ΜΑΡΙΑ ΒΡΥΝΙΟΥ ΤΣΑΦΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΒΡΥΝΙΟΥ ΤΣΑΦΟΥ: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

Έχω την χαρά να φιλοξενώ στο Love Book Diary μία γυναίκα που λατρεύει το διάβασμα, ιδιαίτερα αγαπητή στο αναγνωστικό κοινό, μα πάνω από όλα μία αναγνώστρια με άποψη.

Σήμερα θα γνωρίσουμε τη Μαρία.




Καλώς ήρθες στο Love Book Diary

Πριν ξεκινήσουμε την συζήτηση μας πες μας δυο λόγια για εσένα για να σε μάθει το αναγνωστικό κοινό μας

Είμαι η Μαρία και είμαι καλά. Έχω τρία παιδιά σκορπισμένα σε διάφορα σημεία του πλανήτη. Έχω μια σχέση ζωής με το σύντροφο μου και εξακολουθούμε να λατρεύουμε ο ένας τον άλλο. Αντίθετα σε ότι πιστεύουν πολλοί ότι είναι δύσκολο να συνυπάρξει το ζευγάρι στον επαγγελματικό χώρο, εμείς τα καταφέραμε. Λατρεύω το διάβασμα, τα λουλούδια μου, το περπάτημα, είμαι λάτρης του χειμώνα και φανατική χειμερινή κολυμβήτρια.

 Τι είναι η ανάγνωση και το βιβλίο για τη Μαρία;

Τα πάντα. Η παρηγοριά μου, το καταφύγιο μου σε δύσκολες στιγμές, ευκαιρία για μελέτη χαρακτήρων και χωρών, τελικά μια αστείρευτη πηγή γνώσεων. Κάθε βιβλίο είναι ένα καινούριο ταξίδι που διευρύνει τους ορίζοντες μου.

 Πότε ξεκίνησε το αναγνωστικό σου ταξίδι και ποιο ήταν το βιβλίο που σε είχε συγκλονίσει, που το θυμάσαι ακόμη και τώρα;

Το δικό μου ταξίδι ξεκίνησε σε ηλικία τριών ετών, όταν επέμενα να μου πάρει η μητέρα μου το αναγνωστικό της πρώτης δημοτικού, οπότε μπορείς να πεις ότι η πρώτη μου επαφή με το διάβασμα ήταν το «Λολα να ένα μήλο..» 
Το βιβλίο που με συγκλόνισε και που δεν θα ξεχάσω ποτέ ήταν Η Καλύβα του Μπάρμπα Θωμά που τη διάβασα σε οδού τρυφερή ηλικία. Πάνω από τις σελίδες της έχω ρίξει άπειρο κλάμα και, χωρίς να το συνειδητοποιήσω τότε, ήταν ένα βιβλίο που έβαλε τα θεμέλια του χαρακτήρα μου. 



Λόλα να ένα μήλο» - Το αξέχαστο αλφαβητάριο του δημοτικού που ...




 Βιβλία που έχεις διαβάσει πριν 10-15 χρόνια τα ξαναδιαβάζεις τώρα; Και αν ναι πως σου φαίνονται αυτή την στιγμή; Πες μας ένα βιβλίο που έχεις ξαναδιαβάσει και σου έκανε εντύπωση την δεύτερη φορά ξανά;

Δύσκολα ξαναδιαβάζω βιβλία όχι γιατί δεν το θέλω αλλά με τόσες εκατοντάδες αδιάβαστα, δεν νομίζω ότι θα τα καταφέρω. Πάντως ένα βιβλίο που ελπίζω να ξαναδιαβάσω  σύντομα  είναι τα Σταφύλια της Οργής.  Το διάβασα σε ηλικία 16 ετών και είμαι σίγουρη ότι σήμερα θα το έβλεπα με εντελώς άλλη οπτική. 


Τα σταφύλια της οργής - Κατιούσα


 Ποιο είδος λογοτεχνίας αγαπάς περισσότερο ή ταιριάζει περισσότερο σε εσένα; Πρότεινε μας ένα βιβλίο και γιατί;

Αυτή είναι μια ερώτηση στην οποία δεν μπορώ πραγματικά να απαντήσω. Ξεκίνησα διαβάζοντας ότι βιβλίο έπεφτε στα χέρια μου. Μετά το τέλος των σπουδών μου και λόγω της ενασχόλησης μου με τον τουρισμό, άρχισαν να φτάνουν στα χέρια μου ως δώρα, βιβλία τσέπης στα αγγλικά. Ήταν την ίδια εποχή που στην Ελλάδα άρχισαν να κυκλοφορούν μεγάλα διεθνή best sellers από τα πρώτα Bell και τα ΒΙΠΕΡ (ξέρετε ότι σημαίνει ΒΙ-βλια ΠΕΡ-ιπτερου ;)  

Σιγά σιγά με παρέσυραν τα δικαστικά θρίλερ με τα βιβλία του John Grisham, τα ψυχολογικά θρίλερ του John Kellerman, και μετά πια οι επιλογές προς αυτές τις κατηγορίες ήταν σχεδόν μονόδρομος, συνεχίζω όμως να πειραματίζομαι και με αλλά είδη. 


John Grisham
John Grisham (@JohnGrisham) | Twitter                               John KellermanΑποτέλεσμα εικόνας για John Kellerman



Είσαι από τους αναγνώστες που όταν πιάσουν ένα βιβλίο στα χέρια τους θέλουν να το διαβάσουν απνευστί; Ποιο ήταν το τελευταίο βιβλίο που το διάβασες έτσι;

Διαβάζω πολύ γρήγορα και ένα βιβλίο αν μου κάτσει, το βγάζω σε μια δυο το πολύ μέρες. Ομολογώ όμως ότι πολύ λίγα βιβλία πλέον με παρασύρουν να τα διαβάσω απνευστί. Δυο από αυτά που θυμάμαι ήταν η Κάρι μας και η Αλήθεια για την Υπόθεση Χάρυ Κεμπερτ. 


Η ΚΑΡΙ ΜΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΠΟΛΙΣ




Στα ίχνη του δολοφόνου μιας Λολίτας | Βιβλίο | Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Είσαι από τους αναγνώστες που διαλέγουν τα βιβλία τους πλέον μέσα από τις βιβλίο ομάδες και τους διαδικτυακούς φίλους που έχουν δημιουργηθεί μέσα από αυτές;

Παρακολουθώ ανελλιπώς αναρτήσεις σε βιβλιοφιλικές  ομάδες και είμαι χαρούμενη που μπορώ και μιλάω με πολλούς και καλούς φίλους, με κάποιους από τους οποίους έχουμε και προσωπική επαφή. Για την τελική επιλογή των βιβλίων μας, βασίζομαι στο ένστικτο μου και σε προτάσεις από διαδικτυακούς φίλους που συζητώντας ανακαλύψαμε ότι έχουμε τα ίδια γούστα. 

 Διαβάζεις απόψεις άλλων αναγνωστών ; Αν ναι που εστιάζεται η προσοχή σου;

Διαβάζω πολύ αλλά δεν επηρεάζομαι πλέον, όπως πριν από τη διαδικτυακή παρουσίαση βιβλίων. 

Διαβάζεις βιβλία και στα Αγγλικά . Θεωρείς ότι ο μεταφραστής παίζει σημαντικό ρόλο στην έκδοση ενός βιβλίου; Παρατηρείς ποιος έχει μεταφράσει το βιβλίο ;

Διαβάζω κυρίως αγγλικά. Ομολογώ ότι δεν επιλέγω βιβλίο από το όνομα του μεταφραστή, αν και κάποια ονόματα έχουν για μένα μεγαλύτερη βαρύτητα.  
Μόνο για τη Θεία Κωμωδία αναζήτησα την μετάφραση του Καζαντζάκη, αν και αυτό δεν πιάνεται υποθέτω. 

Η Θεια Κωμωδια - Ποιηση (BKS.0018026)



Ποιο βιβλίο διαβάζεις αυτή την στιγμή και πως σου φαίνεται;

Ξεκίνησα το Μαπούτσε του Ferey Caryl αλλά μάλλον δεν θα μπορέσω να το τελειώσω. Είναι η δεύτερη φορά που  τον επιχειρώ μετά το Χάκα το οποίο επίσης δεν μπόρεσα να τελειώσω. Πάρα πολλή βία στις περιγραφές, κατά τη γνώμη μου φυσικά. Επομένως θα γυρίσω στα γνωστά μου λημέρια και θα διαβάσω το Kill the King που είναι το τρίτο μέρος μετά το Kill the Father & Kill the Angel του Sandrone Dazieri.



Kill the King - Dazieri Sandrone | Public βιβλία


 Θα γινόσουν μέλος σε μία Λέσχη Ανάγνωσης και αν ναι τι χαρακτηριστικά θα ήθελες να έχει;

Μου αρέσει να συζητάω με φίλους για βιβλία που έχω διαβάσει ή που θέλω να διαβάσω.  Σε Λέσχη Ανάγνωσης όμως δεν θα μπορούσα να γίνω μέλος. Με καταπιέζει αυτή η «υποχρέωση» να διαβάσω συγκεκριμένο βιβλίο σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.  Για τον ίδιο λόγο αποφεύγω να δανείζομαι βιβλία, όσο κι αν τα θέλω.

Συζητάς για βιβλία με τις φίλες σου όταν συναντιέστε για καφέ ή ο κύκλος σου δεν ασχολείται με αναγνώσεις βιβλίων;

Έχω πολύ καλές φίλες με τις  οποίες συζητώ για βιβλία. Ιδιαίτερα με μια από αυτές, έχω την τύχη να μένουμε κοντά και να πίνουμε το καφεδάκι μας ανταλλάσσοντας τις αναγνωστικές μας εμπειρίες. 

 Από πού προμηθεύεσαι τα βιβλία σου; Προτιμάς το internet ή επισκέπτεσαι τα βιβλιοπωλεία;

Από το Ίντερνετ παίρνω μόνο τα ηλεκτρονικά μου. Για τα βιβλία προτιμώ δυο μικρά βιβλιοπωλεία της γειτονιάς μου που τους δίνω τη λίστα με τις παραγγελίες μου και που γνωριζόμαστε αρκετά ώστε να μου προτείνουν διάφορους τίτλους,  




 Ποιον συγγραφέας συμπαθείς ιδιαίτερα και γιατί;

Άλλη μια δύσκολη ερώτηση. Συμπαθώ και ακολουθώ πάρα πολλούς συγγραφείς, θα μπορούσα όμως να πω ότι από τους πιο αγαπημένους μου είναι ο Γιάννης Μαρής, του οποίου έχω και όλα τα βιβλία. 



Γιάννης Μαρής, ο «πατριάρχης» του ελληνικού αστυνομικού

Τι χαρακτηριστικά πρέπει να έχει ένα βιβλίο για να πεις ότι είναι καλό και να το απολαύσεις μέχρι την τελευταία του σελίδα;

Να μην είναι προβλέψιμο και να μου κρατάει το ενδιαφέρον αμείωτο μέχρι τέλος.  

 Θεωρείς ότι υπάρχουν βιβλία για την παραλία; Στη θάλασσα παίρνεις μαζί σου βιβλία;

Στην παραλία δεν μου αρέσει να περνάω πολύ ώρα, είμαι λάτρης του χειμώνα.
Δεν βάζω όμως ταμπέλα στα βιβλία και δεν καταλαβαίνω την έκφραση βιβλίο για παραλία.
Διαβάζω με βάση την διάθεση της στιγμής και περνάω πολύ  εύκολα από ένα δύσκολο βιβλίο σε κάτι ανάλαφρο που διαβάζεται εύκολα. 

Τι θα συμβούλευες το αναγνωστικό κοινό μας για να απολαμβάνει το Λογοτεχνικό του ταξίδι;

Να ενημερώνονται για τα βιβλία που κυκλοφορούν, αλλά να διαβάζουν ότι τους ευχαριστεί και , κυρίως, να εμπιστεύονται το ένστικτο τους.
Να προσπαθούν να ανακαλύπτουν συγγραφείς, Έλληνες αλλά και ξένους, που δεν είναι τόσο πολύ γνωστοί. Υπάρχουν διαμαντάκια εκεί έξω. 

Σε ευχαριστώ !

Ευχαριστώ για την φιλοξενία.

Για το Love Book Diary

Παρασκευή Παρίσση




Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο που λέει "Love Book Diary WLY"




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΜΑΝΓΓΕΛ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

ΚΛΑΙΡΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ