ΟΛΓΑ ΦΩΤΟΥ

 ΟΛΓΑ ΦΩΤΟΥ:ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

    Έχω την χαρά να φιλοξενώ μία αγαπημένη φίλη, μία ρομαντική αναγνώστρια με πολλά ενδιαφέροντα μα πάνω από όλα με άποψη!

    Σήμερα θα γνωρίσουμε την Όλγα.


ΟΛΓΑ ΦΩΤΟΥ


     Καλώς ήρθες στο Love Book Diary

    Πριν ξεκινήσουμε την συζήτηση μας, πες μας λίγα λόγια για εσένα για να σε μάθει το αναγνωστικό μας κοινό.

    Καλώς σε βρήκα Παρασκευή, 

    Προσέρχομαι σε αυτή τη συζήτηση με μεγάλη χαρά και συγκίνηση. Η πρόσκλησή σου είναι εξαιρετικά τιμητική. Είμαι μια απλή γυναίκα και νοικοκυρά. Είμαι σύζυγος στρατιωτικού, του Βαγγελάκη μου. Είμαστε μαζί από μικρά παιδιά. Τον λάτρεψα από την αρχή όταν μου χάρισε όλη σχεδόν τη βιβλιογραφία του Καζαντζάκη. Λόγο επαγγέλματος γυρίσαμε μαζί όλη την Ελλάδα, έτσι παρά τις δυσκολίες είχα την τύχη να γνωρίσω πολλούς τόπους, ανθρώπους, τα ήθη τα έθιμά τους καθώς και κάθε μορφή πολιτιστικής και πολιτισμικής έκφανσής τους που γινόμουν μέτοχος και κοινωνός. Είμαι περήφανη μητέρα δύο αγοριών, που χαράσσουν πλέον δική τους ρότα στη ζωή με συνοδοιπόρους και συνταξιδιώτες άξιους ανθρώπους. 



    Στην καθημερινότητά μου είμαι πολυάσχολος άνθρωπος. Εκτός από τα βιβλία λατρεύω να φροντίζω τα λουλούδια μου, τις μικροσυλλογές μου, τα παλιά κειμήλια της οικογένειας και κυρίως της γιαγιάς μου της Όλγας που άφησε εποχή. Οι κατασκευές , το κέντημα, το πλέξιμο και κάθε είδους χειροτεχνίας και διακόσμησης. Α, και να μην ξεχάσω το facebook. Μοναχικός κυρίως άνθρωπος σε δύσκολη περίοδο, λόγο προβλημάτων υγείας, ήταν μια διέξοδος. Γνώρισα πολλά κορίτσια ανά την Ελλάδα όπου επικοινωνούμε καθημερινά. Μου πάει πολύ η εξ’ αποστάσεως επικοινωνία. Και βέβαια, στα δωράκια λέμε ΝΑΙ!!! Κυρίως γιατί δίνουν χαρά σε πολλούς ανθρώπους γύρω μου. Στη δύσκολη κατάσταση που ζούμε μου λείπουν πολύ οι πολιτιστικές εκδηλώσεις της πόλης μου (θέατρα, συναυλίες, κ.λπ.) και της ενορίας μου όπου είμαι ενεργό μέλος. Αυτοί είναι η απλή καθημερινότητά μου. 


 Τι είναι η ανάγνωση για την Όλγα και ποιο ήταν το ερέθισμα για να αγαπήσεις τη Λογοτεχνία;

     Η ανάγνωση είναι πάθος, είναι διαφυγή ειδικά στις δύσκολες στιγμές όπου απομονώνομαι με τα βιβλία μου. Είναι πληροφορία και βέβαια γνώση, ανοίγει ορίζοντες. Δεν μπορώ να αναφέρω κάποιο συγκεκριμένο ερέθισμα, μάλλον είναι έμφυτο, κάτι εσωτερικό. Ένα συναίσθημά πηγαίο που το εξωτερίκευα συχνά με τις επιλογές των βιβλίων. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου τα βιβλία ήταν πάντα εκεί.

  Είσαι από τους αναγνώστες που διαβάζουν από μικρή ηλικία; Στο πατρικό σου σπίτι υπήρχε άρωμα βιβλίου; Αλήθεια ποιο βιβλίο είναι αυτό που σου θυμίζει τα παιδικά σου χρόνια;

   


 
Ναι, διάβαζα πάντα από τότε που μπορώ να θυμηθώ. Το πρώτο βιβλίο δώρο που πήρα ως παιδί, κάπου εκεί στην τρίτη δημοτικού, ήταν ο «Όλιβερ Τουίστ». Ακόμα θυμάμαι τη χαρά που πήρα και ασφαλώς το έχω στην βιβλιοθήκη μου ακόμη και πολλές φορές μέσα στα χρόνια το ξαναδιαβάζω. Ο πατέρας μου αγαπούσε πολύ τα βιβλία, βέβαια εκείνα τα χρόνια ήταν είδος πολυτελείας. Κάθε βιβλίο περνούσε από πολλά χέρια στην μικρή πόλη που ζούσαμε. Στο τέλος κατέληγαν στον μπάρμπα Σπύρο γιατί όλοι γνώριζαν ότι θα φρόντιζε τις φθορές τους από την πολυχρησία. 

Τους καλοκαιρινούς μήνες τους περνούσαμε στο ορεινό χωριουδάκι μας, το Δροσάτο Καρδίτσας. Εκεί τα μεγαλύτερα ξαδέρφια μου η Γιώτα, η Λίλιαν και ο Νίκος, ήδη φοιτητές φέρνανε πάρα πολλά βιβλία τύπου βίπερ, μπελ κ.α. κυρίως γουέστερν, αστυνομικά αλλά και κάποια αισθηματικά. Ναι, ναι τότε διαβάζαμε και άρλεκιν.


 Το πρώτο αστυνομικό βιβλίο που διάβασα ήταν «Οι δέκα μικροί νέγροι» της Αγκάθα Κρίστι. Τώρα τι κατάλαβα παιδί δημοτικού είναι μια άλλη ιστορία που την ανακάλυψα αργότερα. 




Ο πατέρας μου δε, αγαπούσε ιδιαίτερα τον Γιάννη Μαρή. Έτσι γνώρισα και αγάπησα και εγώ τον «Πατριάρχη της Ελληνικής αστυνομικής λογοτεχνίας». Και έκτοτε η ανάγνωση συνεχίστηκε αδιάληπτα μέχρι σήμερα.



          Όλγα μου από πού ενημερώνεσαι για τις νέες κυκλοφορίες και όχι μόνο βεβαίως; Τα social media και οι βιβλιό-ομάδες σε καλύπτουν στις αναγνωστικές σου απαιτήσεις;

  Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είμαι τα τελευταία τρία χρόνια, πριν αρνιόμουνα. Μόνο με τον ίντερνετ ασχολούμουν λίγο. Οι ομάδες είναι εξαιρετική πηγή ενημέρωσης. Τις διαχειρίζονται υπέροχοι άνθρωποι με γνώσεις και διάθεση. Αφιερώνουν πολύ χρόνο ειδικά για τις νέες κυκλοφορίες όπως επίσης και να μας γνωρίσουν ανθρώπους της λογοτεχνίας. Μέσα από τις ομάδες βιβλίων απέκτησα καινούργιες συνήθειες, όπως για παράδειγμα να φτιάχνω λίστα με βιβλία προς αγορά ή με τα αδιάβαστα. Πριν για να ενημερωθώ απλά στεκόμουν με τις ώρες μπροστά στις προθήκες βιβλιοπωλείων ή τους πάγκους των λαϊκών αγορών, στα παζάρια, στις υπεραγορές… Πλέον υπάρχουν βιβλία παντού, «Χαράς Ευαγγέλια» 

 Γνωρίζω ότι έχεις συγγένεια με την συγγραφέα Γιώτα Φώτου που έφυγε από την ζωή πολύ νωρίς. Συζητούσες για βιβλία με την ξαδέρφη σου; Σε συμβούλευε πώς να διαβάζεις ένα λογοτεχνικό βιβλίο; Τι αναμνήσεις έχεις;

   


 Η Γιώτα ήταν η αγαπημένη μου ξαδέρφη, η μεγάλη μου αδερφή που δεν είχα, ήταν πάντα στη ζωή μου. Τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια μέναμε στην ίδια πόλη πολύ κοντά. Για όλους ήταν η Γιώτα. Είχε ένα μοναδικό τρόπο να λύνει όλα τα προβλήματα με «τρεις κουβέντες» και μια κάθετη χαρακτηριστική κίνηση του χεριού της. Όχι η Γιώτα δεν πρότεινε βιβλία ή συγγραφείς, μόνο αν την ρωτούσα για κάποιες επιλογές μου, τότε μόνο μου έλεγε κάποια πράγματα κυρίως για τη δομή του βιβλίου.

     Κατέληγε πάντα λέγοντας: «διάβασέ το να διαμορφώσεις δική σου άποψη». Τη διέκρινε πάντα μια ανεπανάληπτη ηρεμία σε όλα, στο λόγο, στην κίνηση, σχεδόν εκνευριστική. Οι συζητήσεις μας πολλές, για όλους και για όλα. Πολυδιάστατη σαν προσωπικότητα ποτέ δεν αρκούσε ο χρόνος. Η δουλειά, το «τεράστιο» σπίτι της, ο άνδρας της, τα τρία αγόρια της, τα εγγόνια της, το καινούργιο σπίτι της στο χωριό μας που υπεραγαπούσε και φρόντιζε με πολύ μεράκι. Η συγγραφή και οι παρουσιάσεις των βιβλίων της και βέβαια μέσα σε όλα, τις πολιτιστικές δραστηριότητες της πόλης, σε πολλές από οργανωτική θέση, και εγώ πάντα εκεί να με σέρνει μαζί της. Το ράψιμο το κέντημα το πλέξιμο οι κατασκευές αυτά ήταν μερικά ακόμα κοινά μας ενδιαφέροντα. Από μικρά κορίτσια δίπλα δίπλα να βγάζουμε πατρόν και σχέδια. Μου λείπει πολύ, δεν μπορώ να συνηθίσω την απώλειά της. Δεν παραπονέθηκε ποτέ, δεν είπε γιατί σε μένα, περήφανη και αγέρωχη μέχρι τέλους. Κοντά στο τέλος μου έλεγε: «έχω τόσα πολλά να γράψω, τόσα συναισθήματα να μοιραστώ με τους αναγνώστες μου. …στην αυλή της εκκλησίας του χωριού μας κάθετε η κυρά ξανθή και συνομιλεί με την γηραιά γειτόνισσα. -Ξανθή, πιο είναι το κορίτσι που κατεβαίνει από το σοκάκι; -Η κόρη μου είναι η Γιώτα, απαντάει γεμάτη περηφάνεια. -Αχ ξανθή μου αυτό το κορίτσι δεν θα γεράσει ποτέ! (Προφητικό;) Έτσι γεννήθηκε ο τίτλος του καινούργιου βιβλίου της, έμελλε όμως να είναι. « Το κορίτσι που δεν θα γεράσει ποτέ» 

Είσαι από τους αναγνώστες που πηγαίνουν σε δανειστικές βιβλιοθήκες ή προτιμάς να αγοράζεις τα βιβλία σου; Ποιο ήταν το τελευταίο βιβλίο που αγόρασες;

    Παλαιότερα ναι, επισκεπτόμουν πολύ συχνά δανειστικές βιβλιοθήκες, πλέον προτιμάω να έχω τα βιβλία που διαβάζω στην βιβλιοθήκη μου. Έχω βλέπεις την συνήθεια να κρατάω σημειώσεις όπως και να επανέρχομαι σε κάποια από αυτά. Στις γιορτές αγόρασα το τελευταίο βιβλίο για να το δωρίσω, «Ο Ηγεμόνας» του Μακιαβέλλι.



        Αν σου αρέσει ένας συγγραφέας τον ακολουθείς; Θέλεις να έχεις όλη την εργογραφία του; Ποιος είναι ο αγαπημένος σου συγγραφέας και για ποιο λόγο;

     Ναι! Τους ακολουθώ και περιμένω με ανυπομονησία το επόμενο βιβλίο τους. Αγαπώ ιδιαίτερα την γραφή της Φιλομήλα Λαπατά. Είχα την ευκαιρία να την γνωρίσω από κοντά στις παρουσιάσεις βιβλίων της. Χειμαρρώδης, ακούραστή και λεπτομερείς στις περιγραφές για τους πρωταγωνιστές των βιβλίων της και τους τόπους που διαδραματίζονται οι ιστορίες της. Θα πρότεινα όλα τα βιβλία της.







     Ποιο είναι το αγαπημένο σου είδος Λογοτεχνίας και γιατί; 

    Πρότεινε μας ένα βιβλίο για να διαβάσουμε.

 Όλα τα είδη μου αρέσουν, αλλά περισσότερο τα ιστορικά, διότι πάντα μου άρεσε η ιστορία. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να ξεχωρίσω ένα, είναι τόσα πολλά. Θα πρότεινα τη «Θεοφανώ» του Κυριαζή. 




     Παρακολουθείς απόψεις  αναγνωστών για βιβλία; Αν ναι θεωρείς ότι επηρεάζεσαι από μία θετική ή αρνητική άποψη για κάποιο βιβλίο;

     Όχι ιδιαίτερα, διαβάζω μόνο την άποψη συγκεκριμένων ανθρώπων που εκτιμώ, όπως η δική σου, της φίλης Θεώνης Κωνσταντοπούλου, της Καλλιόπης Ορφανού, της Βίκυς, της Έλσας. Σε κάποιο βαθμό επηρεάζομαι, ειδικά για τις νέες κυκλοφορίες. 

   Αν πρέπει να διαλέξεις ένα βιβλίο για να προτείνεις σε έναν αναγνώστη ποιο θα ήταν αυτό και γιατί;

     Θα διάλεγα το βιβλίο «Η άγνωστος» του Αλέξανδρος Μπισόν. Διότι είναι ένα εξαιρετικό βιβλίο που με συγκίνησε πολύ. Να αναφέρω ότι έχει γυριστεί και ταινία με τη μεγάλη Κυβέλη Αδριανού στον πρωταγωνιστικό ρόλο.





            Έχεις κάποια ιδιαίτερη έκδοση στην βιβλιοθήκη σου που είσαι υπερήφανη για αυτήν;

  Ναι! Κληρονομιά του πατέρα μου αλλά και του θείου μου, που φεύγοντας για τον Καναδά τη δεκαετία του 60 μετά τις σπουδές του, μου άφησε όλα του τα βιβλία. Εξαιρετικές εκδόσεις με πανέμορφη δερματόδετη βιβλιοδεσία. Πολύ και σημαντικοί τίτλοι, ενδεικτικά: «Η Παναγία των Παρισίων», «Το κατηγορώ» του Ζολά, «Κλαύδιος και Μεσσαλίνα», «Ελληνική Ιστορία» του Παπαρηγόπουλου. Τα φροντίζω ιδιαίτερα και είμαι πολύ υπερήφανη γι’ αυτά. 













  Αν σου έλεγα να διαλέξεις να γίνεις ήρωας σε ένα βιβλίο, ποιο βιβλίο θα διάλεγες και γιατί;

    Δεν ταυτίστηκα ποτέ τόσο πολύ ώστε να φανταστώ τον εαυτό μου στη θέση κάποιου ήρωα βιβλίου. Αγαπούσα όμως πολύ τις ηρωίδες του Ξενόπουλου. Ίσως γιατί ταιριάζουν στην ιδιοσυγκρασία μου. Ρομαντικές, ονειροπόλες με διλήμματα και ηθικό υπόβαθρο, ψήγματα τραγικότητας.





 Τι θα έλεγες στους αναγνώστες μας για να απολαμβάνουν το Λογοτεχνικό τους ταξίδι;

     Γενικά να διαβάζουν ότι τους ευχαριστεί. Θεωρώ ότι ένας αναγνώστης πρέπει να διαβάζει όλα τα είδη. Να μην βάζει ταμπέλες. Το διάβασμα λογοτεχνικών βιβλίων έχει θέλω, μου αρέσει. Βέβαια οι έμπειροι αναγνώστες οφείλουν να έχουν «πρέπει». Πρέπει στους μεγάλους αρχαίους κλασικούς, πρέπει στους κλασικούς ευρωπαίους συγγραφείς που ως γνωστών γνωρίζουν σε βάθος Ιστορία. Πρέπει στους ογκόλιθους  της ρωσικής λογοτεχνίας και ασφαλώς στους κλασικούς Έλληνες συγγραφείς του προηγούμενου αιώνα που αποτελούν τους θεμελιωτές της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας.

     Θερμούς χαιρετισμούς σε όλους τους αναγνώστες, ελπίζω να βρήκαν ενδιαφέρουσα τη συζήτησή μας έστω και λίγο. Σας ευχαριστώ θερμά για την ιδιαίτερη τιμή είναι χαρά μου να μοιράζομαι σκέψεις και συναισθήματα με ανθρώπους που έχουμε κάτι κοινό. Τον ασίγαστο πόθο για την λογοτεχνία. 

Με εκτίμηση, 

Όλγα Φώτου.

Σε ευχαριστώ θερμά!

Για το Love Book Diary

Παρασκευή Παρίσση


Σχόλια

  1. Ευχαριστώ θερμά Παρασκευή 🌹

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ θερμά Παρασκευή 🌹

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ ωραία συνέντευξη Όλγα!!!Με ταξίδεψαν τα λόγια σου... Μπράβο Παρασκευή Παρίσση για την όμορφη παρουσίαση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΜΑΝΓΓΕΛ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

ΚΛΑΙΡΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ