ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΝΤΙΝΟΥ

 ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΝΤΙΝΟΥ:ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

Έχω την χαρά να φιλοξενώ ένα πολύ όμορφο, χαρούμενο και συμπαθητικό κορίτσι που φυσικά λατρεύει το διάβασμα.

Σήμερα θα γνωρίσουμε την Αγγελική.




 Καλώς ήρθες στο Love Book Diary

Πριν ξεκινήσουμε την συζήτηση , πες μας δυο λόγια για εσένα για να σε γνωρίσουν οι αναγνώστες μας.

Γεια σας! Πρώτα από όλα θέλω να σ’ ευχαριστήσω Παρασκευή μου για την τιμή να με συμπεριλάβεις στη στήλη σου! Ομολογώ ότι είναι η πρώτη φορά που μου παίρνουν συνέντευξη! 

Λοιπόν, είμαι η Αγγελική και έχω δύο παιδάκια, την Ευαγγελία (9 ετών)και το Γιώργο (5ετών).Ζω στο Κιλκίς με την οικογένειά μου. Εξασκώ το επάγγελμα που από μικρή είχα επιλέξει όντας παιδαγωγός προσχολικής αγωγής. Στον ελεύθερο μου χρόνο, που είναι ελάχιστος, μου αρέσει να διαβάζω λογοτεχνία και να παρακολουθώ ξένες σειρές. Αγαπώ το χιούμορ και απολαμβάνω τις συναντήσεις με φίλες! Μου αρέσει η μαγειρική και ένας απραγματοποίητος πόθος μου είναι ο χορός.

Είσαι μία πολύ χαμογελαστή γυναίκα με θετική ενέργεια και η πρώτη σκέψη που κάνω είναι ότι σου αρέσουν τα κοινωνικά , ρομαντικά και κλασικά μυθιστορήματα . Τι αγαπάει να διαβάζει η Αγγελική και ποιο βιβλίο θα μας πρότεινε να διαβάσουμε;

Παρασκευή μου νομίζω ότι έχεις πέσει αρκετά μέσα! Είμαι κυριευμένη από τα αισθήματά μου (Κριός γαρ!),οπότε θα ήταν αδύνατον να μη μου αρέσουν ρομαντικά, ερωτικά και κοινωνικά μυθιστορήματα! Όμως αυτό δε σημαίνει πως κολλώ σε ένα είδος! Μου αρέσει να «ψάχνομαι» και να διαβάζω και κάτι διαφορετικό. Για παράδειγμα μου αρέσουν τα θεατρικά και φυσικά ο λατρεμένος Σαίξπηρ, αλλά και η Αντιγόνη του Σοφοκλή! Το μόνο που αποφεύγω είναι τα βιβλία τρόμου αλλά ποτέ μη λες ποτέ! Ένα βιβλίο που συγκλονίζει και σας προτείνω φέτος είναι το «Φλόγα και Άνεμος» του αγαπημένου μου πλέον κ. Δάνδολου!





Τι είναι η ανάγνωση και το βιβλίο για εσένα;

 Η ανάγνωση είναι γιατρικό, είναι ταξίδι ,είναι ξεκούραση, είναι απόδραση! Είναι μια συνήθεια και μία εξάρτηση αλλά όχι απ΄τις κακές! Τα βιβλία είναι φίλοι μου!

Πότε ξεκίνησε το Λογοτεχνικό σου ταξίδι και ποιο βιβλίο ήταν αυτό που σε συγκλόνισε πολύ;

 Αααα εδώ πάμε πολύ παλιά, αν σκεφτείς ότι από το νηπιαγωγείο είχα ήδη κατακτήσει την αναγνωστική ικανότητα και διάβαζα μόνη τα παραμυθάκια μου!!Οι γονείς μου υπήρξαν εκπαιδευτικοί και κάθε χρόνο θυμάμαι παίρναμε μαζικά βιβλία διαφόρων ειδών γνώσεων, μυθολογία, λογοτεχνία κτλ. Σίγουρα τους οφείλω ένα μεγάλο κομμάτι της αγάπης μου προς το διάβασμα! Λοιπόν θα πω ,ότι μου ήρθε πρώτο στο μυαλό η «Νινέτ» της Ζωρζ Σαρή και το «Καπλάνι της βιτρίνας» της Άλκη Ζέη, αλλά σε λίγο μεγαλύτερη ηλικία με συγκλόνισε το «Λουλούδι της ερήμου» της Γουόρις Ντίρι.










Θυμάμαι μία φορά είχαμε ανταλλάξει απόψεις για τον κίτρινο φάκελο του Καραγάτση και αναγνωστικά ταιριάξαμε πάρα πολύ! Από την γενιά του 30 ποιον άλλον συγγραφέα ξεχωρίζεις και γιατί;

 Εξαιρετικός ο Καραγάτσης !Η πρώτη επαφή με λογοτέχνες της γενιάς του ΄30 ήταν στο μάθημα των κειμένων στο σχολείο (μαθαίναμε ακόμα τότε στα σχολεία!) .Δεν είμαι σίγουρη αν έχω διαβάσει την Eroica ή το Λεμονοδάσος του Κοσμά Πολίτη γιατί έχουν περάσει χρόνια, αλλά σίγουρα πρέπει να τα ξαναθυμηθώ! Νομίζω ότι για να ξεχωρίσω κάποιον ακόμη θα πρέπει να συνεχίσω να τους διαβάζω, υπάρχουν άλλωστε πολλοί αξιόλογοι και θα ήθελα πολύ να διαβάσω Θεοτοκά, Τερζάκη και Μυριβήλη!


Μυριβήλης


Τερζάκης


Θεοτοκάς


Killing Me Softly With Her Song τραγουδά ο Perry Como. Αν σε ρώταγα ποιο βιβλίο σε σκοτώνει απαλά με την γραφή του συγγραφέα, τι θα μου έλεγες;

 Υπέροχο τραγούδι !Και δύσκολη ερώτηση! Νομίζω πως ο κ.Κρομμύδας με το βιβλίο του «Μυρωδιά από σανίδι» επηρέασε στο έπακρο τα συναισθήματά μου και με σκότωσα γλυκά στην «πράξη τελευταία»! Έσταζε μέλι η μαχαιριά.



Τι είναι αυτό που πρέπει να έχει ένας συγγραφέας για να κατακτήσει την καρδιά και το μυαλό της Αγγελικής. Θα ήθελα να μας προτείνεις ένα βιβλίο για να σε καταλάβουμε καλύτερα.

 Ένας συγγραφέας πρέπει απλά να έχει «κάτι», το οποίο δεν είναι εύκολο να προσδιορίσω για να με κεντρίσει! Είμαι μια προσωπικότητα πολυδιάστατη και έντονη και ταυτόχρονα επιλεκτική! Ο συγγραφέας που θα με κερδίσει θα΄ χει κάτι καινούριο για μένα. Θα αναφερθώ λοιπόν στην αγαπημένη μου Ειρήνη Βαρδάκη, που είχα την χαρά να τη γνωρίσω από κοντά, η οποία έχει μία εξαιρετική ικανότητα να διεισδύει στα μύχια των ψυχών των ηρώων της και να τους ψυχογραφεί άριστα κάτι που λάτρεψα! Το «Ανάρμοστον Εστί»με συγκλόνισε!


Βαρδάκη


Λόγω δουλειάς έρχεσαι σε επαφή με παιδιά προσχολικής ηλικίας για αυτό θέλω να μας πεις πόσο σημαντικό είναι το διάβασμα σε αυτές τις ηλικίες και αν ξεχωρίζουν με κάποιο τρόπο τα παιδιά που έρχονται σε επαφή με τα βιβλία από το οικογενειακό τους περιβάλλον;

Τι να πρωτοπώ για τα οφέλη του διαβάσματος σε μικρά παιδιά. Αποκτούν περισσότερες γνώσεις, εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους, μαθαίνουν να συγκεντρώνονται και να εκφράζονται, διδάσκονται ανθρώπινες αξίες, αποκτούν ενσυναίσθηση, αναπτύσσουν τα συναισθήματά τους και καλλιεργούν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους .

 Η ανάγνωση βιβλίων στα παιδιά είναι διασκέδαση, αλλά και ένας τρόπος για να έρθουμε κοντά και να δεθούμε. Φυσικά είναι κάτι παραπάνω από εμφανές, όταν τα παιδιά στο οικογενειακό τους περιβάλλον έρχονται σ’επαφή με βιβλία. Έχουν φαντασία ,έχουν έκφραση και πιο πλούσιο λεξιλόγιο, γνώσεις και θα τολμούσα να πω και πιο κοφτερό μυαλό. Επίσης ξέρουν να κάθονται και να παραμένουν ήσυχα κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης πολύ σημαντικό και βοηθητικό για μία δασκάλα πιστέψτε με!

Ποιες ενέργειες κάνεις ώστε τα δικά σου παιδιά να έρθουν σε επαφή με τη Λογοτεχνία; Αυτή την στιγμή ποια βιβλία έχουν στο κομοδίνο τους;

 Θα ήθελα τα παιδιά μου ν’ αγαπήσουν τα βιβλία και το διάβασμα όπως εγώ. Με βλέπουν να παίρνω το βιβλίο μου και να διαβάζω, έχουν αυτή την εικόνα, το παράδειγμα και ελπίζω να το υιοθετήσουν κι αυτά! Τους αγοράζω βιβλία, επισκεπτόμαστε συχνά τη βιβλιοθήκη της πόλης μας, οπού μπορούν μόνα τους να διαλέξουν τα βιβλία που θα τους συντροφεύσουν. Αυτή τη στιγμή η κόρη μου διαβάζει το «Ο θείος Πλάτων» της Άλκης Ζέη και ο μικρός μου γιος έχει διαλέξει το «Τικ και Τέλα» ο καινούριος φίλος του Axel Sheffler .






Σου αρέσουν οι παρουσιάσεις βιβλίων; Για ποιον λόγο να πάει κάποιος σε μία παρουσίαση βιβλίου; Τι έχει να κερδίσει; ( αν και λόγω ιού θα μειωθούν σημαντικά)

 Μου αρέσουν πολύ οι παρουσιάσεις βιβλίων ,αλλά δυστυχώς έχω βρεθεί σε ελάχιστες. Τον τελευταίο καιρό βέβαια έχω παραβρεθεί σε αρκετές διαδικτυακές παρουσιάσεις ,που επίσης απολαμβάνω. Όμως το κέρδος για μένα είναι η γνωριμία και η συναναστροφή με τον συγγραφέα και φυσικά η πολυπόθητη αφιέρωση!

Από πού προμηθεύεσαι τα βιβλία σου; Είσαι από τις αναγνώστριες που θέλουν να περνούν ώρες μέσα σε μία βιβλιοθήκη ή σε ένα βιβλιοπωλείο;

 Τα βιβλία μου τα παίρνω από βιβλιοπωλεία αλλά και από οπουδήποτε αλλού θα μπορούσα να τα βρω, για παράδειγμα από ομάδες με μεταχειρισμένα ,από πανηγύρια ,από εκθέσεις κτλ. Αλλά δανείζομαι βιβλία και από φίλες μου όπως και δανείζω. Αγαπώ τη βιβλιοθήκη της πόλης μου και παίρνω και από κει βιβλία, λατρεύω να τριγυρνώ στους διαδρόμους της και κάθε φορά δεν μπορώ να αντισταθώ να δανειστώ κάποιο βιβλίο ακόμα και αν με περιμένουν στοίβες βιβλίων στο σπίτι χαχα!




Σου αρέσει να διαβάζεις αυτοτελή ιστορίες ή σειρές που μπορεί να αποτελούνται από 2,3 ή 4 βιβλία;

 Μου αρέσουν νομίζω οι αυτοτελείς ιστορίες ακόμη και αν σε κάποια βιβλία έχω νιώσει ότι θα ήθελα να έχει λίιγο ακόμη. Εξάλλου τα επεισόδια ταιριάζουν στις ξένες σειρές που είναι άλλη μια αγαπημένη μου ενασχόληση. Παρ ‘όλα αυτά δεν είμαι απόλυτη σε αυτό και οπωσδήποτε δε θα απορρίψω μια ενδιαφέρουσα τριλογία. Έχω στη βιβλιοθήκη μου την τριλογία «Το τριανταφυλλάκι».

Τι θα έλεγες στους φίλους μας αναγνώστες για να απολαμβάνουν το αναγνωστικό τους ταξίδι.

 Φίλοι μου φτιάξτε ένα καφεδάκι ,βάλτε κουλουράκια σένα πιατάκι, ή ένα ποτηράκι κρασί με λίγη σοκολάτα δίπλα στο τζάκι και ανοίξτε τις σελίδες ενός βιβλίου! 

Καλή απόλαυση!

Σε ευχαριστώ θερμά.

Για το Love Book Diary

Παρασκευή Παρίσση

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΜΑΝΓΓΕΛ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

ΚΛΑΙΡΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ