ΑΝΝΑ ΜΑΝΟΥΗΛΙΔΟΥ

 ΑΝΝΑ ΜΑΝΟΥΗΛΙΔΟΥ:ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

    Έχω την χαρά να φιλοξενώ ένα γλυκύτατο κορίτσι, μια ευαίσθητη μανούλα που αγαπάει το διάβασμα πολύ. 

    Σήμερα θα γνωρίσουμε την Άννα.




    Καλώς ήρθες στο Love Book Diary.

    Πριν ξεκινήσουμε την συζήτηση μας πες μας λίγα λόγια για εσένα για να σε μάθει το αναγνωστικό μας κοινό.

    Θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για την φιλοξενία και να ευχηθώ καλή χρονιά με υγεία και καλές αναγνώσεις.

    Είμαι η Άννα Μανουηλίδου, 41 ετών και μένω στην Αθήνα με το σύζυγο και τα δύο μου παιδιά. 
Αγαπάω πολύ το διάβασμα, τη μουσική και το θέατρο, το οποίο μου έχει λείψει πολύ τον τελευταίο καιρό. 
Τα τελευταία χρόνια δεν εργάζομαι συνεπώς έχω χρόνο για διάβασμα. Αν και τις περισσότερες φορές διαβάζω βιβλία με τα παιδιά, προσπαθώ να ξεκλέβω λίγο χρόνο και για τον εαυτό μου. 

    Τι είναι η ανάγνωση και το βιβλίο για την Άννα; Περιέγραψε μου ένα Λογοτεχνικό σου ταξίδι, πως ξεκινάει και πως τελειώνει;

    Η ανάγνωση είναι ένα ταξίδι που ξεκινάει με τον ενθουσιασμό ενός μικρού παιδιού, που κατά τη διάρκεια ταυτίζεται με τους χαρακτήρες του βιβλίου και καταλήγει νιώθοντας μια πληρότητα καθώς και ικανοποίηση από αυτό που διάβασε. 



    Είσαι από τους αναγνώστες που ξεκίνησαν από μικρή ηλικία να διαβάζουν; Αν ναι ποιο βιβλίο σου θυμίζει τα παιδικά σου χρόνια και με τι το έχεις συνδυάσει;

    Εντατικά διαβάζω τα τελευταία 20 - 22 χρόνια περίπου. Ωστόσο όταν ήμουν μικρή ένα από τα βιβλία που μου άρεσε πολύ ήταν το "Χριστουγεννιάτικη Ιστορία"  του Ντίκενς. Μου το είχε κάνει δώρο η κολλητή μου και το έχω συνδυάσει με την αγαπημένη εποχή μικρών και μεγάλων, τα Χριστούγεννα. 




     Η ζωή είναι μυρωδιές και εικόνες. Ποιο βιβλίο είναι τόσο έντονα χαραγμένο στην ζωή σου και γιατί; Τι αρώματα και χρώματα αναδίνονται με την ανάγνωσή του;

    Για να είμαι ειλικρινής, δεν μπορώ να πω ότι έχω διαβάσει κάποιο βιβλίο που να είναι έντονα χαραγμένο στη ζωή μου. Δεν έτυχε. Τουλάχιστον μέχρι στιγμής. 
Μπορώ να σου αναφέρω όμως, το βιβλίο το οποίο διάβασα πέρυσι και το θεωρώ αριστούργημα. Αυτό δεν είναι άλλο από το "Σκακιστική Νουβέλα" του Στέφαν Τσβάιχ, του οποίου η αριστοτεχνική γραφή δεν μπορεί να αφήσει κανέναν ανεπηρέαστο. Όσο για το χρώμα που μου έρχεται στο μυαλό αυτό είναι το γκρίζο. 


    Τα δάκρυα έχουν λόγω που κυλούν κι είναι η δύναμη σου, όχι η αδυναμία σου. Ποιο βιβλίο σε έκανε να νιώσεις αυτό το συναίσθημα και για ποιόν λόγο;

    Το βιβλίο που μου έρχεται έντονα στο νου, είναι το "Βερολίνο. Η πτώση 1945" του Antony Beevor. 

Οι άκρως ρεαλιστικές περιγραφές των βιασμών των γυναικών και των μητέρων που κλαίνε "πάνω από έναν μπόγο μέσα στον οποίο βρισκόταν ένα μωρό παγωμένο" εκτός από το συναίσθημα της οργής μου έφερναν δάκρυα στα μάτια. Είναι περιγραφές που κατ' εμέ μπορούν να λυγίσουν ακόμα και τον πιο σκληρόκαρδο άνθρωπο. 




 Το 1872 ο Νίτσε εκδίδει το πρώτο του βιβλίο με τίτλο «Η γέννηση της τραγωδίας μέσα από το πνεύμα της μουσικής, το οποίο δίδαξε «τον τρόπο με τον οποίο οι Έλληνες τελείωσαν με τον πεσιμισμό, τον υπερπήδησαν». Ποια είναι η άποψη σου για αυτό , γιατί γνωρίζω ότι διαβάζεις Νίτσε; Αλήθεια, ποιο είναι το αγαπημένο σου βιβλίο του;



Ουσιαστικά ο Νίτσε στο Η Γέννηση της Τραγωδίας παραλληλίζει τον Απόλλωνα με τον Διόνυσο. Κατ' εμέ, ο Διονυσιακός πεσιμισμός ήταν αυτός που σε αντίθεση με τον πεσιμισμό της εποχής του (του Σοπενχαουερ) μπορεί να καταφάσκει και να δημιουργεί. 





Το "Έτσι μίλησε ο Ζαρατούστρα" θεωρώ ότι είναι εμβληματικό έργο του!






Διαβάζεις πάρα πολύ βιβλία που αναφέρονται στην Αρχαία Ελλάδα, θα ήθελα να μου πεις τι είναι αυτό που σου κεντρίζει τόσο πολύ το ενδιαφέρον και ποιο βιβλίο θα μας πρότεινες;

Πιστεύω ακράδαντα ότι διαβάζοντας βιβλία για την Αρχαία Ελλάδα, μαθαίνουμε την αξία του αρχαίου ελληνικού πνεύματος. Η Αρχαία Ελλάδα, είναι η κοιτίδα του πολιτισμού  ο οποίος επηρέασε μέχρι  τον σκοτεινό Μεσαίωνα

Είναι πολλά αυτά που θα μπορούσα να προτείνω. Αν πρέπει να επιλέξω ένα αυτό είναι το "Περικλής ο εφευρέτης της Δημοκρατίας" της εξαιρετικής ιστορικού Claude Mosse. 




 Ποιο είδος Λογοτεχνίας αγαπάς πάρα πολύ και για ποιον λόγο ; Πρότεινε μας δυο βιβλία που πρέπει να τα διαβάσουμε;

Λατρεύω τα ιστορικά μυθιστορήματα καθώς συνδυάζουν την μυθοπλασία με ιστορικά γεγονότα. Το" Ο λύκος της Σπάρτης" του Αντώνη Αντωνιάδη



και την διλογία "
Το όνομά μου είναι Κανένας" του αγαπημένου Βαλέριο Μάσσιμο Μανφρέντι.



     Η κλασική μουσική τι ρόλο παίζει στην ζωή σου; Θα ήθελα να μου συνδυάσεις ένα μουσικό κομμάτι με ένα κλασικό Λογοτεχνικό έργο. Τι συναισθήματα σου δημιουργούνται;

    Η μουσική και ιδιαίτερα η κλασσική έχει πρωτεύοντα ρόλο στη ζωή μου. Όσον αφορά την ερώτησή σου, το πρώτο Λογοτεχνικό έργο που μου έρχεται στο μυαλό είναι το αριστουργηματικό "Η νύχτα της Λισαβόνας" του Εριχ Μαρία Ρεμάρκ σε συνδυασμό με το Violin concerto movt. II του αγαπημένου μου Tchaikovsky.


    Αγαπάς πολύ την παιδική Λογοτεχνία αφού είσαι και μανούλα. Πως επιλέγεις τα παιδικά βιβλία που θα διαβάσεις στα παιδιά σου και τι είναι αυτό που σε κάνει να λατρέψεις ένα παιδικό βιβλίο; Το κείμενο σε συνδυασμό με την εικονογράφηση ή κάτι άλλο;

    Τα παιδικά βιβλία είναι η λατρεία μου! Η επιλογή αρχικά γίνετε από τον τίτλο και το τι πραγματεύεται το βιβλίο. Στη συνέχεια, το κείμενο σε συνδυασμό με την εικονογράφηση είναι δύο στοιχεία  που κατά τη γνώμη μου πρέπει να είναι αλληλένδετα προκείμενου να αρέσει και σε εμένα αλλά κυρίως στα παιδιά. Άλλωστε, μη ξεχνάμε, ότι τα παιδιά είναι οι πιο αυστηροί κριτές. 

     Ποιο βιβλίο διάβασες το 2020 που αξίζει να το διαβάσουμε και εμείς;

    Το "Λιπεσάνορες" του Δημήτρη Βαρβαρήγου. Αριστοτεχνικά γραμμένο! Κατ' εμέ συγκλονιστικό ανάγνωσμα! 



     Σου έρχεται πρόσκληση για δείπνο. Από ποιον συγγραφέα θα ήθελες να ήταν; Μπορείς να διαλέξεις όποιον θέλεις και όποια εποχή θέλεις;

Δύσκολο να επιλέξει κανείς...Θα έλεγα τον αρχαίο φιλόσοφο Αριστοτέλη. Θα μπορούσα να τον ακούω για ώρες! 


     Σου αρέσει περισσότερο να παρακολουθείς Θέατρο ή να βλέπεις μια ταινία που βασίζεται σε βιβλίο;

    Προτιμώ το θέατρο, χωρίς φυσικά να θέλω να υποτιμήσω τον κινηματογράφο. Έχω παρακολουθήσει αρκετά κλασσικά έργα στο θέατρο από μεγάλους ηθοποιούς και πίστεψέ με, η επαφή που έχει ο θεατής με τον ηθοποιό στο θέατρο δεν συγκρίνεται με τίποτα! 

    Τι θα συμβούλευες τους αναγνώστες μας για να απολαμβάνουν το Λογοτεχνικό τους ταξίδι;

    Να διαβάζουν ό, τι τους δίνει ευχαρίστηση χωρίς να επηρεάζονται από το τι θα τους πουν οι υπόλοιποι. Επιπλέον, να μη φοβούνται να διαβάσουν και κάτι διαφορετικό. Κάτι που θεωρούν "δύσκολο ανάγνωσμα". Η εξέλιξη και η αναγνωστική πείρα θα τους πάει σε βαθύτερα λογοτεχνικά μονοπάτια. 

    Σε ευχαριστώ θερμά για την συζήτηση μας!!

    Μπορείτε να ακούσετε ένα κλασικό κομμάτι: Janine Jansen performs Tchaikovsky Violin concerto 2. movement.






Για το Love Book Diary

Παρασκευή Παρίσση

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΜΑΝΓΓΕΛ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

ΚΛΑΙΡΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ