ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΑΝΤΕΛΛΟΥ

Έχω την χαρά να φιλοξενώ στο Love Book Diary ένα κορίτσι με πολύ χιούμορ, με αυτοσαρκασμό, μία υπέροχη μανούλα και πάνω από όλα μία φανατική αναγνώστρια με άποψη.

Σήμερα θα γνωρίσουμε την Αγγελική Μαντέλλου.


ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΑΝΤΕΛΛΟΥ
Καλώς ήρθες στο Love Book Diary !!

Καλώς σε βρήκα Παρασκευή μου, σε ευχαριστώ πολύ για την τιμή της πρόκλησης σου.

Πριν ξεκινήσουμε την συζήτηση μας πες μας δυο λόγια για εσένα, για να σε μάθουν οι αναγνώστες μας.

Είμαι η Αγγελική Μαντέλλου, είμαι μητέρα δυο παιδιών και είμαι λευκοσιδηρουργός. Είμαι σπιτόγατα και το μόνο που θέλω να κάνω στον ελεύθερο χρόνο μου , είναι να διαβάζω και να φτιάχνω γλυκά για τα  ζουζούνια μου!

Αγαπημένη μου Αγγελική θα ξεκινήσουμε την συζήτηση μας με κάποιες κλασικές ερωτήσεις που ρωτάω όλους τους Αναγνώστες.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι είναι η ανάγνωση και το βιβλίο για την Αγγελική;


Η ανάγνωση για μένα είναι ελευθερία του νου. Όταν διαβάζω νιώθω ελεύθερη, δεν έχω υποχρεώσεις, δεν έχω προβλήματα, είμαι μόνο εγώ και το βιβλίο. Είναι αυτό που με ευχαριστεί, που με γεμίζει και με αδειάζει ταυτόχρονα.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Πότε ξεκίνησε το αναγνωστικό σου ταξίδι στον χώρο της Λογοτεχνίας;


Αυτή η ερώτηση σε μένα δεν ισχύει χαχαχα. Το έχω ξεκινήσει πολλές φορές αυτό το ταξίδι (στο γυμνάσιο ήταν το πρώτο ταξίδι μετά τα παραμύθια της μαμάς φυσικά) και το έχω διακόψει άλλες τόσες για διάφορους λόγους. Θα σου πω όμως πως ξεκίνησε ένα από αυτά τα ταξίδια. Όταν τελείωσα το λύκειο πήγαινα στο εμπορικό κατάστημα της οικογένειας μου. Οι ώρες δεν περνούσαν με τίποτα οπότε πήρα ένα βιβλίο να χαζεύω και να περνάω την ώρα μου. Και με αυτό το βιβλίο (Σάκος με κόκκαλα του Stephen King) ερωτεύτηκα το διάβασμα και ακολούθησα για αρκετά χρόνια τον «βασιλιά».


ΕΡΩΤΗΣΗ:Ξέρω ότι αγαπάς ιδιαίτερα την Αστυνομική Λογοτεχνία και όταν θέλω κάτι πάντα
σκέφτομαι να σε ρωτήσω. Θέλω να μου πεις, γιατί σου αρέσει τόσο πολύ και πρότεινε μας κάποια βιβλία για να διαβάσουμε.


Αχ την αγαπώ την αστυνομική λογοτεχνία, γιατί είναι γεμάτη έντονα και αντιφατικά συναισθήματα και γιατί μου θυμίζει τα μαθηματικά και τον τρόπο σκέψης τους. Έχει τις εξισώσεις και τους αγνώστους και με κάθε στοιχείο που δίνεται στον αναγνώστη προσπαθώ να λύσω και μια εξίσωση, έναν γρίφο. Είναι ένα ακαταμάχητο για μένα παιχνίδι του μυαλού στο οποίο τις περισσότερες φορές χάνω μιας και σπάνια βρίσκω τον ένοχο, αλλά δε με πειράζει καθόλου. Ίσα ίσα αυτό με κάνει να θέλω να διαβάσω κι άλλο «γρίφο»!
Σε κάποιον που θα ξεκινούσε τώρα την αστυνομική λογοτεχνία θα πρότεινα το Εναντίον όλων του Αλέξη Σάλτη και οποιοδήποτε βιβλίο του Jeffrey Deaver και της Alex Kava μιας και όλα τους κινούνται σε γρήγορους ρυθμούς, έχουν πολλές ανατροπές και κρατούν το ενδιαφέρον αμείωτο μέχρι την τελευταία σελίδα. Για τους πιο «ψημένους» θα πρότεινα τα βιβλία του Caryl Ferey, του Donato Karrisi και του Jean-Christophe Grange.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Είσαι από τα άτομα που έχουμε γνωριστεί από κοντά και είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη που σε έχω στην Λέσχη Ανάγνωσης Η Βιβλιοπαρέα στη Καρδίτσα. Θα ήθελα να μας πεις για αυτή την εμπειρία σου και γιατί κάποιος να διαλέξει να συμμετέχει σε μία τέτοια Λέσχη;


Ήθελα από καιρό να γίνω μέλος μιας βιβλιοπαρέας και χάρηκα πολύ που κατάφερα να έρθω στη λέσχη. Στο στενό μου περιβάλλον είναι πολύ λίγοι οι άνθρωποι που διαβάζουν κι ενώ εμένα μου αρέσει να συζητάω για βιβλία, δυστυχώς ήταν κάτι που δεν μπορούσα να κάνω. Οπότε μια λέσχη είναι ιδανική για αυτόν τον σκοπό, ειδικά αφού συζητάμε όλοι για το ίδιο βιβλίο και ακούμε διαφορετικές απόψεις. Το ίδιο βιβλίο αφήνει κάτι διαφορετικό στον καθένα οπότε ακούγοντας τις απόψεις των άλλων βλέπεις και πράγματα τα οποία ίσως σου είχαν διαφύγει ή στα οποία δεν έδωσες αρκετή προσοχή. Επίσης πολύ σημαντικό σε μια λέσχη είναι πως διαβάζονται βιβλία διαφορετικών ειδών λογοτεχνίας και χάρη στην ομάδα διάβασα το καταπληκτικό βιβλίο του Γρηγόρη Δημακόπουλου (η εποχή των θρύλων) το οποίο διαφορετικά μπορεί και να μην το διάβαζα, μιας και η εποχή που διάβαζα λογοτεχνία του φανταστικού έχει περάσει προ πολλού. Ο Γρηγόρης με το βιβλίο του κατάφερε να με επαναφέρει.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Χρησιμοποιείς ένα ενυδρείο για βιβλιοθήκη, πως προέκυψε αυτό αλήθεια ;
Πως τοποθετείς τα βιβλία σου στις βιβλιοθήκες σου;


Το ενυδρείο μου είναι το πιο αγαπημένο και πολύτιμο δώρο του πρώην συζύγου μου. Είναι ένα πολύ μεγάλο ενυδρείο – τραπέζι το οποίο με το που το είδα ήξερα πως πρέπει να αλλάξει χρήση. Το σπίτι μου είναι μικρό και δεν έχω βιβλιοθήκη, οπότε έβαζα τα βιβλία στο έπιπλο της τηλεόρασης, στο τραπέζι του σαλονιού μέχρι και στη βιβλιοθήκη των παιδιών. Όταν μου έφερε ο σύζυγος μου το ενυδρείο αποφάσισα να τα μαζέψω όλα εκεί και το αποτέλεσμα ήταν κατά τη γνώμη μου υπέροχο. Όλα με τη σειρά ώστε να βλέπω πάντα ποια έχω και να τα χαζεύω. Τώρα βέβαια τα περισσότερα βιβλία δε φαίνονται γιατί έχει γεμίσει αλλά και πάλι το λατρεύω. Δεν έχω συγκεκριμένη σειρά στα βιβλία, όταν έρχονται απλά τα βάζω μέσα γιατί δεν είναι εύκολη η ανακατάταξη του ενυδρείου. Πλέον όμως (που δε χωράνε άλλα) έχω αρχίζει να αφήνω έξω τα διαβασμένα, εκ των οποίων τα περισσότερα έτσι κι αλλιώς θα δοθούν!

ΓΡΑΦΕΙ Η ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ


ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχεις δύο παιδάκια προσχολικής ηλικίας, πώς διαχειρίζεσαι τον χρόνο της ανάγνωσης μαζί τους; Τους διαβάζεις διαφορετικές ώρες ή προσπαθείς να βρεις βιβλία που να μπορείς να διαβάζεις ταυτόχρονα και στα δύο ; Πώς τους φαίνονται που η μαμά διαβάζει;


Διαβάζω και στους δύο τα ίδια βιβλία πριν κοιμηθούν ή αν μου το ζητήσουν κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αν δεν συμφωνούν στο βιβλίο που θα διαβάσουμε τότε τους διαβάζω ένα για τον καθένα. Ο μεγάλος προσπαθεί να διαβάσει μόνος του αλλά συνήθως βαριέται μετά από δυο – τρεις σελίδες. Νόμιζα πως βλέποντας με να διαβάζω θα με μιμηθούν αλλά δυστυχώς νιώθουν πως το διάβασμα με κρατάει μακριά τους. Για αυτό έχω συγκεκριμένες ώρες που διαβάζω ώστε να ξέρουν πως το διάβασμα με ευχαριστεί αλλά προτεραιότητα έχουν αυτοί.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Πως επιλέγεις πλέον τα βιβλία σου Αγγελική μου;


Πλέον, όπως ακριβώς το είπες, ακούω και διαβάζω απόψεις ανθρώπων που εμπιστεύομαι για τα βιβλία που με ενδιαφέρουν. Αν πρόκειται για κάποιον συγγραφέα που ακολουθώ τότε θα διαβάσω τα πάντα, αλλιώς είναι 4-5 άνθρωποι των οποίων το γούστο ταυτίζεται με το δικό μου και τους εμπιστεύομαι και δεν έχω απογοητευτεί ποτέ!


ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχεις διαβάσει πάρα πολλά βιβλία, αλλά θέλω να μας πεις τρία που τα αγαπάς ιδιαίτερα και γιατί;


Πρώτο και καλύτερο «Η κότα που ονειρευόταν να πετάξει» της Sun-Mi Hwang γιατί μου αρέσουν τα αλληγορικά βιβλία (και τραγούδια). Μου ξύπνησε τόσα συναισθήματα που δε μπορούσα να το βγάλω από το μυαλό μου.
Δεύτερο θα πω το Σάκος με κόκκαλα του Stephen King, γιατί αυτό με έβγαλε από τα εφηβικά μου διαβάσματα και με πήγε σε έναν κόσμο γεμάτο μυστήριο. Με έκανε να δω τα βιβλία και την ανάγνωση με άλλο μάτι και μου έκοψε την αναπνοή πολλές φορές!
Τρίτο θα πω «το παιδί με τη ριγέ μπλούζα» της αγαπημένης Ελενας Χουσνή, το οποίο με σημάδεψε για πάντα! Οι κίνδυνοι του διαδικτύου, τα κυκλώματα παιδικής πορνογραφίας και γενικά το θέμα της παιδικής κακοποίησης έβαλαν στα μάτια της ψυχής μου, τα παιδιά μου στη θέση του παιδιού με τη ριγέ μπλούζα και αυτό με συγκλόνισε. Με άρπαξε από το ροζ συννεφάκι της εικονικής ασφάλειας που ένιωθα και με ταρακούνησε μέχρι να πέσω και να πατήσω στη γη με πόδια που έτρεμαν από τη φρίκη της διαστροφής του ανθρώπινου νου. Μπορεί η περιγραφή της κακοποίησης να είναι ελάχιστη στο βιβλίο, όμως το σύνολο του σε αλλάζει ριζικά (εμένα τουλάχιστον).


ΕΡΩΤΗΣΗ: Εκτός από την Αστυνομική Λογοτεχνία , ποια άλλα είδη αγαπάς και γιατί;


Αγαπώ τα αλληγορικά, γιατί μου αρέσει να βλέπω πίσω από τις λέξεις. Κατά τα άλλα προσπαθώ να διαβάζω λίγο από όλα ώστε να ανακαλύπτω καινούριες αγάπες αλλά και για να έχω άποψη. Δεν απορρίπτω κάτι αν δεν το δοκιμάσω. Δεν έχω διαβάσει όμως ποτέ μου ιστορικά βιβλία (σχολικό τραύμα υποθέτω!) εκτός των αστυνομικών που περιέχουν ιστορικά στοιχεία και δε μου αρέσουν τα ρομαντικό-αισθηματικά με τους τέλειους έρωτες!


ΕΡΩΤΗΣΗ: Αγοράζεις συστηματικά βιβλία ή έχεις φθάσει σε ένα σημείο που τα αδιάβαστα
κοντεύουν να πέσουν να σε πλακώσουν και λες φθάνει … πρέπει να διαβάσω πρώτα αυτά;


Σπάνια αγοράζω πλέον βιβλία για δυο λόγους. Πρώτον όπως είπες κοντεύουν να με πλακώσουν και δεύτερον έχω την τύχη να έχω την καλύτερη βιβλιοφίλη του κόσμου η οποία μου χαρίζει πολλά από τα βιβλία που διαβάζει. Οπότε πλέον αγοράζω μόνο όταν θέλω να κάνω σε κάποιον δώρο ή όταν βρω κάποιο εξαντλημένο που ψάχνω.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχω την εντύπωση ότι διαβάζεις πολύ γρήγορα , ισχύει αυτό; Τι ώρες αφιερώνεις για διάβασμα αλήθεια μέσα στην ημέρα σου; Υπάρχει ημέρα που δεν διαβάζεις;


Λανθασμένη η εντύπωση σου Παρασκευή μου δυστυχώς. Όπως οι περισσότερες μητέρες έτσι κι εγώ μετά τη δουλειά έχω πολλά να κάνω. Δραστηριότητες των παιδιών, δουλειές στο σπίτι κτλ δε μου αφήνουν πολύ χρόνο. Συνήθως διαβάζω όταν τα παιδιά κοιμούνται αν και δεν αντέχω και πολύ. Παίρνω όμως πάντα το βιβλίο μαζί μου τις δραστηριότητες και αν είμαι μόνη μου στην αναμονή διαβάζω. Έστω και μια σελίδα την ημέρα θα την διαβάσω. Διαβάζω γύρω στα 50-60 βιβλία το χρόνο. Μόνο τώρα με την καραντίνα κατάφερα να διαβάσω μέχρι και τρία βιβλία την εβδομάδα και είμαι πολύ χαρούμενη.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι ενδιαφέρον έμαθες από το τελευταίο βιβλίο που διάβασες;


Χαχαχα δε θες να ξέρεις! Το τελευταίο βιβλίο που διάβασα ήταν το Ανάρμοστον εστί οπότε έμαθα ανάρμοστα πράγματα που δε λέγονται χαχαχα
Πέρα από την πλάκα, από όλα τα βιβλία κάτι μαθαίνεις. Όπως μου είχε πει κάποτε ο πατέρας μου « ό,τι και να διαβάσεις, καλό είναι να διαβάζεις»


ΕΡΩΤΗΣΗ: Θα ήθελα να μου πεις ένα στίχο από τραγούδι που ταιριάζει στο αγαπημένο σου βιβλίο;


Στίχο για το αγαπημένο μου βιβλίο δε μπορώ να σκεφτώ αλλά θα σου πω έναν στίχο που εκφράζει αυτά που νιώθω όταν διαβάζω. Είναι από το τραγούδι του Χρήστου Θηβαίου «Ας χαθείς»: ¨του μυαλού μου οι εικόνες, να ‘σβηναν σαν να’ταν πόρνες της στιγμής. Να μην έχω να θυμάμαι, όλα αυτά που με πονάνε, κι ας χαθείς¨. Αυτό ακριβώς μου αρέσει στο διάβασμα, το ότι σβήνει τις εικόνες του μυαλού μου και μου δημιουργεί άλλες, που δε μου θυμίζουν τίποτα και το κυριότερο δε με πονάνε.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχεις facebook και μπαίνεις καθημερινά , όπως και εγώ, αλλά θα ήθελα να μου πεις γιατί; Έχεις κάνει φιλίες ; μοιράζεσαι κοινά ενδιαφέροντα στις ομάδες; Είναι συνήθεια ή
εθισμός ή είναι ο σύγχρονος τρόπος επαφής μας τελικά;


Λίγο από όλα θα έλεγα. Ξεκίνησα από περιέργεια, μετά βρήκα κάποιες ομάδες στις οποίες έμπαινα για να δω απόψεις και να συζητήσω για τα βιβλία που με ενδιαφέρουν. Μέσα από το φουμπου όμως γνώρισα αρκετούς αξιόλογους ανθρώπους, κάποιους από αυτούς τους γνώρισα και από κοντά και χαίρομαι πολύ γιατί η ζεστασιά που είδα στα μάτια τους γέμισαν την καρδιά μου αγάπη. Είναι ειδικά μια πολύ ξεχωριστή φίλη (την έχω αναφέρει και πριν) η οποία εκτός του ότι μου δίνει πολλά από τα βιβλία της μου δίνει και την αγάπη της καθημερινά μέσα από συζητήσεις που κάνουμε.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχεις απορρίψει βιβλίο από το εξώφυλλο του ; Σε επηρεάζει αυτό στην επιλογή σου;


Σίγουρα ένα ενδιαφέρον εξώφυλλο θα μου τραβήξει περισσότερο την προσοχή, αλλά θα σταθώ στον τίτλο πιο πολύ, στον συγγραφέα εννοείται και στο σημαντικότερο, στο οπισθόφυλλο.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Αν για κάποιο λόγο δεν συμπαθείς έναν συγγραφέα , σε επηρεάζει αυτό στο να
διαβάσεις βιβλίο του ή δεν έχει καμία σχέση για εσένα αυτό;


Ω έχει μεγάλη σχέση. Στην εποχή της τεχνολογίας θέλοντας και μη οι συγγραφείς εκτίθενται περισσότερο στα μάτια των αναγνωστών. Είναι ένας συγκεκριμένος, ο οποίος έχει τόσο απωθητική (κατά τη γνώμη μου πάντα) συμπεριφορά, του οποίου τα βιβλία και να μου τα χάριζαν δεν υπήρχε περίπτωση να τα διαβάσω. Ακόμα και να τα διάβαζα δε θα ήμουν αντικειμενική.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι θα ήθελες να πεις στους αναγνώστες του Love Book Diary για να απολαμβάνουν το αναγνωστικό τους ταξίδι;


Να διαβάζουν ό,τι θέλουν, όπως θέλουν, όταν το θέλουν. Δεν υπάρχουν σωστά και λάθος βιβλία, ούτε καλά και κακά. Υπάρχει μόνο η αγάπη μας για το διάβασμα και μην αφήσετε κανέναν και τίποτα να σας χαλάσει αυτή την απόλαυση. Μην υποκύπτετε στα πρέπει (να διαβάζεις κλασσική λογοτεχνία) και στα μη (διαβάζεις τις βλακείες που γράφονται με το κιλό) γιατί τα έχω ακούσει και τα δύο και ξέρετε κάτι; Το διάβασμα είναι κάτι καθαρά προσωπικό οπότε κανείς δε ξέρει τι σας ευχαριστεί παρά μόνο ο εαυτός σας.


Σε ευχαριστώ θερμά για την συζήτηση μας!


Εγώ σε ευχαριστώ Παρασκευή μου που με τίμησες με τη φιλοξενία σου.

Εύχομαι να την απολαύσετε !

Παρασκευή Παρίσση

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΜΑΝΓΓΕΛ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΖΟΚΑ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ