ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΟΠΑΛΙΔΙΣ


ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΟΠΑΛΙΔΙΣ:ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

Έχω την χαρά να φιλοξενώ στο Love Book Diary έναν βιβλιόφιλο, έναν αναγνώστη που χαίρεσαι να συζητάς μαζί του, έναν άνθρωπο με θετική ενέργεια!

Σήμερα θα γνωρίσουμε τον Παντελή.


ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΟΠΑΛΙΔΙΣ


 Καλώς ήρθες στο Love Book Diary.

Πριν ξεκινήσουμε την συζήτηση μας πες μας λίγα λόγια για εσένα για να σε μάθει το αναγνωστικό κοινό μας.

Καλώς σας βρήκα! Είμαι ο Παντελής, ζω και εργάζομαι στη Θεσσαλονίκη ως καθηγητής αγγλικών. Αγαπώ το θέατρο και τη μουσική, είμαι εθισμένος στον κινηματογράφο και σε ξένες σειρές. Είμαι λάτρης του καλοκαιριού και έχω τεράστια αδυναμία στην τετράποδη κόρη μου τη Λούσυ. Τέλος, δε μπορώ να διανοηθώ να ζω δίχως ταξίδια και φυσικά δίχως τα βιβλία μου! Δε μετανιώνω στιγμή που επιλέγω να επενδύω τα χρήματά μου εξίσου και στις δυο αυτές μεγάλες μου απολαύσεις.



 Τι είναι η ανάγνωση και το βιβλίο για εσένα; Είσαι από τους αναγνώστες που διαβάζουν καθημερινά;

Από πιτσιρικάς ακόμα θυμάμαι τα βιβλία να είναι για μένα η μεγάλη μου αγάπη, η διαφυγή από τους έντονους ρυθμούς της καθημερινότητας, τα νοερά μου ταξίδια, η ψυχοθεραπεία μου και η τροφή του μυαλού μου! Ό,τι κι αν συμβαίνει, θα ξεκλέψω καθημερινά έστω και λίγο χρόνο για ανάγνωση. Το βιβλίο για μένα είναι η πιο ουσιαστική αποφόρτιση και η καλύτερη παρέα.

 Ποιο είδος λογοτεχνίας αγαπάς ιδιαίτερα και γιατί; Πρωτινέ μας ένα βιβλίο για να διαβάσουμε;

Με τα μάτια κλειστά είμαι φαν της αστυνομικής λογοτεχνίας. Δε μπορώ να αντισταθώ σε ίντριγκες και δολοπλοκίες, κρυμμένα μυστικά, στοχευμένες ανατροπές και στο σασπένς που συνεχώς κλιμακώνεται. Θα πρότεινα προς ανάγνωση τη συγκλονιστική «Τσιχλόφουσκα» της Ειρήνης Βαρδάκη. Ένα συναρπαστικό και ευφυές αφήγημα που αφυπνίζει και ενώ σε μουδιάζει και σε αφήνει μετέωρο, γνωρίζεις ότι είναι αδιανόητο να του αντισταθείς. Η Ειρήνη για μένα είναι μια συνεχής έκπληξη και καμαρώνω τη σταδιακή της εξέλιξη. Υποκλίνομαι στο αδιαμφισβήτητο ταλέντο της και γνωρίζει τη μεγάλη μου αγάπη στο πρόσωπό της και το θαυμασμό μου μπροστά στην ταπεινότητά της! Επάξια θεωρείται η βασίλισσα του ελληνικού ψυχολογικού θρίλερ.




 Η ανάγνωση βιβλίων θεωρείς ότι εξασφαλίζει μια πιο ισορροπημένη συναισθηματική ανάπτυξη;

Σαφώς και το θεωρώ! Με το πέρας της ανάγνωσης ενός βιβλίου επαναπροσδιορίζεις και εξελίσσεσαι. Έχεις στη διάθεσή σου πολυάριθμα οφέλη που ενισχύουν και μεταμορφώνουν το νου και την ψυχή σου.

 Θα σε πάω στα παιδικά σου χρόνια και θα ήθελα να μας πεις ποιο βιβλίο είναι αυτό που θυμάσαι περισσότερο και γιατί;

Το «ένα παιδί μετράει τ’ άστρα» του Μενέλαου Λουντέμη. Είναι ένα βιβλίο που με καθόρισε και το αγαπώ πολύ γιατί μάχεται με επιδέξιο τρόπο την αδικία και μας προτρέπει να ακολουθούμε το δρόμο που ορίζει η καρδιά μας.







 Βιβλιοεξάρτηση μία αγαπημένη σελίδα στο Facebook και ένα υπέροχο μπλόκ. Είσαι διαχειριστής και θα ήθελα να μας πεις τι θα βρουν οι αναγνώστες μας στην Βιβλιοεξάρτηση;

Η Βιβλιοεξάρτηση είναι άμεσα συνδεδεμένη με την αγαπημένη και γενναιόδωρη φίλη μου, τη Λία Παναγιωτίδου. Είχε την αρχική ιδέα σύστασης της σελίδας και πλέον συνολικά έξι άτομα βρισκόμαστε στο τιμόνι της διαχείρισης. Προσωπικά, πήρα το βάπτισμα του πυρός το καλοκαίρι, μετά από πρόταση της Λίας, που πίστεψε σε μένα και στον τρόπο που γράφω τις απόψεις μου και μου έκανε την τιμή να με εμπιστευτεί ως συνδιαχειριστή. Δε θα κουραστώ ποτέ να την ευχαριστώ για αυτήν τη σπουδαία ευκαιρία που μου έδωσε να ασχοληθώ ενεργά με κάτι που αγαπώ πολύ και είναι άμεσα συνυφασμένο με μένα. Στη σελίδα και στο μπλοκ, οι αναγνώστες θα βρουν όλα εκείνα που αφορούν το αγαπημένο μας βιβλίο: φωτογραφικό υλικό, νέες κυκλοφορίες, μυθιστορήματα που αγαπάμε, διαγωνισμούς και φυσικά, τις απόψεις μας. Τέλος, υπάρχουν διαθέσιμα βίντεο με διαδικτυακές παρουσιάσεις βιβλίων μέσα από το « Σπίτι του Βιβλίου» - ιδιοκτήτρια του οποίου είναι η Λία- και έχω επίσης την τιμή και τη χαρά να συμμετέχω στο συντονισμό κάποιων εξ αυτών. Μείνετε συντονισμένοι και θα έχουμε σύντομα κοντά μας πολλούς αγαπημένους συγγραφείς!




Facebook: Βιβλιοεξάρτηση


 Είσαι από τους αναγνώστες που θα διαβάσουν θεατρικά έργα ή ποίηση; Αν ναι πρότεινε μας κάποια βιβλία;

Έχω διαβάσει κάποια επιλεγμένα θεατρικά έργα. Αυτά που ξεχωρίζω και θα πρότεινα είναι: «το κουκλόσπιτο» του Ibsen Henrik, το «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» του William Shakespeare, το «ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ» του Albee Edward, το «ματωμένος γάμος» του Federico Garcia Lorca, τα «ανεμοδαρμένα ύψη» της Emily Bronte και το πολύ αγαπημένο μου «Τρίτο στεφάνι» του Κώστα Ταχτση.





When a man loves a woman του Michael Bolton, ένα αγαπημένο τραγούδι. Με ποιο βιβλίο θα μπορούσες να το συνδυάσεις και γιατί;

Το συγκεκριμένο τραγούδι θα το συνδύαζα με τις γέφυρες του Μάντισον του Waller Robert – James, που πραγματεύεται με τρόπο τρυφερό και συγκινητικό έναν έρωτα σπάνιο και καταλυτικό, από αυτούς που, αν είσαι τυχερός, θα ζήσεις μόνο μια φορά στη ζωή σου.






 Όταν γράφεις κριτικές βιβλίων που δίνεις μεγαλύτερη σημασία στο κείμενο σου;

Πρωτίστως, να μεταδώσω με άμεσο και σαφή τρόπο τα συναισθήματά μου, σε όσους επιλέγουν να διαβάσουν τις απόψεις μου. Γενικά, αποφεύγω να αποκαλύψω πολλά στοιχεία από την υπόθεση του βιβλίου και στόχος μου είναι να επιδοκιμάσω ένα συγκεκριμένο ανάγνωσμα και να προτρέψω τους αναγνώστες να το διαβάσουν. Τέλος, είναι πολύ σημαντικό για μένα που μέσω των απόψεών μου επαινώ δουλειές εκάστοτε συγγραφέων που πραγματικά εκτιμώ και θαυμάζω απεριόριστα.

 Για να ταυτιστείς με ένα βιβλίο ή για να σε συγκινήσει τι στοιχεία πρέπει να έχει για εσένα; Πες μας ένα βιβλίο που πραγματικά ταυτίστηκες μαζί του;

Η καλοδουλεμένη και στέρεα πλεγμένη πλοκή, η εντυπωσιακά δουλεμένη γλώσσα της αφήγησης και μια άρτια παρουσίαση της ψυχολογίας των ηρώων είναι τα στοιχεία εκείνα που θα με συγκινήσουν σε ένα βιβλίο και θα με κάνουν να ταυτιστώ μαζί του. Ένα τέτοιο βιβλίο είναι η εξαιρετική « Αποικία της λήθης», της αγαπημένης μου Κλαίρης Θεοδώρου. Η Κλαίρη είναι ένα πλάσμα αγαπημένο, που εκτιμώ βαθύτατα και την έχω μέσα στην καρδιά μου! Είναι μια χαρισματική πένα και χαίρομαι αφάνταστα που όλα τα σπουδαία βιβλία της κοσμούν τη βιβλιοθήκη μου!





Είσαι από τους ανθρώπους που αγαπούν πολύ τα ζώα. Πρωτινέ μας βιβλία που έχουν πρωταγωνιστές ζώα.

Δεν τα αγαπώ απλά και μόνον! Πέραν του ότι είμαι συνειδητά ιδιοκτήτης σκύλου, η φιλοζωία για μένα είναι στάση ζωής. Είναι ασύγκριτη και ανυπολόγιστη η άνευ όρων αγάπη τους και κάθε άνθρωπος μόνο κερδισμένος μπορεί να βγει από τη συνύπαρξη με τα ζώα! Αναμφίβολα, δεν νοείται να είμαστε όλοι θετικά διακείμενοι απέναντί τους, αλλά η στάση μας προς αυτά είναι για μένα ένδειξη πολιτισμού και παιδείας.

 Δύο υπέροχα βιβλία με πρωταγωνιστές ζώα είναι «Ο δρόμος του γυρισμού» του Γ. Μπρους Κάμερον και «το Δώρο» της Κατερίνας Παπαποστόλου, που τα συνιστώ ανεπιφύλακτα.











 Σου έχει τύχει να νευριάσεις με ένα βιβλίο και να το παρατήσεις; Αν ναι για ποιο λόγο;

Ενώ γενικά επιμένω στην ολοκλήρωση ενός βιβλίου, θέλοντας να του δώσω μια ευκαιρία δίχως να το παρατήσω, μου έτυχε πρόσφατα μια περίπτωση που ήταν πέρα από τις δυνάμεις μου να το τελειώσω! Ήταν φλύαρο, δεν είχε σχεδόν καμία σχέση με το οπισθόφυλλο, με κούρασε και στην τελική δε με κέρδισε καθόλου! Η μαγεία της ανάγνωσης για μένα έγκειται στο να μη μπορείς να αφήσεις επ’ ουδενί ένα μυθιστόρημα από τα χέρια σου.

 Ποια είναι η άποψη σου όταν βλέπεις βιβλιόφιλους να βαθμολογούν ένα βιβλίο; Σου αρέσει αυτή η κίνηση;

Προσωπικά δεν το κάνω. Κάποιες φορές, οι βαθμολογίες τείνουν να σε επηρεάσουν αρνητικά ή θετικά, χωρίς να το αξίζουν τα εκάστοτε βιβλία, ενώ στην ουσία μπορούμε πρωτίστως να ακολουθήσουμε το ένστικτό μας. Από εκεί και πέρα ο καθένας είναι ελεύθερος να πράττει όπως θεωρεί καλύτερα.





Μπορεί μία κριτική να είναι αντικειμενική; Μπορεί να μη σου αρέσει ένα βιβλίο αλλά να είναι άρτια δομημένο;

Όταν εξωτερικεύεις τα συναισθήματά σου με γνώμονα την ειλικρίνεια, σίγουρα μια κριτική μπορεί να είναι αντικειμενική. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι είναι υποχρεωτικό μια κριτική να έχει μόνο υποστηρικτές. Φυσικά ένα βιβλίο, ενώ δε σου αρέσει προσωπικά, μπορεί να είναι άρτια δομημένο. Δεν είναι όλα για όλους και είναι απόλυτα φυσικό οι γνώμες να διίστανται.

Έχεις συμμετάσχει ενεργά σε παρουσιάσεις βιβλίων. Τι συναισθήματα σου δημιουργήθηκαν πριν και μετά την παρουσίαση και ποιους συγγραφείς έχεις παρουσιάσει;

Είχα την τύχη και την τιμή να παρουσιάσω στο παρελθόν τα υπέροχα βιβλία «Το Δώρο» και «Τη μεγάλη επιστροφή», της Κατερίνας Παπαποστόλου. Η Κατερίνα, η οποία είναι εκπαιδευτικός, προάγει με διαδραστικά εκπαιδευτικά προγράμματα τη φιλοζωία μέσα από την εθελοντική ομάδα Ζω.Ε.Σ. σε σχολεία της Ελλάδας και της Κύπρου. Τη θαυμάζω απεριόριστα για το σπουδαίο έργο που προσφέρει και χαίρομαι αφάνταστα που κι εγώ ως ενεργός εθελοντής στις Ζω.Ε.Σ βρίσκομαι δίπλα της και μας ενώνει το κοινό μας όραμα, πέρα από τη φιλία μας, για την αρμονική συμβίωση ανθρώπων και ζώων! Η παρουσίαση των συγκεκριμένων βιβλίων, ήταν από τις ομορφότερες εμπειρίες της ζωής μου και μόνο ευγνωμοσύνη νιώθω που είχα την ευκαιρία να υπενθυμίσω για άλλη μια φορά τα ίσα δικαιώματα όλων των έμβιων όντων αυτού του πλανήτη!




 Τι θα έλεγες στους αναγνώστες μας για να απολαμβάνουν το Λογοτεχνικό τους ταξίδι;

Εύχομαι σε όλους τους αναγνώστες να διαβάζουν αυτά που επιθυμούν πραγματικά! Ό, τι ευχαριστεί και ξεκουράζει τον καθένα! Να βρίσκουν πάντα χρόνο για ανάγνωση, γιατί το βιβλίο είναι ανάσα και τρόπος ζωής! Τέλος, να αφήνονται να ταξιδέψουν νοερά και κάθε εικόνα που επιλέγουν να κουβαλούν με το εκάστοτε συναίσθημα, να μένει χαραγμένο ανεξίτηλα στη μνήμη τους.

Σε ευχαριστώ θερμά!

Για το Love Book Diary

Παρασκευή Παρίσση





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΜΑΝΓΓΕΛ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

ΚΛΑΙΡΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ