ΧΑΡΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΧΑΡΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

Έχω την χαρά να φιλοξενώ ένα κορίτσι που λατρεύει το διάβασμα και αυτό φαίνεται πάρα πολύ!! Μία αναγνώστρια που ασχολείται ενεργά με βιβλιοκριτικές, γράφει δικές της ιστορίες και ξέρετε τι είναι πιο ωραίο; Να λέει κάποιος αυτό το διάβασα στην Χαρά!!!!

Σήμερα θα γνωρίσουμε τη Χαρά Σωτηροπούλου !!!




Καλώς ήρθες στο Love Book Diary!!


Πριν ξεκινήσουμε την συζήτηση μας πες μας δυο λόγια για εσένα για να σε μάθουν οι αναγνώστες μας.

Αρχικά θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για την φιλοξενία, καθώς είμαι φανατική αναγνώστρια σου! Λοιπόν, είμαι η Χαρά, και αγαπώ πολύ τα βιβλία, τα θερινά σινεμά και τα γλυκά. Μου αρέσει πολύ να ταξιδεύω, και να γεμίζω το μυαλό μου με αναμνήσεις και όμορφες εικόνες. Όταν δεν μπορώ να ταξιδεύω, απλά ανοίγω ένα βιβλίο!

Θα ξεκινήσουμε με κλασικές ερωτήσεις που κάνω σε όλους τους αναγνώστες.

 Τι είναι η ανάγνωση και το βιβλίο για τη Χαρά;

Η ανάγνωση και το βιβλίο υπήρχαν πάντοτε στη ζωή μου, και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μου. Θα έλεγα πως είναι ένας τρόπος για να δραπετεύω από τον κόσμο στον οποίον ζούμε.


 Πότε ξεκίνησε το Λογοτεχνικό σου ταξίδι και ποιο ήταν το βιβλίο που σε συγκλόνισε για να αγαπήσεις τη Λογοτεχνία;


Ξεκίνησα να διαβάζω βιβλία από αρκετά μικρή ηλικία. Το πρώτο βιβλίο που διάβασα ήταν τα Ψηλά Βουνά. Το διάβασα γύρω στην ηλικία των πέντε ετών, και θυμάμαι ότι μου δημιούργησε πολύ έντονα συναισθήματα και εικόνες. Ευτυχώς, η μητέρα μου διαπίστωσε αμέσως ότι τα βιβλία μου άρεσαν, και την επόμενη ημέρα με πήγε σε ένα βιβλιοπωλείο και αγόρασα τα πρώτα λογοτεχνικά βιβλία, που απευθύνονταν στην ηλικία μου. Ήταν κάποια από τα βιβλία των εκδόσεων Πατάκη, με το πορτοκαλί εξώφυλλο, και ναι, τα έχω ακόμα!


ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ - ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΖΑΧΑΡΙΑΣ | Λογοτεχνία | IANOS.gr



Τι θεωρείς Χαρά καλό βιβλίο;

Δεν είμαι από τους ανθρώπους που βάζω ταμπέλες στα βιβλία, όπως δεν το κάνω και στην μουσική, τις ταινίες κ.τ.λ. Θεωρώ ότι ένα βιβλίο είναι καλό όταν βρίσκεται στα χέρια του ιδανικού για αυτό αναγνώστη.

 Θα ήθελα να μας πεις για όλες τις δραστηριότητες σου. Για το σαιτ σου Readoclock , για την σελίδα σου στο instagramκαι και στο facebook.Για όλα αυτά τα όμορφα πράγματα που κάνεις για το βιβλίο.

Όλα αυτά ξεκίνησαν από την ανάγκη μου να επικοινωνήσω με τον κόσμο για την αγάπη μου, το βιβλίο. Πέρα από πολύ λίγα άτομα στο φιλικό μου περιβάλλον, δεν είχα παρέες που διάβαζαν. Έτσι, όταν ενθουσιαζόμουν για ένα βιβλίο, ή και απογοητευόμουν, δεν είχα με ποιον να το συζητήσω.
 Όταν άρχισαν να βλέπω τους πρώτους λογαριασμούς με βιβλία στο instagram, ένιωσα σαν να ανοίχτηκε ένας νέος κόσμος μπροστά μου! Κάπως έτσι ήθελα και εγώ να γίνω μέρος αυτού, και να μπορέσω να μεταδώσω τον ενθουσιασμό μου και την αγάπη μου. Το site www.readoclock.gr είναι ένας χώρος όπου ανεβάζω κριτικές, παρουσιάσεις και συνεντεύξεις με συγγραφείς, καθώς και διάφορα projects ή και δικά μου κείμενα. Καθώς εργαζόμουν σαν αρθρογράφος, κάποια στιγμή ένιωσα πως ήθελα έναν δικό μου χώρο, για να μπορώ να γράφω για τα πράγματα που αγαπώ.
Instagram: readoclock  & Facebook:readoclock



Θέλω να μας πεις και για τις ιστορίες , τους στίχους, τα παραμύθια και τα μικρά διηγήματα που γράφεις για να το γνωρίσει το αναγνωστικό κοινό μας. Τις έχω διαβάσει και μου αρέσουν πολύ να ξέρεις.


Σε ευχαριστώ πάρα πολύ, και χαίρομαι ιδιαίτερα που μου το λες αυτό. Η γραφή στη ζωή μου πάει παρέα με την ανάγνωση. Είναι κάτι που μου βγαίνει αυθόρμητα, ένας δικός μου τρόπος να εκφράζομαι. Δε θα μπορούσα να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς να γράφω! Γράφω κυρίως με την καρδιά, αυθόρμητα και χωρίς πρόγραμμα!



 Τα τελευταία χρόνια ασχολείσαι με κριτικές βιβλίων . Θα ήθελα να μας πεις τι παρατηρείς σε ένα βιβλίο, πως γράφεις την άποψη σου και πόσο δύσκολο είναι ,αν είναι να γράψεις πραγματικά αυτό που αισθάνεσαι ;


Είναι πολλοί οι παράγοντες που απαρτίζουν την συνολική εικόνα ενός βιβλίου, και εξαρτάται και από το είδος του βιβλίου, τον συγγραφέα, το πότε γράφτηκε κ.τ.λ. Όταν γράφω μια κριτική λαμβάνω υπόψιν όλες αυτές τις παραμέτρους, μαζί με όσα συναισθήματα μου δημιούργησε, καθώς και το ύφος, τη γλώσσα, τη δομή, την πρωτοτυπία και τους χαρακτήρες. Γράφω την κριτική μου σαν αυτό που είμαι, μια απλή βιβλιοφάγος της διπλανής πόρτας, που απλώς θέλει να μοιραστεί όσα ένιωσε από ένα ανάγνωσμα. Δεν είναι καθόλου δύσκολο να γράψω αυτό που πραγματικά αισθάνομαι, ίσα ίσα αυτός είναι και ο λόγος που δημιούργησα το site και την σελίδα στο instagram.


 Διαβάζεις απόψεις άλλων bookblogger και αν ναι, τι είναι αυτό που κοιτάς σε μία κριτική/άποψη;


Ναι διαβάζω, και μάλιστα έχει τύχει πολλές φορές να αγοράσω αρκετά βιβλία για τα οποία διάβασα μια καλή / ή και κακή άποψη, μόνο και μόνο επειδή με επηρέασε μια κριτική. Μπορώ να πω ότι ακόμα και μια ωραία φωτογραφία είναι ικανή να μου τραβήξει το ενδιαφέρον. Αυτό όμως που μετράει περισσότερο είναι να εμπιστεύομαι το άτομο το οποίο ακολουθώ.





 Ποιο είναι το μυστικό ενός καλού bookbloggerή bookstagrammer και τι είναι αυτό που θα τον ξεχωρίσει από το σύνολο;


Είναι πολύ μεγάλη κουβέντα το τι θεωρείται ‘’καλός’’ bookblogger/bookstagrammer! Για εμένα ξεχωρίζει όποιος είναι αυθεντικός, όποιος δημιουργεί περιεχόμενο, διαβάζει πραγματικά και είναι ειλικρινής στις απόψεις του. Αυτό που θα κάνει κάποιον να ξεχωρίσει είναι η προσωπικότητα του, και θα πρότεινα όποιος σκέφτεται να δημιουργήσει ένα blog ή μια σελίδα να το τολμήσει χωρίς δεύτερη σκέψη, γιατί σίγουρα έχει να πάρει πολλά!


Ποιο είδος λογοτεχνίας αγαπάς; Ποιο βιβλίο έχεις στη βιβλιοθήκη σου και είσαι υπερήφανη για αυτό; Πρότεινε μας ένα αγαπημένο σου βιβλίο.


Αγαπώ αρκετά είδη λογοτεχνίας. Μου αρέσουν πολύ τα κλασικά διηγήματα, η αστυνομική λογοτεχνία και ο μαγικός ρεαλισμός. Επειδή έχω ξεκινήσει και μια μικρή συλλογή με βιβλία, ένα για το οποίο νιώθω πολύ περήφανη είναι το μυθιστόρημα της Περλ Μπακ, Η τελευταία αυτοκράτειρα της Κίνας, που έχω μια πολύ σπάνια και εξαντλημένη έκδοση. Ένα βιβλίο που αγάπησα πολύ είναι το ‘’Η ομορφιά είναι πληγή’’ από Έκα Κουρνιάουαν.


Η τελευταία αυτοκράτειρα της Κίνας | Αλφειός


Η ομορφιά είναι πληγή - Κουρνιάουαν Έκα | Εκδόσεις Πατάκη



Δεν γίνεται να μη σε ρωτήσω για την συνάντηση των bookstagrammer στην Αθήνα ; Πως είναι αυτή η εμπειρία και θα σου ομολογήσω ότι ζηλεύω, γιατί βλέπω πολλά αγαπημένα πρόσωπα.


Νομίζω ότι δεν έχεις άδικο που ζηλεύεις! Μέσα από αυτές τις συναντήσεις είχα την χαρά να γνωρίσω άτομα με τα οποία επικοινωνούσαμε καιρό από το instagram, και με κάποια από αυτά να αναπτύξουμε και σχέσεις φιλίας! Λόγω του κορονοιού μας έχει στοιχίσει λίγο που έχουμε καιρό να βρεθούμε, και ελπίζουμε αυτό να αλλάξει σύντομα!


 Πιστεύεις ότι οι βιβλιόφιλοι κολλάνε με ένα είδος ή με έναν συγγραφέα κατά καιρούς; Και αν ναι που οφείλετε αυτό;


Νομίζω πως σε όλους τους ανθρώπους συμβαίνει αυτό. Πολλές φορές όταν ενθουσιάζεσαι με ένα είδος ή έναν συγγραφέα θέλεις να διαβάσεις περισσότερα έργα του, για να τον γνωρίσεις καλύτερα!


 Ένα καλό που έχει όταν ασχολείσαι ενεργά με blog είναι ότι γνωρίζεις κόσμο που μέχρι χθες δεν ήξερες την ύπαρξη τους και στην δικιά μας περίπτωση βιβλία και συγγραφείς που δεν θα τους γνωρίζαμε, γιατί δεν θα τους δύναμαι την ευκαιρία. Συμφωνείς με αυτό; Ποια είναι η άποψή σου;

Με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνη, και το έχω παρατηρήσει και στον εαυτό μου αυτό. Θεωρώ πως αυτή είναι η καλή πλευρά του ίντερνετ, και καλό είναι να μην είμαστε απόλυτοι, αλλά να δίνουμε ευκαιρίες γιατί μπορεί να ανακαλύψουμε διαμάντια!


Η Ελλάδα στις χώρες με τα υψηλότερα ποσοστά βιβλιόφιλων στην Ευρώπη

 Ξεκίνησες με το blog JiubiloBlog πριν κάνεις το σάιτ σου. Πως ήταν αυτή η εμπειρία σου ;Θεωρείς ότι πρέπει πρώτα να δουλέψεις σε ένα blog, να πειραματιστείς , να δεις τι σου ταιριάζει για να κάνεις το επόμενο βήμα;


Ως αρθρογράφος, έγραφα σε διάφορα περιοδικά και site άρθρα ‘’κατά παραγγελία’’. Κάποια στιγμή με κούρασε αυτό, και ένιωσα πως μου στερούσε την δημιουργικότητα. Κάπως έτσι ξεκίνησα το blog αυτό, το οποίο το αγάπησα πολύ, και μόνο όμορφα πράγματα έχω να θυμάμαι! Κάποια στιγμή ένιωσα πως ήθελα να κάνω κάτι παραπάνω, οπότε προχώρησα στο επόμενο βήμα. Προσωπικά με βοήθησε πολύ και η αρθρογραφία και το blog, γιατί και σαν άνθρωπος έχω μάθει να ‘’αρπάζω’’ γνώσεις από όπου μπορώ. Δεν το θεωρώ απαραίτητο, όμως σίγουρα είναι ένα καλό πρώτο βήμα.


 Πάντα υπάρχει χρόνος για διάβασμα Χαρά; Τι θα έλεγες σε αυτούς που λένε ότι δεν έχω χρόνο για διάβασμα;


Πάντα υπάρχει χρόνος για να κάνουμε όσα αγαπάμε! Είμαι ένα άτομο που εργάζομαι αρκετές ώρες, και κάνω δύο δουλειές, όμως πάντοτε προσπαθώ να βρίσκω χρόνο στην καθημερινότητα για να γεμίζω τις μπαταρίες μου. Για εμένα αυτήν την ώθηση μου την δίνει το διάβασμα. Είναι θέμα προγραμματισμού του χρόνου! Δεν είναι ανάγκη κάποιος να διαβάζει πολλές ώρες ή κάθε ημέρα. Αρκεί το λίγο που θα κάτσει να διαβάσει, να είναι αποδοτικό και να προσφέρει χαρά και ικανοποίηση. Σημασία δεν έχει η ποσότητα, αλλά η ποιότητα!


 Θα ήθελα να μας πεις δυο Έλληνες και δυο Ξένους συγγραφείς που ακολουθείς και γιατί; Τι είναι αυτό που σου αρέσει;

Χμμμ… Αγαπώ πολύ την Μαρία Παπαιωάννου, και την έχω ξεχωρίσει γιατί είναι αυθεντική και έχει ξεχωριστή πένα. Μια ακόμη ενδιαφέρουσα λογοτεχνική φωνή θεωρώ πως είναι αυτή της Αγγελικής Ράδου. 
Από ξένες θα πω της Madeline Miller και την Hanna Kent, τα βιβλία των οποίων έχω απολαύσει εξίσου!


Angeliki Radou (Author of Ο Έντγκαρ και το μυστικό του θαμμένου ...
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΡΑΔΟΥ
Πώς η Μαρία Παπαϊωάννου πολέμησε -και νίκησε!- την κατάθλιψη ...
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
Η Madeline Miller στην Αθήνα | Athens Voice
MADELINE MILLER


Hannah Kent: Η πολυμήχανη συγγραφέας έρχεται στην Αθήνα
HANNA KENT


 Τι θα έλεγες στους αναγνώστες μας για να απολαμβάνουν το ταξίδι τους;

Θα έλεγα να έχουν το μυαλό και την καρδιά ανοιχτά. Να μην πιέζονται και να μην βάζουν ταμπέλες και περιορισμούς στην τέχνη!

Σε ευχαριστώ θερμά για την συζήτηση μας και να είσαι πάντα δημιουργική !

Σε ευχαριστώ και εγώ από καρδιάς!

Εύχομαι και εσείς να απολαύσετε την κουβέντα μας!

Παρασκευή Παρίσση


Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο που λέει "Love Book Diary WLY"
LOVE BOOK DIARY






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΜΑΝΓΓΕΛ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

ΚΛΑΙΡΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ