ΤΑΝΙΑ ΧΑΜΟΠΟΥΛΟΥ

 ΤΑΝΙΑ ΧΑΜΟΠΟΥΛΟΥ:ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

Έχω την χαρά να φιλοξενώ ένα υπέροχο κορίτσι, διακριτικό , που αγαπάει το Ιστορικό μυθιστόρημα , μα πάνω από όλα μία αναγνώστρια με άποψη.

Σήμερα θα γνωρίσουμε τη Τάνια.




Πριν ξεκινήσουμε την συζήτηση μας πεσ μας δυο λόγια για εσένα για να σε μάθουν οι αναγνώστες μας.

 Σε ευχαριστώ πολύ Παρασκευή μου για την πρότασή σου να με φιλοξενήσεις στο blog σου και να μιλήσουμε για το βιβλίο. Τιμή μου.

Λίγα λόγια για μένα….

Είμαι η Τάνια, γεννημένη στην Αθήνα με καταγωγή από παππούδες και γιαγιάδες Πόντο-Κωνσταντινούπολη-Ικόνιο Μ.Ασίας-Κρήτη. Με τον άντρα μου είμαστε μαζί 26 χρόνια, έχουμε έναν 15 χρόνο γιο κι ένα σκυλάκι. Έχω σπουδάσει μηχανικός Η/Υ και όταν έγινα μαμά αποφάσισα να σταματήσω την δουλειά και δεν το έχω μετανιώσει καθόλου. Είμαι ρομαντική και ευαίσθητη, αλλά έχω πείσμα «γαϊδουρινό», τεράστια υπομονή και επιμονή. Μισώ την αδικία, το ψέμα και την προδοσία. Λατρεύω το χιούμορ και την αισιοδοξία στους ανθρώπους. Εκτός από τα βιβλία απολαμβάνω την παρέα των φίλων μου.

Τι είναι η ανάγνωση για την Τάνια;

Η ανάγνωση για μένα σημαίνει αρχικά χαλάρωση, ηρεμία και αποφόρτιση από την καθημερινότητα. Σημαίνει γνώσεις γιατί όλα τα βιβλία κάτι έχουν να σου μάθουν, μικρό ή μεγάλο. Τέλος, σημαίνει φανταστικά ταξίδια σε χώρες και εποχές, υπαρκτές ή όχι. Όταν θέλω να διαβάσω παίρνω το βιβλίο μου, δηλώνω ότι πάω για διάβασμα και αποσύρομαι. Ευτυχώς μέχρι τώρα οι άντρες μου σέβονται αυτή την ανάγκη μου και δεν με ενοχλούν.

Όταν ξεκινάς να διαβάσεις ένα βιβλίο νιώθεις ότι χορεύεις με τους πρωταγωνιστές μέχρι το τέλος της ιστορίας; Πώς το βιώνεις αυτό το ταξίδι;

Όταν διαβάζω ένα βιβλίο γίνομαι ένα με τους πρωταγωνιστές του, ταυτίζομαι μαζί τους, χάνομαι στις ιστορίες τους, νιώθω τον πόνο ή την χαρά τους, κλαίω, φωνάζω, γελάω. Εάν η ιστορία είναι δυνατή τα συναισθήματα είναι έντονα και την σκέφτομαι συνέχεια. Έχει χρειαστεί αρκετές φορές να κλείσω το βιβλίο που διαβάζω να πάρω τις ανάσες μου και να ηρεμήσω για να συνεχίσω.

Πότε ξεκίνησε η επαφή σου με τη Λογοτεχνία και ποιο ήταν αυτό το βιβλίο που σε έκανε να ερωτευτείς αυτόν τον χώρο;

Αυτό που λένε «πάντα με θυμάμαι με ένα βιβλίο στο χέρι» ισχύει και στην δική μου περίπτωση. Ήμουν το «φυτό» της οικογένειας. Ξεκίνησα να διαβάζω Λογοτεχνία στο Δημοτικό, παιδική-εφηβική αρχικά αν και από πολύ μικρή διάβαζα φανατικά τα κόμικς της εποχής. Ο έρωτας με την Λογοτεχνία ξεκίνησε σοβαρά με Μ.Λουντέμη και το βιβλίο του Οι κερασιές θα ανθίσουν και φέτος και με Δ.Σωτηρίου και το βιβλίο της Οι επισκέπτες. Ένας έρωτας για μια ζωή.






Ποιο είδος Λογοτεχνίας αγαπάς ιδιαίτερα και ποιο βιβλίο είναι αυτό που σου έρχεται πρώτα στο μυαλό σου όταν σε ρωτάει κάποιος να του προτείνεις κάτι;

Αγαπώ ιδιαίτερα τα ιστορικά μυθιστορήματα, ιδιαίτερα αυτά που έχουν να κάνουν με την Μ.Ασία, τον Πόντο και την Πόλη. Μάλλον μου αρέσουν λόγω της καταγωγής μου, γιατί μου θυμίζουν ιστορίες που έχω ακούσει από τους παππούδες μου. Εάν κάποιος μου ζητήσει να του προτείνω ένα βιβλίο σε αυτή την κατηγορία, θα του προτείνω με το χέρι στην καρδιά το Σέρρα: η ψυχή του Πόντου του Γιάννη Καλπούζου. Ένα από τα ωραιότερα ιστορικά μυθιστορήματα που έχω διαβάσει.




 Από πού προμηθεύεσαι τα βιβλία σου; Είσαι από τους αναγνώστες που αγοράζουν μανιωδώς;

Τα βιβλία τα αγοράζω όπου τα βρω. Προτιμώ τα βιβλιοπωλεία γιατί είμαι κι εγώ από εκείνους που τρελαίνονται με την μυρωδιά που έχουν αυτά τα μαγαζιά. Αλλά έχω αγοράσει και από το internet, από μεταχειρισμένα, από περίπτερα και από εκθέσεις βιβλίων. Έχω αποκτήσει και αρκετά βιβλία από ανταλλαγές. Δεν θα έλεγα ότι αγοράζω μανιωδώς, αν και θα το ήθελα πάρα πολύ. Τον τελευταίο καιρό προσπαθώ να ακολουθώ μια λίστα χωρίς τέλος που έχω με τα βιβλία που θα ήθελα να αποκτήσω.

 Ποιο βιβλίο έχεις στο κομοδίνο σου και ποιες είναι οι πρώτες εντυπώσεις σου από αυτό;

Αυτές τις μέρες διαβάζω το βιβλίο του Πιερ Λεμέτρ Τα χρώματα της πυρκαγιάς που μου χάρισε μία πολύ καλή διαδικτυακή φίλη που γνώρισα μέσα στις βιβλιο-ομάδες. Μια ευαίσθητη και σκληρή ταυτόχρονα ιστορία στο Παρίσι του μεσοπολέμου που έχει συγκίνηση και αγωνία. Μου αρέσει πολύ, το Παρίσι έχει την μαγεία του σε όλες τις εποχές.




Ποιες ώρες της ημέρας διαβάζεις; Σου αρέσει να ακούς μουσική όταν διαβάζεις;

Το διάβασμα το απολαμβάνω τις πρωινές ώρες όταν η υπόλοιπη οικογένεια ακόμα κοιμάται και πριν τον βραδινό ύπνο. Αλλά γενικά όταν πετύχω ησυχία και απομόνωση έστω και λίγες σελίδες θα τις διαβάσω. Όπως κατάλαβες θέλω ησυχία, άρα ούτε μουσική.

Το Facebook και οι βιβλίο-ομάδες έχουν παίξει ρόλο στο να διαβάζεις περισσότερο ή να μαθαίνεις πιο εύκολα τα βιβλία που κυκλοφορούν στην αγορά;

Τα βιβλία ήταν η αιτία που άνοιξα λογαριασμό στο Facebook. Έχω γίνει μέλος σε αρκετές βιβλίο-ομάδες μέσα από τις οποίες έχω γνωρίσει βιβλία διαμάντια. Σίγουρα διαβάζω περισσότερο για να μπορώ να ανταλλάσσω απόψεις με τα υπόλοιπα μέλη. Σε αρκετές ανεβάζω και την δική μου άποψη για ένα βιβλίο που έχω διαβάσει και μου αρέσει. Η ενημέρωση για τις καινούργιες κυκλοφορίες είναι συνεχής και η δουλειά που κάνουν οι διαχειριστές τους είναι αξιόλογη.

Τι είναι αυτό που κοιτάς σε ένα βιβλίο πριν προβείς στην αγορά του;

Το πρώτο που κοιτάω είναι η υπόθεση από το οπισθόφυλλο αλλά και από διάφορες απόψεις που έχω διαβάσει. Για κάποιους συγγραφείς που ακολουθώ, αγοράζω τα βιβλία τους με κλειστά τα μάτια και μέχρι τώρα κανένας τους δεν με έχει απογοητεύσει. Βέβαια οι μετοχές ενός βιβλίου ανεβαίνουν όταν υπάρχει ένα καλό εξώφυλλο και μια πολύ καλή επιμέλεια. Στις μέρες μας παίζει ρόλο και η τιμή του. Για κάποια βιβλία κάνω υπομονή – που όπως είπα έχω πολλή – να πέσει η τιμή τους. Ας είναι καλά τα αδιάβαστα.



Αν ένα βιβλίο δεν σε ικανοποιήσει πώς νιώθεις; Λες στους φίλους σου την γνώμη σου και για ποιόν λόγο δεν σου άρεσε;

Όταν διαβάζω ένα βιβλίο που δεν μου αρέσει και ζορίζομαι να το ολοκληρώσω το αφήνω και πιάνω το επόμενο. Ευτυχώς δεν είναι πολλά αυτά. Όσες φορές έχει συμβεί έχω στενοχωρηθεί για τον συγγραφέα, για τον κόπο και τις προσδοκίες του. Την γνώμη μου και τους λόγους που δεν μου αρέσει την λέω όταν αυτή μου ζητηθεί, αλλά πάντα με ευγένεια και σεβασμό απέναντι στον δημιουργό.

Τι είναι αυτό που αναζητάς σε μία ιστορία για να νιώσεις ότι το βιβλίο είναι για τα δικά σου δεδομένα ενδιαφέρον;

Σίγουρα η πρωτοτυπία της, ακόμα και αν είναι πολυδιαβασμένο το θέμα και η πιο μικρή αλλαγή κάνει την διαφορά. Επίσης να μην είναι προβλέψιμο το τέλος από την αρχή, μου αρέσει πολύ ο συγγραφέας να παίζει με το μυαλό του αναγνώστη. Όσον αφορά τα ιστορικά μυθιστορήματα που μου αρέσει να διαβάζω, μεγάλη σημασία δίνω στην καλή μελέτη που έχει κάνει ο συγγραφέας από πριν και στην αντικειμενικότητα της γραφής του.

Θα ήθελα να μας πεις έναν αγαπημένο σου Ξένο συγγραφέα και έναν Έλληνα που ακολουθείς πολύ και γιατί;

Αν και δεν έχω διαβάσει πολλή Ξένη Λογοτεχνία μου αρέσει πολύ ο Dan Brown, έχω διαβάσει όλα τα βιβλία του και μου αρέσουν πολύ, έχουν δράση, γρίφους, αγωνία, κυνηγητό. Το Illuminati:Οι πεφωτισμένοι θυμάμαι το διάβασα όταν ήμουν 5 μηνών έγκυος μέσα σε μία μέρα. Έλληνες συγγραφείς ακολουθώ και αγαπώ αρκετούς, έχουμε πολλά συγγραφικά αστέρια, κλασικά, νέα, παλιά και παλαιότερα. Είναι πολύ δύσκολο να ξεχωρίσω κάποιον.




Είσαι από τους αναγνώστες που σημειώνουν πάνω στα βιβλία τους;

Όχι σε καμία περίπτωση. Ούτε σημειώνω, ούτε υπογραμμίζω, ούτε τσακίζω σελίδες και γενικά προσέχω πολύ τα βιβλία μου. Όταν διαβάζω έχω δίπλα μου ένα τετράδιο και σημειώνω αυτά που θέλω.

Τι θα έλεγες στο αναγνωστικό κοινό μας για να απολαμβάνει την ανάγνωσή του;

Το διάβασμα μας χαλαρώνει και μας ταξιδεύει. Άρα μόνο απολαυστικό μπορεί να είναι. Να διαβάζουμε ό,τι μας αρέσει, όπου μας αρέσει και όπως μας αρέσει. Να δίνουμε ευκαιρίες σε νέους συγγραφείς, σίγουρα θα ανακαλύψουμε πολλά βιβλία-διαμάντια. Τέλος, να έχουμε ανοιχτά μυαλά και να μην αποκλείουμε είδη βιβλίων, κάποια μπορεί να μας εκπλήξουν ευχάριστα.

Σε ευχαριστώ θερμά!

Ευχαριστώ Παρασκευή μου για την φιλοξενία σου και την κουβέντα που κάναμε. Καλή και δημιουργική συνέχεια σε όλα όσα κάνεις.

Για το Love Book Diary

Παρασκευή Παρίσση

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΜΑΝΓΓΕΛ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΖΟΚΑ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ