ΕΥΑ ΜΗΛΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑ

 ΕΥΑ ΜΗΛΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑ: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

Έχω την χαρά να φιλοξενώ στο Love Book Diary ένα κορίτσι πολύ αυθόρμητο, παρορμητικό που δεν φοβάται να πει την άποψη της!!

Σήμερα θα γνωρίσουμε την Εύα.



Καλώς ήρθες στο Love book diary

Πριν ξεκινήσουμε την συζήτηση μας πες μας λίγα λόγια για εσένα για να σε μάθουν οι αναγνώστες μας.

Εγώ σε ευχαριστώ πολύ Παρασκευή μου για την τιμή να με φιλοξενήσεις στην όμορφη στήλη σού.

Είμαι η Εύα ετών.. δε θυμάμαι ️ μητέρα της Ζεϊνέπ και της Φιφικας.

Αγαπώ τα βιβλία και μου αρέσει να γράφω όταν νιώθω καταιγίδες στη ψυχή μου.

Τι είναι η ανάγνωση και το βιβλίο για την Εύα;

Η ανάγνωση για μένα είναι κάτι μαγικό.
Χάνομαι μες στις σελίδες των βιβλίων, δεν διαβάζω απλώς για να χαλαρώσω για να ηρεμήσω, διαβάζω γιατί έχω ανάγκη να ζήσω διαφορετικές ζωές, Αν θες γιατί έχω ανάγκη να ζήσω πράγματα που λείπουν από την ίδια μου τη ζωή.
Όσο για το τι είναι βιβλίο για μένα..
Είναι ταξίδι, είναι γνώση, είναι μαθήματα ζωής για το αύριο, είναι ένα παράθυρο στον κόσμο, και πολλές φορές το βιβλίο έχει γίνει το κίνητρο για να αλλάξω τις ιδεολογίες και τις αντιλήψεις μου.

Θα έλεγα ότι είναι το Α και το ω της ζωής μου.

Πως επιλέγεις το επόμενο βιβλίο που θα διαβάσεις; Κρατάς μία λίστα; Επιλέγεις ανάλογα με την ψυχολογία σου;

 Όσο και αν ακουστεί περίεργο, πριν τελειώσω ένα βιβλίο ξέρω ποιο θα είναι το επόμενο. Ποτέ δεν έχω το άγχος για το ποιο θα είναι το επόμενο βιβλίο, γιατί απλώς τα βιβλία μιλάνε στην ψυχή μου.

Εκείνα διαλέγουν εμένα και όχι εγώ αυτά.

Πότε ξεκίνησε το αναγνωστικό σου ταξίδι και ποιο βιβλίο ήταν αυτό που θυμάσαι περισσότερο από τα παιδικά σου χρόνια;

Το πρώτο βιβλίο που ήρθε στα χέρια μου σαν παιδί είναι του Μάνου Κοντολέων: τα φαντάσματα της σοφίτας και είναι και το μοναδικό παιδικό βιβλίο που διάβασα.
Τα επόμενα αναγνωστικά μου ταξίδια ήταν στα πιο βαθιά νερά της λογοτεχνίας.





Το δεύτερο βιβλίο που διάβασα είναι: Οι Ερινύες πεθαίνουν στον καθρέφτη.







Το αναγνωστικό μου ταξίδι δεν ξεκίνησε από τα παιδικά μου χρόνια.
Είμαι ίσως από τους λίγους ανθρώπους που δεν μεγάλωσε σε ένα σπίτι γεμάτο βιβλία, δεν είχαμε ούτε βιβλιοθήκη.
Την αγάπη μου για τα βιβλία μου την εμφύτευσε η θεία μου.
Στα 15 μου και μετά από την απώλεια της μητέρας μου, η θεία μου ήταν εκείνη που μου έδωσε το πρώτο βιβλίο να διαβάσω.

Εκείνο μου έδωσε το εισιτήριο για το μαγικό ταξίδι της λογοτεχνίας.

 Ποιο είδος Λογοτεχνίας σου αρέσει περισσότερο και γιατί; Πρότεινε μας δυο βιβλία για να διαβάσουμε.

Αν μου έκανες την ερώτηση αυτή 5 χρόνια πριν, θα σου έλεγα μόνο αισθηματικά.
Τα τελευταία δύο χρόνια έχω ξεκινήσει και πειραματίζομαι πολύ με τις κατηγορίες της λογοτεχνίας.
Μου αρέσει πολύ η αστυνομική λογοτεχνία, τα ψυχολογικά θρίλερ, αλλά το τελευταίο διάστημα έχω μία αγάπη στις βιογραφίες.
Μου αρέσει πάρα πολύ να πηγαίνω πίσω στο χρόνο και να διαβάζω εμπειρίες ανθρώπων που άφησαν ιστορία με την παρουσία τους σε αυτό το κόσμο.
Μάλιστα η τελευταία βιογραφία που διάβασα, είναι της Εύα Ντε Περόν



Μιας αμφιλεγόμενης γυναίκας που αγαπήθηκε και μισήθηκε το ίδιο από τον λαό της.

 Είσαι από τους αναγνώστες που γράφουν κριτικές/απόψεις και αν ένα βιβλίο δεν σου αρέσει δεν φοβάσαι να πεις την γνώμη σου, ακόμη και αν δεχθείς αρνητικά σχόλια. Όταν γράφεις όμως, με τι κριτήρια αξιολογείς ένα βιβλίο;

Προσπαθώ όσο μπορώ να είμαι αντικειμενική στις απόψεις μου.
Δεν φοβήθηκα ποτέ να γράψω αρνητική και αντίθετα αν ένα βιβλίο μου αρέσει πολύ θα το προτείνω όσες πιο πολλές φορές μου δοθεί η ευκαιρία.
Κρίνω τα βιβλία με κίνητρο τα συναισθήματά μου.
Και φυσικά την δική μου οπτική ματιά.

Δεν κρίνω τα βιβλία για τους άλλους τα κρίνω με γνώμονα τη δική μου αντίληψη, και αν θες και τη δική μου εμπειρία με την έως τώρα αναγνωστική μου πορεία.

Έχεις γράψει το βιβλίο Ζωές πλασμένες από χώμα, φωτιά και βροχή. Πες μας λίγα λόγια για το βιβλίο σου για να το μάθουν οι αναγνώστες μας.

Το βιβλίο μου : Ζωές πλασμένες από χώμα φωτιά και βροχή, για μένα δεν είναι ένα απλό βιβλίο.
Είναι η ίδια μου η ζωή.
Περιέχει φυσικά και μυθοπλασία, αλλά το μεγαλύτερο κομμάτι της είναι βιογραφικό.
Αυτό το βιβλίο το έγραψα κάτω από πολύ αντίξοες συνθήκες, πολλά χρόνια πριν στα 20 μου, και δεν το έγραψα ούτε σε υπολογιστή ούτε στο τετράδιο, αυτό το βιβλίο γράφτηκε στο κινητό.
Ζούσα σε πολύ άσχημες συνθήκες, και αυτός ήταν ο τρόπος μου να εξωτερικεύσω τα αρνητικά μου συναισθήματα.
Είναι η ίδια μου η ζωή, οι εμπειρίες μου, οι φοβίες μου και τα όνειρά μου που δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ.
Σίγουρα δεν είναι αριστούργημα, ούτε από τα βιβλία που ο αναγνώστης δεν θα ξεχάσει ποτέ, αλλά είναι κάτι δικό μου και το αγαπώ πολύ.



Αυτό το βιβλίο είναι η Εύα.

 Θα ήθελα να μιλήσουμε λίγο για το Βιβλιόσπιτο μας. Τι θα δουν οι αναγνώστες μας στην σελίδα, στο αντίστοιχο μπλοκ και με ποιον μοιράζεσαι αυτή την όμορφη προσπάθεια;

Το βιβλιόσπιτο μας είναι κάτι που αγαπώ πολύ.
Είναι κάτι που το δημιούργησα μόνη μου και το πίστεψα πάρα πολύ.
Να σου πω την αλήθεια δεν πίστευα ότι θα πάει καλά, αλλά τελικά κατάφερα να έχω μία όμορφη σελίδα, που έχει αρκετό κόσμο που με ακολουθεί κάνοντας μαζί τους όμορφες συζητήσεις.
Υπάρχουν και τα ευτράπελα, αλλά είναι ελάχιστα.
Στη σελίδα μου έχω συνεντεύξεις, δελτία τύπου. Υπάρχει και το book date του Σαββάτου, που οι αναγνώστες μιλάνε μαζί μου για τα βιβλία που διαβάζουν και εκφέρουμε απόψεις, και αλληλο προτείνουμε βιβλία ο ένας στον άλλο.
Εκτός από τη σελίδα υπάρχει και το blog, Και φυσικά κάτι νέο που έχω ξεκινήσει εγώ στο instagram το τελευταίο μήνα.
Όμως σε όλο αυτό δεν είμαι μόνη μου, καθώς δεν γνωρίζω να διαχειρίζομαι blog.
Μαζί μου είναι και η Χαρά Κουρουπάκη, εκτός από μία πολύ καλή συνεργάτης, είναι και μία πάρα πολύ καλή μου φίλη.
Χωρίς αυτήν δεν ξέρω αν θα τα είχα καταφέρει.

Όμως το βιβλιόσπιτο μας συνεχίζει να πηγαίνει καλά και εγώ είμαι πάρα πολύ χαρούμενη για αυτό.

 Ποιος είναι ο αγαπημένος σου συγγραφέας και φυσικά θα μας προτείνεις ένα βιβλίο του για να διαβάσουμε.

 Ο αγαπημένος μου συγγραφέας, που πλέον όλοι το γνωρίζουν είναι ο Fredrik Backman.
Έχω διαβάσει όλα του τα βιβλία και περιμένω με αγωνία να βγει η νέα του νουβέλα από τις εκδόσεις Κέδρος.

Αυτό όμως που αγαπώ πιο πολύ από όλα είναι: Ένας άνθρωπος που τον έλεγαν Οβ.





Ποιο ήταν το τελευταίο βιβλίο που διάβασες πρόσφατα και το αγάπησες πολύ και γιατί;

Αυτή την χρονιά προς έκπληξή δική μου και όλων έχω διαβάσει πολύ καλά βιβλία.
Τα τελευταία βιβλία που μου άρεσαν πολύ είναι δύο: Διάφανη ψυχή & Άνθρωποι με άγχος.
Το ένα είναι της Αναστασία Κορινθίου και το άλλο του αγαπημένο μου Βacman.






Η διάφανη ψυχή με γονάτισε ψυχικά.
Μιλάει για την κακοποίηση των γυναικών σε όλες τις εκφάνσεις της.
Για την καραντίνα της ψυχής, για το πώς μπορούν οι απώλειες  των ανθρώπων που έχουμε πληγώσει να μας αλλάξουν.





Από την άλλη το άνθρωποι με άγχος, είναι ένα βιβλίο που μας δίνει την ευκαιρία να δούμε τους ανθρώπους πίσω από τις πράξεις τους.
Να προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε γιατί φτάνουν μερικές φορές στα άκρα.
Γιατί φτάνουν κάποιες φορές να κάνουν ακόμα και έγκλημα.
Και ο αγαπημένος μου έχει ένα τρόπο να στα δίνει όλα αυτά, με παραμυθένιες λέξεις και με ρεαλισμό.

Και τα δύο αυτά βιβλία τα αγάπησα πολύ.

Διαβάζεις παραμύθια στις μικρές σου και αν ναι ποιες ώρες τις ημέρας προτιμάς; Ποια είναι τα αγαπημένα τους παραμύθια;

Διαβάζουμε παραμύθια κατά την ώρα του φαγητού και συνήθως λίγο πριν πάμε για ύπνο το βράδυ.
Το αγαπημένο τους βιβλίο είναι το ταξίδι της παπλωματούς και το δώρο της παπλωματούς.








Κάποιες φορές φτιάχνουμε εμείς οι ίδιες ιστορίες, παίζουμε με χρώματα και πλαστελίνες και φτιάχνουμε τα δικά μας παραμύθια.

 Ποια είναι η άποψη σου για τις βιβλίο-ομάδες και για τις σελίδες που υπάρχουν στο facebook; Θεωρείς ότι είναι πολλές ή ο κάθε αναγνώστης διαλέγει τι του ταιριάζει;

Με αυτή την ερώτηση ανοίγεις πάρα πολύ μεγάλη συζήτηση.
Φυσικά και υπάρχουν πολλές, πιστεύω ότι υπάρχουν ακόμα περισσότερες και από τα βιβλία τα ίδια, όμως ο κάθε αναγνώστης έχει την επιλογή να διαλέξει αν θα είναι σε πολλές ή αν θα ακολουθεί ελάχιστες.
Όταν πρωτομπήκα στις ομάδες ήμουνα σε όλες, Πλέον είμαι μόνο σε τρεις.
Οι ομάδες για μένα έχουν και θετικά και αρνητικά.
Τα θετικά για μένα είναι ότι άνοιξαν τους αναγνωστικούς μου ορίζοντες και με βοήθησαν να βγάλω  τις παρωπίδες, γιατί και εγώ είχα παρωπίδες και έλεγα όχι σε βιβλία που τελικά άξιζαν πολύ.
Από την άλλη γνώρισα πολλούς ανθρώπους, έκανα νέες φιλίες, μάλιστα οι κολλητές μου είναι από ομάδες, μέσω εκδηλώσεων των  ομάδων τις γνώρισα.

Τα αρνητικά θεωρώ  ότι  είναι περισσότερα.
Ο φανατισμός, οι συγγραφείς που δεν δέχονται εύκολα αρνητικές απόψεις, οι αναγνώστες που τρέχουν να υπερασπιστούν το "Θεό" συγγραφέα, και τα μαχαίρια που βγάζουν πολλοί αναγνώστες όταν υπάρχει αρνητική άποψη για κάποιο βιβλίο αγαπημένου τους συγγραφέα.

Για αυτό το λόγο αποφάσισα να απέχω πολύ από πολλές ομάδες, και γενικότερα να μην ασχολούμαι όσο ασχολιόμουν κάποτε.

Ανεβάζω τις απόψεις μου, διαβάζω απόψεις άλλων ανθρώπων που εμπιστεύομαι και πλέον δεν δίνω σημασία σε αναρτήσεις που το κίνητρο τους είναι να φέρουν αντιπαραθέσεις και καυγάδες.

 Διαβάζεις κριτικές άλλων βιβλιόφιλων; Τι στοιχεία πρέπει να έχει μία άποψη για να σου αρέσει ,ακόμη και να έχει αντίθετη άποψη από εσένα;

Ναι διαβάζω αλλά διαβάζω, ελάχιστων ανθρώπων.
Δεν θεωρώ ότι θα πρέπει να έχει κάποια στοιχεία μία άποψη για να αρέσει σε μένα.
Οι απόψεις που γράφουν οι φίλοι αναγνώστες είναι με δικά τους κριτήρια, όμως αν έχει κάποια στοιχεία που αγαπώ στα βιβλία σίγουρα θα το διαβάσω και εγώ, αν και τελευταία προσπαθώ να μην επηρεάζομαι.
Από την άλλη δεν μου αρέσουν οι κριτικές που δεν γράφονται και τα αρνητικά που μπορεί να έχει το βιβλίο.
Σίγουρα υπάρχουν και αριστουργήματα αλλά από την άλλη πιστεύω ότι όταν γράφεις, καλό θα είναι να γράφεις και τα αρνητικά στοιχεία του βιβλίου.

Δεν είναι κακό, ίσα-ίσα πιστεύω ότι βοηθάς περισσότερο τον άνθρωπο που θα σε διαβάσει.





 Θα ήθελα να συνδυάσεις ένα αγαπημένο σου τραγούδι με ένα βιβλίο και για ποιο λόγο.

 Όταν οι άγγελοι μαθαίνουν να πετάνε. Στάθης Αρτινος και θα το "πάντρευα" με το βιβλίο:  Διάφανη ψυχή της Αναστασίας Κορινθίου.

Το τραγούδι μιλάει για σιωπές, για πληγές και για ανθρώπους που θέλουν να παραμείνουν στη σιωπή για να βρουν ξανά την ευκαιρία να πετάξουν όπως οι άγγελοι, όπως και οι ήρωες της διαφανής ψυχής που προσπαθούν να βρουν ένα τρόπο να απεγκλωβιστούν από την κακοποίηση της ψυχής τους.

 Τι θα έλεγες στους αναγνώστες μας για να απολαμβάνουν την ανάγνωση των βιβλίων τους;

 Αν μπορούσα να στείλω ένα μήνυμα στους αναγνώστες θα ήταν να αφήσουν ελεύθερη την ψυχή τους, στην ανάγνωση και στη μαγεία της εξερεύνησης του βιβλίου, εδώ δεν χωρούν παρωπίδες.
Άλλωστε το βιβλίο είναι ένα παράθυρο στον κόσμο.
Να αφήνετε τον εαυτό σας ελεύθερο, διαγράψτε τα ταμπού και αφήστε τις λέξεις και τις ιστορίες να σας ταξιδέψουν, και να είστε σίγουροι ότι στο τέλος του ταξιδιού ο κερδισμένος θα είστε εσείς.

Για το Love Book Diary

Παρασκευή Παρίσση.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΜΑΝΓΓΕΛ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

ΚΛΑΙΡΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ