ΜΑΡΙΑ ΣΑΝΤΑ

ΜΑΡΙΑ ΣΑΝΤΑ: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

Έχω την χαρά να φιλοξενώ στο Love Book Diary μία συμπαθέστατη αναγνώστρια, μία γυναίκα που σε εντυπωσιάζει με τις ζωγραφιές της και πάνω από όλα μία αναγνώστρια με άποψη. 

Καλώς ήρθες στο Love Book Diary Μαρία.


Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, γυαλιά ηλίου, υπαίθριες δραστηριότητες και κοντινό πλάνο
MARIA SANTA
Καλώς σε βρήκα Παρασκευή! Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση! Παρακολουθώ πάντα με ενδιαφέρον τις συνεντεύξεις σου. Κάνεις μια πολύ καλή και προσεγμένη δουλειά, δίνοντας το βήμα σε ανθρώπους που αγαπούν το διάβασμα να μιλήσουν γι’ αυτό, αλλά και για όλα όσα τους αφορούν.

Πριν ξεκινήσουμε την συζήτηση μας πες μας δυο λόγια για εσένα για να σε μάθουν οι αναγνώστες μας.

Είμαι παντρεμένη και έχω έναν γιο δεκαπέντε ετών. Έχω σπουδάσει ιταλική φιλολογία, την οποία δίδαξα με ιδιαίτερα μαθήματα, αλλά σύντομα λόγω συγκυριών εργάστηκα στον ιδιωτικό τομέα στο χώρο της διαφήμισης. Αγαπώ πολύ το διάβασμα, την φωτογραφία και λατρεύω την ζωγραφική. Είμαι αυτοδίδακτη και τον ελάχιστο χρόνο που έχω τον αφιερώνω εκεί. Είναι η ψυχοθεραπεία μου.




Θα ξεκινήσουμε με κάποιες ερωτήσεις που κάνω σε όλους τους αναγνώστες.

 Τι είναι η ανάγνωση και το βιβλίο για τη Μαρία;

Το διάβασμα για μένα είναι κατ’ αρχάς ψυχαγωγία και στην συνέχεια αποτελεί το καλύτερο μέσο - πέραν της ζωγραφικής - για αποφόρτιση, χαλάρωση και άδειασμα του μυαλού από οτιδήποτε με στρεσάρει. Είναι ένα υπέροχο νοητικό ταξίδι.

 Πότε ξεκίνησε το Λογοτεχνικό σου ταξίδι και ποιο βιβλίο σε συγκλόνισε για να αγαπήσεις τη Λογοτεχνία;

Δεν θυμάμαι ποιο ήταν το πρώτο λογοτεχνικό βιβλίο που διάβασα - πάνε και χρόνια από τότε - αλλά θυμάμαι χαρακτηριστικά το πρώτο βιβλίο που μου έκανε μεγάλη εντύπωση, και αυτό ήταν η «Καλύβα του μπάρμπα-Θωμά». Ήμουν νομίζω στην τελευταία τάξη του δημοτικού και το είχα δανειστεί από την θεία μου που είχε μια υπέροχη βιβλιοθήκη. Δεν μπορούσα φυσικά να αντιληφθώ τότε το μέγεθος της απήχησης και την σημασία αυτού του βιβλίου, θυμάμαι όμως ότι το διάβαζα με μεγάλο ενδιαφέρον.

Η καλύβα του μπάρμπα-Θωμά


Ποιο είναι το αγαπημένο σου είδος Λογοτεχνίας; Πρότεινε μας ένα βιβλίο που σου άρεσε πολύ και γιατί;

Μου αρέσει πολύ να διαβάζω αστυνομική και κλασική λογοτεχνία, κυρίως σύγχρονη. Ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία (εξαιρώντας τα βιβλία του Fitzek, χα-χα) είναι τα ‘’Τρία Μαύρα Νούφαρα’ του Michel Bussi, που συνδυάζει μια εξαιρετική γραφή με την ζωγραφική του μοναδικού Claude Monet (ο αγαπημένος μου ιμπρεσιονιστής ζωγράφος).
Όσο αφορά στην σύγχρονη κλασική λογοτεχνία, ξεχωρίζω την ‘’Καρδερίνα’’ της Donna Tartt. Πρόκειται για ένα βιβλίο γραμμένο με μαεστρία, γεμάτο ευαισθησία και συγκίνηση. Και αυτό το βιβλίο συνδέεται με την ζωγραφική και την τέχνη κατ’ επέκταση.


ΤΡΙΑ ΜΑΥΡΑ ΝΟΥΦΑΡΑ - Ξένη Πεζογραφία - Εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ ...


Η καρδερίνα - Tartt Donna | Public βιβλία




Λατρεύεις τον Sebastian Fitzek και διαχειρίζεσαι σελίδα στο facebook η οποία ονομάζεται  Sebastian-Fitzek-Greek-Fan-Club. Θέλω να μας πεις πως προέκυψε αυτό; Γιατί σου αρέσει τόσο πολύ ο συγγραφέας και τι είναι αυτό που έχεις διακρίνει εσύ και τον έχεις ξεχωρίσει τόσο πολύ;


FITZEK & MARIA


Λοιπόν όλα άρχισαν πριν τρία περίπου χρόνια, όταν μετά από πολλές αναζητήσεις, κατάφερα να εντοπίσω ένα αντίτυπο της ‘’Θεραπείας’’, το πρώτο βιβλίο που έγραψε ο Sebastian Fitzek



Τελειώνοντας την ανάγνωση (μέσα σε 2 ημέρες) είπα: ‘’ Ώπα, εδώ είσαι! Τι έγραψε ο άνθρωπος!’’ Ήταν η πρώτη φορά που μου άρεσε τόσο πολύ ένα ψυχολογικό θρίλερ. Δεν ξέρω ποιο ήταν ακριβώς το στοιχείο που με ενθουσίασε. Νομίζω όμως ότι ήταν το βιβλίο στο σύνολο του. Ο ευφυής τρόπος με τον οποίο ο συγγραφέας αναπτύσσει την ιστορία που αφηγείται. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Τύπος τον αποκαλεί: ‘’The Master of mind games’’. Στα βιβλία του τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται και αυτό σε συνδυασμό με ένα απροσδόκητο πάντα φινάλε, είναι που κάνει την ανάγνωση άκρως συναρπαστική. Στη συνέχεια άρχισα να αναζητώ μανιωδώς κάθε παλαιότερο και νέο βιβλίο του.
Αυτό όμως που με οδήγησε στην δημιουργία της σελίδας, ήταν η γνωριμία μου με τον ίδιο τον συγγραφέα στην περσινή παρουσίαση του βιβλίου του ‘’Θέση 7Α’’. Διαπίστωσα ότι δεν είναι μόνο ένας ξεχωριστός συγγραφέας, αλλά και ένας πολύ ευγενικός και δοτικός άνθρωπος. Πρέπει να σας πω ότι παρακολουθεί την πορεία της σελίδας και είναι ενθουσιασμένος με την αγάπη των Ελλήνων θαυμαστών του.
Στην διαχείριση της σελίδας είναι δίπλα μου από την πρώτη στιγμή οι καλές μου φίλες, Μαρία Ανδρακάκη, που με βοήθησε στην δημιουργία της (ήμουν παντελώς άσχετη με τα διαδικαστικά) και η Χριστίνα Αθανασιάδου. Τις ευχαριστώ από καρδιάς για την πολύτιμη βοήθειά τους και την υποστήριξη.






 Μαρία ζωγραφίζεις εξαιρετικά. Θέλω να μας πεις για να μάθουν οι αναγνώστες μας την σχέση σου με την ζωγραφική και τις τέχνες γενικότερα. Αν θέλεις θα ήθελα να μας δείξεις υλικό από την δουλειά σου;

Ευχαριστώ πολύ Παρασκευή για το όμορφο σχόλιό σου. Πραγματικά λατρεύω την ζωγραφική και την τέχνη κατ’ επέκταση. Η τέχνη μιλά με το συναίσθημα και απευθύνεται στο συναίσθημα. Σε ταξιδεύει πέρα από το ορατό και σε κάνει να ονειρεύεσαι. Για μένα είναι απλά ο ιδανικός τρόπος έκφρασης, αλλά και η ευκαιρία να επικοινωνήσω .
Από μικρό παιδί θυμάμαι τον εαυτό μου να ζωγραφίζει. Ήταν πάντα για μένα και συνεχίζει να είναι η μόνη ασχολία που με απορροφά ολοκληρωτικά. Και θα ήθελα να έχω περισσότερο χρόνο γι’ αυτό, αλλά δυστυχώς η καθημερινότητα δεν το καθιστά εφικτό. Κυρίως αγαπάω πολύ το ασπρόμαυρο σχέδιο με μολύβι και το ακρυλικό σε καμβά.

ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ








 Αν η Λογοτεχνία ήταν πίνακας πως θα ήταν; Τι χρώματα θα είχε και τι θα απεικόνιζε; Έχεις υπόψη κάποιο πίνακα να μας δείξεις;

Αν η Λογοτεχνία ήταν πίνακας θα ήταν σίγουρα η ‘’Έναστρη Νύχτα’’ (The Starry Night) του Vincent van Gogh. Ένας καμβάς με φόντο τον ουρανό ζωγραφισμένο με όλες τις αποχρώσεις του μπλε, γεμάτος φωτεινά αστέρια και έντονους στροβιλισμούς.



Έναστρη Νύχτα - Κατιούσα



 Οι άνθρωποι είναι απαιτητικοί όσον αφορά τις τέχνες ή υπάρχει συγκεκριμένο κοινό που παρακολουθεί και ενημερώνεται;

Η τέχνη δεν είναι και δεν πρέπει να θεωρείται πολυτέλεια. Δεν αφορά στους λίγους, σε μια ελίτ του πνεύματος. Στόχος της τέχνης είναι να αποκτήσει ο θεατής ενσυναίσθηση και να αποφορτιστεί από την καθημερινότητα. Πέρα από την καλλιέργεια του πνεύματος, προσφέρει και ευγένεια ψυχής.




 Σου αρέσουν περισσότερο οι ξένοι συγγραφείς ή οι Έλληνες και γιατί; Πρότεινε μας δυο συγγραφείς που αγαπάς πολύ ….εκτός από τον Fitzek

Διαβάζω και Έλληνες και ξένους συγγραφείς. Βασική προϋπόθεση είναι να μου αρέσει το βιβλίο. Εκτός από τον Fitzek, μου αρέσει πολύ O Nesbo και ο Bussi.


Michel Bussi - Αρχική σελίδα | Facebook
BUSSI MICHEL

ΒΙΒΛΙΟ | Ο Jo Nesbo έρχεται στην Αθήνα!
NESBO JO



 Για να σε ικανοποιήσει ένα βιβλίο και να σε αγγίξει τι στοιχεία πρέπει να έχει για τη Μαρία;

Εξαρτάται από το είδος. Αν για παράδειγμα διαβάζω αστυνομική λογοτεχνία, θέλω να υπάρχει έντονο το στοιχείο του σασπένς και της ανατροπής. Αν επιλέξω κλασική λογοτεχνία, προσέχω ιδιαίτερα τον τρόπο χειρισμού της γλώσσας. Σε γενικές γραμμές θα έλεγα ότι δεν είμαι ένας ιδιαίτερα απαιτητικός αναγνώστης.

Ποιο ήταν το τελευταίο βιβλίο που διάβασες και θέλεις να μας προτείνεις. Τι μηνύματα πήρες από αυτό το βιβλίο;

Το βιβλίο που διάβασα πρόσφατα, είναι ο ‘’Καστανάνθρωπος’’ του Δανού συγγραφέα Soren Sveistrup. Εκτός από ένα καλογραμμένο βιβλίο, με έντονο το στοιχείο της έντασης και της ανατροπής, θίγει κοινωνικά θέματα που υπάρχουν σε κάθε αναπτυγμένη κοινωνία και ιδιαίτερα το ευαίσθητο θέμα της παιδικής κακοποίησης. Μου άρεσε πολύ και φυσικά το προτείνω σε όσους αγαπούν το συγκεκριμένο λογοτεχνικό είδος.




 Διαχειρίζεσαι στο Facebook και σελίδες που αφορούν τις τέχνες, θα ήθελα να μας πεις δυο λόγια για αυτές για να τις μάθουν οι αναγνώστες μας.

Διαχειρίζομαι τις σελίδες:  Sant-a-rt design και Art Spirits.
H πρώτη είναι η προσωπική μου σελίδα όπου αναρτώ τα έργα που ζωγραφίζω. Κυρίως ασπρόμαυρα σκίτσα με μολύβι και γραφίτη και ακρυλικά σε καμβά. Επίσης ζωγραφίζω παιδικά φωτιστικά και κούπες πορσελάνης.
Στην δεύτερη συνεργάζομαι με την καλή μου φίλη Γιώτα Σταυρίδη - συγγραφέα και ζωγράφο - όπου αναρτούμε κυρίως πίνακες ζωγραφικής γνωστών αλλά και μη, ζωγράφων, Ελλήνων και ξένων, αλλά και ότι αφορά σε οποιαδήποτε μορφή τέχνης, όπως για παράδειγμα η γλυπτική.


 Έχουμε πολλούς επιτυχημένους Έλληνες συγγραφείς στο Λογοτεχνικό στερέωμα, τι πιστεύεις ότι είναι αυτό που τους έχει κάνει να ξεχωρίζουν; Ο τρόπος γραφής τους ή ιστορία/ το θέμα του βιβλίου;

Διαβάζοντας περισσότερο ελληνική αστυνομική λογοτεχνία, θα έλεγα ότι βρίσκεται σε ένα αρκετά υψηλό επίπεδο. Πιστεύω ότι το συγκεκριμένο είδος προσφέρεται για να αναπτυχθούν πολύ ενδιαφέρουσες και ανατρεπτικές ιστορίες, με έμπνευση και φαντασία. Η ύπαρξη όμως μιας ωραίας ιστορίας δεν αρκεί. Πρέπει να συνδυάζεται με ένα εξίσου ωραίο τρόπο γραφής. Και νομίζω ότι αυτό επιτυγχάνεται πολλές φορές, τόσο στην αστυνομική όσο και στα υπόλοιπα είδη της εγχώριας λογοτεχνίας.

 Όταν διαβάζεις μία βιβλίο άποψη/ κριτική που εστιάζεται η προσοχή σου περισσότερο; Τι είναι αυτό που πρέπει να έχει για να σε κερδίσει;

Δεν εστιάζω σε κάτι συγκεκριμένο. Διαβάζω όλες τις απόψεις/κριτικές που με ενδιαφέρουν με προσοχή. Στην συνέχεια τις φιλτράρω, κρατάω τα βασικά στοιχεία και κάνω την τελική επιλογή μου.




 Στο instagram έχεις παρατηρήσει ότι υπάρχει μία κοινότητα των bookstagrammers που συνδυάζουν φωτογραφία και κείμενο μαζί. Πως σου φαίνεται αυτό και σε ρωτάω γιατί έχεις καλλιτεχνική ματιά.

Δεν είναι και πολύς ο καιρός που απέκτησα Instagram και μπορώ να πω ότι δεν έχω ακόμα εξοικειωθεί εντελώς. Πάντως όποτε πέσει στην αντίληψη μου παρόμοια ανάρτηση που με ενδιαφέρει, συνήθως σχολιάζω. Νομίζω ότι ο συνδυασμός φωτογραφίας και κειμένου, είναι μια αρκετά ενδιαφέρουσα και ολοκληρωμένη μορφή ανάρτησης.

 Υπάρχει κάποιο εξώφυλλο βιβλίου που θα ΄θελες να το είχες φτιάξει ; Αλήθεια ασχολείσαι ή θα ήθελες να ασχοληθείς και με αυτό;

Έχω ήδη ζωγραφίσει το εξώφυλλο του αστυνομικού μυθιστορήματος ‘’Χρήσιμοι Ηλίθιοι’’ του ταλαντούχου συγγραφέα και φίλου μου Άντυ Βρόσγου.
Όπως και το εξώφυλλο για την ποιητική συλλογή ‘’Η Σιωπή των Ματιών’’ του επίσης ταλαντούχου εικαστικού Χρήστου Δεμηρόπουλου.
Είμαι ενθουσιασμένη και με τις δύο συνεργασίες και θα ήθελα πολύ να ασχοληθώ με αυτό το αντικείμενο, πιο ενεργά στο άμεσο μέλλον.
Και φυσικά - δεν θα πρωτοτυπήσω καθόλου - θα ήθελα διακαώς να σχεδιάσω ένα εξώφυλλο βιβλίου του αγαπημένου μου συγγραφέα, Sebastian Fitzek.


Η Σιωπή των Ματιών

Χρήσιμοι Ηλίθιοι




Αν σου έλεγα να ζωγραφίσεις έναν συγγραφέα ποιος θα ήταν αυτός και γιατί;

Τον έχω ήδη ζωγραφίσει και του έχω στείλει το πορτρέτο του. Νομίζω καταλάβατε σε ποιον αναφέρομαι. Μέχρι το Βερολίνο έφτασε η χάρη μου (χα,χα).


File:Sebastian Fitzek - Deutscher Radiopreis Hamburg 2016 02.jpg ...


 Συνεργάζεσαι με του Θεματοφύλακες Λόγω Τεχνών, πες μας για αυτή την συνεργασία; Τι θα δούμε από την Μαρία στο σαιτ;

Με την σελίδα συνεργάζομαι πάνω από ένα χρόνο και πρέπει να πω ότι είμαι ενθουσιασμένη με αυτή την συνεργασία. Η πρόταση έγινε από την Αγγελίνα Παπαθανασίου, διαχειρίστρια της σελίδας, η οποία μου έδωσε το βήμα και την απόλυτη ελευθερία να γράψω κείμενα για τους σπουδαιότερους Έλληνες ζωγράφους και το έργο τους, ώστε να τους γνωρίσουν οι αναγνώστες. Εμβόλιμα παραθέτω κείμενα και για τα πιο εμβληματικά έργα μεγάλων ξένων ζωγράφων. Εύχομαι και ελπίζω η συνεργασία να συνεχιστεί και στο μέλλον.
Επίσης θα ήθελα να αναφέρω ότι είμαι πολύ χαρούμενη που συνεργάζομαι και με την σελίδα LovArt’s Corner, όπου δημοσιεύω κείμενα σχετικά με την τέχνη, σε μια πιο ευρεία μορφή.

 Τι θα έλεγες στους αναγνώστες μας για να απολαμβάνουν το Λογοτεχνικό τους ταξίδι;

Θα έλεγα να διαβάζουν βιβλία που απλά τους ευχαριστούν και να αφιερώνουν καθημερινά, έστω και λίγο από τον χρόνο τους σε αυτό.



Σε ευχαριστώ θερμά για την συζήτηση μας.

Ευχαριστώ κι εγώ με την σειρά μου Παρασκευή, για το βήμα και τις τόσο ενδιαφέρουσες ερωτήσεις σου.

Για το Love Book Diary

Παρασκευή Παρίσση


Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο που λέει "Love Book Diary WLY"

Σχόλια

  1. Είστε απλά υπέροχες... Ευχαριστούμε θερμά για την υπέροχη συνέντευξη. Ντρέπομαι που θα το πω, αλλά δε γνώριζα πως η Μαρία μας ζωγράφιζε...

    Καλή συνέχεια Παρασκευή μου 😉

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστούμε θερμά!! είδες τι όμορφα πράγματα φτιάχνει? είναι πολύ εντυπωσιακά!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΜΑΝΓΓΕΛ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

ΚΛΑΙΡΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ