρόνια όπως ο Καλπούζος και η Λαπατά, θαυμάζω την γραφή τους, λατρεύω την θεματολογία των βιβλίων τους, παραδίνουν πάντα τα έργα τους με ενδελεχή μελέτη /έρευνα και σεβασμό στον αναγνώστη. Ανυπομονώ πάντα για το επόμενο έργο τους!



Επίσης αγαπημένοι συγγραφείς ο Θοδωρής Παπαθεοδώρου, η Πασχαλία Τραυλού, η Ελένη Πριοβόλου, η Ελένη Κεκροπούλου ο Στέφανος Δάνδολος, η Αλκυόνη Παπαδάκη,η Σόφη Θεοδωρίδου, 
ο Σίμος Κερασίδης του οποίου εχθές ξεκίνησα το νέο του βιβλίο "Η Αρβανίτισσα δασκάλα" αν και αρχή ξεχωρίζει η καλή γραφή και μου αρέσει πολύ η εποχή που εξελίσσεται. 

Από μεταφρασμένη λογοτεχνία ακολουθώ την Kristin Hannah δεν με έχει απογοητεύσει ποτέ.



      Τόσα πολλά βιβλία, τόσο λίγος χρόνος!! Πως επιλέγεις τα βιβλία σου πλέον και με ποια κριτήρια;

Αχ αυτός ο χρόνος πάντα λίγος και η επιλογή συνήθως γίνεται ανάλογα την διάθεση την δεδομένη στιγμή. Επίσης νιώθω πολλές φορές την ανάγκη των εναλλαγών. 
Αν έχω μόλις τελειώσει ένα καλό ιστορικό βιβλίο σίγουρα θα επιλέξω κάτι διαφορετικό ως είδος. 
Οι επιλογές με το πέρασμα των χρόνων  γίνονται με πιο αυστηρά κριτήρια, γιατί έχω γίνει εγώ ως αναγνώστρια πιο απαιτητική. 

     Όταν δεν σου αρέσει ένα βιβλίο τι κάνεις; Το ολοκληρώνεις ή το αφήνεις γιατί δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για εσένα και θα το αδικήσεις;


Παλαιότερα δεν άφηνα ποτέ βιβλίο αν δεν το τελείωνα. Ήθελα να έχω ολοκληρωμένη άποψη και το συνέχιζα με την ελπίδα ότι κάτι μπορεί να αλλάξει παρακάτω. 
Πλέον όχι, είναι τόσα πολλά αυτά που θέλω να διαβάσω. Την πρώτη φορά το άφησα με αρκετές ενοχές, τώρα πια συνεχίζω χωρίς... 

      Τι στοιχεία πρέπει να έχει ένα βιβλίο για εσένα ώστε να το θεωρήσεις πολύ καλό; Πρότεινε μας δυο βιβλία για να διαβάσουμε.

Το κυριότερο στοιχείο είναι η γραφή, το ύφος της και η αφηγηματική ικανότητα του συγγραφέα. Αν υπάρχουν αυτά μπορώ να παραβλέψω μια μέτρια πλοκή. Αυτά που με αποτρέπουν είναι η εφηβική γραφή, η κακή επιμέλεια και στην μεταφρασμένη λογοτεχνία η λάθος απόδοση που μπορεί να τσαλακώσει την εικόνα του καλύτερου βιβλίου. 

Θα προτείνω δύο βιβλία που διάβασα πέρσι και με εντυπωσίασαν με την υπέροχη αφοπλιστική γραφή τους το "Η μυρωδιά του αχινού" της Κοντογεωργοπουλου και το "Εραν" του Καλπουζου και τα δύο αναδεικνύουν άριστα τον πλούτο της ελληνικής γλώσσας!! 




    '' Η μάνα εν κρύον νερόν'' ένα αγαπημένο ποντιακό τραγούδι!! Τι αισθάνεσαι όταν ακούς το συγκεκριμένο τραγούδι και με ποιο βιβλίο θα μπορούσες να το συνδυάσεις;

Στίχοι:

Όταν γερά η μάνα και άλλο κε μπορεί α τότε θελ βοήθειαν α τότε θελ ζωήν α τότε θελ ζωήν

κι όταν θα έρτε η ώρα και άλλο κι θα ζει, αμάν και φτας το χρέωσις θα καίετε η ψυς

 

Τι αισθάνομαι;... μόνο συγκίνηση, τα μάτια γεμίζουν χωρίς να το θέλω όπου και αν βρίσκομαι.
Για εμάς τους Πόντιους είναι ένα από τα χαρακτηριστικότερα τραγούδια της παράδοσης μας. 

Ακούγοντας το ξυπνάν θύμησες και μνήμες από την γιαγιά μου και όχι από την μητέρα μου που έχω την ευλογία να την έχω γερή δίπλα μου. Ίσως γιατί η γιαγιά μου υπήρξε για εμένα και μάνα τα χρόνια που οι γονείς μου ήταν μετανάστες στην Γερμανία, ίσως γιατί ήταν πρότυπο μάνας εφτά παιδιών, ίσως γιατί ήταν μια πόντια μάνα πολύ βασανισμένη, όπως οι περισσότερες γυναίκες εκείνης της εποχής και ιδιαίτερα στην ελληνική επαρχία. 
Έφυγε πλήρης ημερών έχοντας δίπλα της παιδιά εγγόνια και δισέγγονα...όμως μου λείπει και 
όταν το ακούω η απουσία της πονά λίγο περισσότερο εκείνη την στιγμή... 
Το βιβλίο που σκέφτηκα πρώτο ότι μπορώ να το συνδυάσω με το τραγούδι είναι το "Πόντια μάνα" του Δημήτρη Κεραηλίδη. 




     Τι θα έλεγες στους αναγνώστες μας για να απολαμβάνουν το Λογοτεχνικό τους ταξίδι;

Να διαβάζουν ότι αγαπούν αυτό και μόνο φτάνει για να απολαμβάνουν τα ταξίδια του νου και της ψυχής.

Σε ευχαριστώ θερμά

Παρασκευή

Σε ευχαριστώ και πάλι. 

Αναστασία.








Για το Love Book Diary




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΜΑΝΓΓΕΛ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

ΚΛΑΙΡΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ