ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΙΟΦΥΛΛΑ

ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΙΟΦΥΛΛΑ : ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

Έχω την χαρά να φιλοξενώ μία αναγνώστρια δημιουργική που θέλει να χάνετε μέσα στις σελίδες ενός βιβλίου και να χαλαρώνει , μα πάνω από όλα μία αναγνώστρια με άποψη.

Σήμερα θα γνωρίσουμε τη Γιώτα.





 Καλώς ήρθες στο Love Book Diary

Πριν ξεκινήσουμε την συζήτηση μας πες μας δυο λόγια για εσένα για να σε μάθουν οι αναγνώστες μας

Πρώτα από όλα θέλω να σε ευχαριστήσω για την πρόταση που μου έκανες και για την φιλοξενία στο blog σου. Κάνεις πολύ καλή δουλειά και απολαμβάνω να διαβάζω τις απόψεις σου.
Λοιπόν όπως γνωρίζεις ήδη το όνομά μου είναι Γιώτα για τους φίλους και γνωστούς και Παναγιώτα για την οικογένειά μου. Ζω στην Ελευσίνα από την ημέρα που γεννήθηκα και εργάζομαι σε μία εμπορική εισαγωγική εταιρία που δραστηριοποιείται στο χώρο του σιδήρου, στο τμήμα πωλήσεων. Το αντικείμενο της εργασίας μου δεν έχει καμία σχέση με αυτό που έχω σπουδάσει. 
Οι σπουδές μου επικεντρώνονται στην τέχνη της μουσικής καθώς είμαι δασκάλα πιάνου και Αρμονίας. Οι συγκυρίες όμως της ζωής τα έφεραν έτσι ώστε να βρίσκομαι στο χώρο των πωλήσεων για πολλά χρόνια. Χόμπι  μου είναι το διάβασμα και η ζωγραφική. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου ή θα κρατάω ένα μολύβι ή ένα βιβλίο.

Τον τελευταίο καιρό ανήκω στην ομάδα των διαχειριστών της Λέσχης Ανάγνωσης Bell Aθήνας.

 Τι είναι η ανάγνωση και το βιβλίο για τη Γιώτα;

 Η ανάγνωση για μένα είναι χαλάρωση, ηρεμία, διασκέδαση και ένας τρόπος για να ξεφεύγω από το άγχος της καθημερινότητας. Διαβάζοντας ξεχνάω όλα αυτά που με απασχολούν καθημερινά καθώς ένα βιβλίο με ταξιδεύει μέσα από τις σελίδες του σε κάποιο άλλο σύμπαν.


Πότε ξεκίνησε το Λογοτεχνικό σου ταξίδι και ποιο βιβλίο ήταν αυτό που σε συγκλόνισε και το θυμάσαι ακόμη;



 Η γνωριμία μου με το διάβασμα ξεκίνησε σχετικά αργά. Στα 14 μου χρόνια το πρώτο βιβλίο που διάβασα ήταν το 20.000 λεύγες κάτω από την θάλασσα του Ιούλιου Βερν, δώρο της μητέρα μου. Το βιβλίο όμως που θα θυμάμαι πάντα, καθώς μου άλλαξε όλη μου την ζωή όσον αφορά το διάβασμα είναι το Fahrenheit 451 του Ray Bradbury. To συγκεκριμένο βιβλίο με έκανε να αγαπήσω περισσότερο το διάβασμα. Ένα βιβλίο προφητικό. Ένα βιβλίο δυστοπικό που ενώ γράφτηκε το 1953, αναφέρεται σε μια κοινωνία που όλα τα βιβλία είναι απαγορευμένα και το μόνο που επιτρέπεται σαν μέσω διασκέδασης είναι η τηλεόραση και ιδιαίτερα τα ριάλιτι.



                                 



 Ποιο είδος Λογοτεχνίας αγαπάς ιδιαίτερα και γιατί; Πρότεινε μας ένα βιβλίο για να διαβάσουμε.

 Μπορώ να διαβάσω σχεδόν τα πάντα. Τα βιβλία που προτιμώ περισσότερο είναι αυτά που θα με ξενυχτήσουν. Οι φανατικοί αναγνώστες θα με καταλάβουν. Δεν θα προτείνω ένα βιβλίο, αλλά επτά βιβλία που είναι σαν να διαβάζεις ένα. Τα Χρονικά των Κλίφτον του Jeffrey Archer. Κατά την γνώμη μου δεν υπάρχει καλύτερη αναγνωστική εμπειρία.


Jeffrey Archer - The Clifton Chronicles (Τα Χρονικά των Κλίφτον ...
Τα Χρονικά των Κλίφτον του Jeffrey Archer

 Γιώτα σχεδιάζεις υπέροχα και συγχαρητήρια πραγματικά. Θα ήθελα να μας πεις πως έχεις συνδυάσει την δουλειά σου με τη Λογοτεχνία ;

 Σε ευχαριστώ πολύ. Η ζωγραφική είναι το πάθος μου και την αγαπώ το ίδιο με το διάβασμα. Ένα βιβλίο μπορεί άνετα να με εμπνεύσει. Όταν ξεκινώ να ζωγραφίζω έναν πίνακα, μέχρι να στεγνώσει, επειδή τα τελευταία δύο χρόνια χρησιμοποιώ χρώματα λαδιού, συνεχίζω και διαβάζω το βιβλίο που έχω ξεκινήσει. Έτσι έχω βρει τον τρόπο να συνδυάζω και τα δύο μου χόμπι. Αν με ρωτήσεις πιο από τα δύο μου τρώει περισσότερο χρόνο δεν θα μπορώ να σου απαντήσω.


ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΓΙΩΤΑΣ

 Ποιο ήταν το τελευταίο βιβλίο που διάβασες και σου άρεσε πολύ και τι μηνύματα πήρες από αυτό το βιβλίο;

 Το «Ένας κόσμος χωρίς τέλος» του Ken Follett. Ένα υπέροχο ιστορικό μυθιστόρημα το οποίο διάβασα μέσα στην καραντίνα και είναι άκρως επίκαιρο αφού το μεγαλύτερο μέρος του βιβλίου αναφέρεται στην πανδημία της πανούκλας το 1334 στην Ευρώπη και υπάρχουν πολλά κοινά σημεία με την κατάσταση που ζούμε σήμερα με τον Covid-19, όπως τα μέτρα αντιμετώπισης.



Ένας κόσμος χωρίς τέλος-Ken Follett (Επανέκδοση) – Book Tales

 Ποια είναι η καλύτερη προώθηση ενός βιβλίο κατά την άποψη σου; Παίζει σημαντικό ρόλο ο εκδοτικός ή οι αναγνώστες;

 Ένας εκδοτικός οίκος επιλέγει να εκδώσει ένα βιβλίο που πιστεύει ότι θα πουλήσει.

Για μένα ως αναγνώστρια η καλύτερη προώθηση ενός βιβλίου είναι από στόμα σε στόμα. Είτε είναι αρνητική η άποψη είτε θετική. Εξάλλου είμαστε διαφορετικοί και δεν συμπίπτουν οι απόψεις μας με όλους. Αυτό είναι που το κάνει αρκετά ενδιαφέρον.


 Σε παίρνει ένας παγκοσμίου φήμης συγγραφέας για να του σχεδιάσεις το εξώφυλλο του βιβλίου του. Ποιος θα ήθελες να ήταν και ποιο βιβλίο του και γιατί;

Αγαπώ τις πεταλούδες από μικρή. Για μένα η πεταλούδα συμβολίζει την μεταμόρφωση, την ψυχή, την ευτυχία. Οπότε θα αναφερθώ σε ένα εξώφυλλο που πραγματικά ζήλεψα και θα ήθελα πολύ να το είχα σκεφτεί και σχεδιάσει εγώ.
Είναι το εξώφυλλο του «Ψιθυριστή» του Alex North.


Ο ψιθυριστής - North Alex | Public βιβλία


 Ποιο βιβλίο έχεις στο κομοδίνο σου αυτή την στιγμή και ποιες είναι οι πρώτες εντυπώσεις σου;

 Τον ΑΓΡΙΟΤΟΠΟ του John Killian και πραγματικά μου έχει αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις όσον αφορά την γρήγορη πλοκή και τις ανατριχιαστικές σκηνές του.

Αγριότοπος

 Τι στοιχεία πρέπει να έχει ένα βιβλίο για να σε ικανοποιεί αναγνωστικά Γιώτα ;

Εξαρτάται από το είδος που διαβάζω. Για παράδειγμα αν είναι αστυνομικό θέλω να έχει γρήγορη και ενδιαφέρουσα πλοκή μέχρι την λύση του αινίγματος, αν είναι ψυχολογικό θρίλερ θέλω ο/η συγγραφέας να έχει κάνει πολύ καλά ψυχογραφήματα των ηρώων. Φυσικά λατρεύω τα βιβλία που έχουν έξυπνες ανατροπές.


 Ποια είναι η άποψη σου για τα best seller ; Τι είναι αυτό που κάνει ένα βιβλίο να έχει τέτοια επιτυχία; Πες μας δυο βιβλία που είναι best seller και πρέπει να τα διαβάσουμε και γιατί;

 Με βάση την εμπειρία μου σαν αναγνώστρια, τα best seller είναι εκείνα τα βιβλία που χαρακτηρίζονται έτσι από τις πωλήσεις τους. Η επιτυχία τους μπορεί να οφείλεται στον ή στην συγγραφέα, στο περιεχόμενό τους, στην δημοτικότητά τους η στον συνδυασμό μερικών από τα παραπάνω όλων μαζί. Αυτά που μπορώ να προτείνω είναι οι Στυλοβάτες της Γης του Ken Follett, και τα διηγήματα του Edgar Allan Poe.
Διαφορετικά είδη, το ένα ιστορικό μυθιστόρημα τοποθετημένο στην Αγγλία του 1100 μ.Χ. και το άλλο μια συλλογή σκοτεινών διηγημάτων που πραγματικά αξίζει να διαβάσει όποιος ενδιαφέρεται να γνωρίσει την ιδιαίτερη γραφή του Ποε.



ΟΙ ΣΤΥΛΟΒΑΤΕΣ ΤΗΣ ΓΗΣ / FOLLETT KEN





 Είσαι από τους αναγνώστες που διαβάζεις κριτικές βιβλίων και αν ναι από ποιες πηγές;

Διαβάζω κριτικές και απόψεις κυρίως από τα social media, αλλά δεν τις αφήνω να με επηρεάσουν απόλυτα. Θέλω να διαβάσω ένα βιβλίο και να αποκτήσω την δική μου άποψη γι’αυτό. Άλλωστε το τι αρέσει στον καθένα είναι τελείως θέμα προσωπικού γούστου.

 Υπάρχουν φανατικοί αναγνώστες των εκδόσεων bell πως το εξηγείς αυτό; Προσωπικά μπορώ να σου πω ότι η ντουλάπα μου είναι γεμάτη με βιβλία bell που έχουν εκδοθεί από την δεκαετία του 80’.

 Θα μου επιτρέψεις να μιλήσω μόνο για μένα σαν φανατική αναγνώστρια των Bell. Τα Bell ήταν από τα πρώτα βιβλία, μεγαλύτερα από τα βίπερ, που κυκλοφορούσαν τότε, που μπορούσες και μπορείς ακόμα να τα βρεις οπουδήποτε ακόμα και αν είναι κλειστά τα βιβλιοπωλεία σε πολύ προσιτή τιμή. Από τότε που τα ανακάλυψα πάντα είχα και έχω στην τσάντα μου ένα bellακι. Από τα Bell γνωρίσα μεγάλους συγγραφείς όπως τον Stephen King και τον Τhomas Harris.



StephenKing.com - About the Author                                           




 Για να γυριστεί ένα βιβλίο σε ταινία τι στοιχεία πρέπει να έχει ; Πάντα το βιβλίο είναι πιο καλό λένε οι αναγνώστες εκτός από κάποιες εξαιρέσεις. Ποια είναι η άποψη σου;

 Πάντα προτιμώ να διαβάζω το βιβλίο από το να βλέπω την ταινία. Μια ταινία που βασίζεται σε ένα βιβλίο μου περιορίζει την φαντασία. Διαβάζοντας πάντα και κάνω εικόνα όσα γράφουν οι σελίδες του. Από τους χαρακτήρες μέχρι τον τόπο που διαδραματίζεται η ιστορία. Κάποιος σεναριογράφος ή σκηνοθέτης που έχει αναλάβει να μεταφέρει ένα βιβλίο στην μεγάλη οθόνη το βλέπει πάντα από την δική του οπτική γωνία και κάποιοι θεατές σαφώς και θα συμφωνήσουν με αυτή.



 Τι θα ήθελες να κάνεις πάνω στην δουλεία σου που ακόμη δεν σου έχει δοθεί η ευκαιρία σε σχέση με το βιβλίο πάντα.

Όπως ανέφερα και στην αρχή, η δουλειά μου δεν έχει καμία σχέση με το βιβλίο, μου αρέσει πολύ να διαβάζω και να χάνομαι στις σελίδες των βιβλίων. Δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να μην διαβάζει η να μην ζωγραφίζει.




 Θέλεις να κάνεις το δείπνο σε δυο συγγραφείς , ποιους θα προσκαλούσες και γιατί;

 Θα καλούσα τον Ken Follett και τον Zean-Christophe Grange. Δυο συγγραφείς διαφορετικού είδους που θαυμάζω πολύ και θέλω να τους ρωτήσω πάρα πολλά πράγματα για τα βιβλία τους όσον αφορά την έμπνευση τους, την δημιουργία των χαρακτήρων τους, τον τρόπο που γράφουν, την ερεύνα που κάνουν για να την πλοκή της ιστορίας και άλλα πολλά.


Αποτέλεσμα εικόνας για Ken Follett
Ken  Follet
         



Jean-Christophe Grangé - Wikipedia
Zean-Christophe Grange


                                                 
Τι είναι Τέχνη για τη Γιώτα;

Η τέχνη για μένα είναι τα πάντα. Ελευθερία σκέψης και έκφρασης. Ενας τρόπος για να βγάλω από μέσα μου ακόμα και τα πιο κρυφά συναισθήματα. Είναι ένα ξέσπασμα. Ενας τρόπος χαλάρωσης και διαφυγής από την πραγματικότητα.


Έργο της Γιώτας




 Τι θα έλεγες στους αναγνώστες μας για να απολαμβάνουν το λογοτεχνικό τους ταξίδι;

 Να διαβάζουν ότι τους αρέσει και τους ευχαριστεί. Να το απολαμβάνουν. Να χάνονται μέσα στις σελίδες και να ταξιδεύουν. Άλλωστε με κάθε βιβλίο μπορούμε όλοι να δραπετεύσουμε και να βρεθούμε σε άλλους τόπους.


Σε ευχαριστώ θερμά !!!


Για το Love Book Diary 


Παρασκευή Παρίσση

Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο που λέει "Love Book Diary WLY"

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΜΑΝΓΓΕΛ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

ΚΛΑΙΡΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ