ΜΑΡΙΑ ΑΝΔΡΑΚΑΚΗ

Έχω την χαρά να φιλοξενώ στο Love Book Diary μία συμπαθητική κυρία, μία γυναικά με έντονη την αίσθηση του χιούμορ και πάνω από όλα  μία αναγνώστρια με άποψη.

Σήμερα θα γνωρίσουμε τη ΜΑΡΙΑ ΑΝΔΡΑΚΑΚΗ.



ΜΑΡΙΑ ΑΝΔΡΑΚΑΚΗ


Καλώς ήρθες στο Love Book Diary.

Πριν ξεκινήσουμε την συζήτηση μας πες μας δυο λόγια για εσένα για να σε μάθουν οι αναγνώστες μας.

 Είμαι η Μαρία αλλά όχι της σιωπής. Αντίθετα, όταν αρχίζω να μιλάω δεν σταματάω με τίποτα. Κατάγομαι από το υπέροχο Ηράκλειο Κρήτης, το Ηράκλειο της καρδιάς μου. Είμαι παντρεμένη με έναν υπέροχο, γλυκό και απίστευτα υπομονετικό άνθρωπο και έχω αποκτήσει μαζί του δύο αγόρια. Λατρεύω τα βιβλία και δεν μπορώ να σκεφτώ τη ζωή μου χωρίς αυτά.

 Τι είναι η ανάγνωση για τη Μαρία;

 Η ανάγνωση για μένα είναι ηρεμία, χαλάρωση, ταξίδια αλλά κυρίως ανάγκη.

 Πότε ξεκίνησε το αναγνωστικό ταξίδι σου Μαρία και ποιο ήταν το βιβλίο που λάτρεψες για να αγαπήσεις τη Λογοτεχνία;

Το πρώτο μου βιβλίο το διάβασα δέκα ετών στο καράβι πηγαίνοντας Κρήτη για καλοκαιρινές διακοπές και ήταν το Χωρίς οικογένεια. Από τότε είμαι μονίμως με ένα βιβλίο στο χέρι.


ΧΩΡΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ - Βιβλιοπωλεία Εκδόσεις Μαλλιάρης Παιδεία, 978 ...
ΧΩΡΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

Διαβάζεις στα social media ή στην εφημερίδα για ένα βιβλίο το οποίο έχει διθυραμβικές κριτικές.Μετά από κάποιες ημέρες χαζεύοντας βιβλία για να αγοράσεις το βλέπεις, τι κάνεις ; Το αγοράζεις για να το διαβάσεις ή όχι; 

Εκείνη τη στιγμή σίγουρα όχι. Έχω άλλα που προηγούνται και προτιμώ να πάρω κάποιο από αυτά. Το κάθε βιβλίο αγοράζεται τη στιγμή που πρέπει.

Τα βιβλία σου τα έχεις στην βιβλιοθήκη σου , στο κομοδίνο σου , στην ντουλάπα σου ; Προσπαθείς να τα έχεις τακτοποιημένα όσο μπορείς; Χωρίζεις διαβασμένα από αδιάβαστα;

 Τα βιβλία μου τα έχω σε βιβλιοθήκες φτιαγμένες από τα χέρια του άντρα μου. Ένα δωμάτιο γεμάτο βιβλία, όμορφα τακτοποιημένα. Εννοείται χωρίζω διαβασμένα από αδιάβαστα, όπως επίσης έχω χωριστά και αυτά που θέλω να διαβάσω άμεσα. Δεν ψάχνω ποτέ την τελευταία στιγμή τι θα διαβάσω.

 Διαχειρίζεσαι μαζί με την Χριστίνα την ομάδα Ιστορίες βιβλίων στο facebook θα ήθελα να μας πεις λίγα πράγματα για αυτήν την όμορφη δραστηριότητα σου, σε ποιους απευθύνετε; Τι θα δουν οι αναγνώστες σε αυτή την ομάδα καθώς και την εμπειρία σου από όλη αυτή την προσπάθεια σας θετική ή αρνητική. Αν δραστηριοποίησε και σε κάτι άλλο θα ήθελα να μας πεις για να το μάθουμε! 

Οι Ιστορίες Βιβλίων είναι μια ομάδα στην οποία θα επέλεγα κυρίως εγώ με χαρά να είμαι μέλος. Δεν είναι μια καθ αυτή βιβλίο-ομάδα, είναι ο καφές στο σπίτι μας με φίλους, η παρέα μας που θα κάνουμε την πλάκα μας, θα μιλήσουμε σοβαρά, θα κουτσομπολέψουμε έχοντας όμως πάντα τα βιβλία δίπλα μας. Απευθύνεται σε όσους αγαπούν το βιβλίο και την καλή παρέα. Η Χριστίνα Αθανασιάδου είναι ένας άνθρωπος υπέροχος που με στηρίζει ακόμη και στα λάθη. Είναι πάντα δίπλα μου και αισθάνομαι τυχερή που τη γνώρισα Υπάρχουν επίσης πολλά μέλη που μας έχουν αγκαλιάσει, που θεωρούν την ομάδα δικιά τους και αισθάνονται άνετα να πουν οτιδήποτε. Η εμπειρία μου μόνο θετική μπορεί να χαρακτηριστεί, τα αρνητικά δεν μας επηρεάζουν.

 Σου αρέσει πολύ η αστυνομική λογοτεχνία,θα ήθελα να μας πεις γιατί και ποιο είναι το αγαπημένο σου βιβλίο;

Αγαπώ όλα τα είδη λογοτεχνίας με αγαπημένο αυτό της αστυνομικής. Δεν έχω ανακαλύψει ακόμη τι με τραβάει σε αυτό το είδος, ποια εσωτερική μου ανάγκη ικανοποιώ. Αγαπημένα έχω πολλά και δεν μπορώ να διαλέξω μόνο ένα. Ενδεικτικά θα πω Το αρπακτικό της Cornwell, τον Υποβολέα του Carrisi, τον Ανθρωπο σκιά του McFadyen.


Το Αρπακτικό (Kay Scarpetta, #14) by Patricia Cornwell
ΤΟ ΑΡΠΑΚΤΙΚΟ
Nikoleta (Athens, Greece)'s review of Ο υποβολέας
Ο ΥΠΟΒΟΛΕΑΣ

Ο Άνθρωπος Σκιά - McFadyen Cody | Public βιβλία
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΚΙΑ


 Εκτός από την αστυνομική λογοτεχνία σου αρέσει και κάποιο άλλο είδος εξίσου πολύ και αν ναι ποιο είναι και γιατί; Πρότεινε μας κάποιο βιβλίο.

 Αγαπώ τις αληθινές ιστορίες και σας προτείνω να διαβάσετε το βιβλίο της Thea Halo Ούτε το όνομά μου. Μιλάει για άγνωστο στο ευρύ κοινό κεφάλαιο της ιστορίας, τη γενοκτονία των Ποντίων από το τότε τουρκικό κράτος.


Ούτε το όνομά μου - Halo Thea | Public βιβλία
ΟΥΤΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ


 Ποιες ώρες της ημέρας διαβάζεις περισσότερο ; Θεωρείς ότι τα social media σου τρώνε χρόνο από το διάβασμα;

 Διαβάζω πολύ το πρωί με τον καφέ μου, είναι η δικιά μου ήρεμη ώρα και το βράδυ μετά τις δώδεκα. Όχι δεν πιστεύω πως τα social μου τρώνε χρόνο αντιθέτως με ενημερώνουν για την αγαπημένη μου συνήθεια, το βιβλίο.

 Όταν περνάς μπροστά από ένα βιβλιοπωλείο ποια είναι η πρώτη σκέψη που κάνεις; Όταν μπαίνεις μέσα σε ένα βιβλιοπωλείο χαζεύεις με τις ώρες ή ξέρεις από πριν ποιο βιβλίο θα πάρεις , το αγοράζεις και φεύγεις; 

Η πρώτη μου σκέψη είναι πως θα ήθελα να ζω σε έναν τέτοιο χώρο που να έχει τη μυρωδιά του χαρτιού. Χαζεύω με τις ώρες, δεν έχεις ιδέα για πόσες ώρες.Πρέπει να πιάσω όλα όσα βιβλία με ενδιαφέρουν και να τα περιεργαστώ. Στο τέλος θα πάρω τα βιβλία που είχα αποφασίσει από πριν και θα φύγω κλαίγοντας που αφήνω τα υπόλοιπα πίσω.


ΓΡΑΦΕΙ Η ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ


 Τις πιο εύκολες γνωριμίες τις κάνεις όταν έχεις παιδί μαζί σου ή σκυλί. Θεωρείς ότι μπορείς να κάνεις εύκολα γνωριμία όταν έχεις ένα βιβλίο στο χέρι σου, αν θεωρήσουμε ότι ως αναγνώστες πάντα παρατηρούμε τι διαβάζει ο άλλος όταν είμαστε σε δημόσιο χώρο;

 Εύκολα γνωριμίες δεν κάνω, είμαι λίγο αντικοινωνική όμως οπωσδήποτε θα προσέξω έναν άνθρωπο αν κρατάει ένα βιβλίο. Πιστεύω πως έχω κάτι κοινό με αυτόν τον άγνωστο και η αίσθηση είναι ωραία.

 Ποιο είναι το τελευταίο βιβλίο που διάβασες και το λάτρεψες τόσο πολύ και γιατί;

 Το τελευταίο βιβλίο που λάτρεψα ήταν ο Τρόφιμος του Fitzek και το λάτρεψα γιατί εκτός του ότι έπαιξε πολύ με το μυαλό μου, το έχει αυτό ο συγγραφέας, έχω και τη φίλη μου τη Μαρία Σάντα, πρόεδρο της σελίδας Sebastian Fitzek greek fan club και όπως καταλαβαίνεις δεν με παίρνει να πω κάτι διαφορετικό.


Βιβλίο, Ο τρόφιμος, Sebastian Fitzek - Dioptra.gr
Ο ΤΡΟΦΙΜΟΣ

 Στα τελευταία δέκα βιβλία που διάβασες αν τα κοιτάξεις είναι Έλληνες συγγραφείς ή Ξένοι; Αυτό το αποτέλεσμα είναι τυχαίο ή τελικά είναι οι λογοτεχνικές επιλογές σου; 

Και τα δέκα είναι από ξένους συγγραφείς και δεν είναι τυχαίο. Είναι τα βιβλία που έχω επιλέξει να διαβάζω αυτόν το καιρό. Αγαπώ πολύ την ελληνική λογοτεχνία, τα περισσότερα βιβλία που έχω διαβάσει είναι από Έλληνες-ίδες συγγραφείς όμως τα τελευταία δύο χρόνια περίπου αποφάσισα να δώσω ευκαιρία και στην ξένη λογοτεχνία.

 Μαρία διαβάζεις απόψεις βιβλίων και αν ναι τι είναι αυτό που σου αρέσει σε μία άποψη;

Διαβάζω απόψεις από πολύ συγκεκριμένους αναγνώστες και αυτό που μου αρέσει σε μία άποψη είναι η αντικειμενικότητα.

  Είσαι ένα άτομο με πολύ χιούμορ για αυτό θα ήθελα να σε ρωτήσω αν έχεις διαβάσει κάποιο βιβλίο που γέλασες πραγματικά πολύ να μας πεις.

Μου αρέσουν τα βιβλία με χιούμορ, μία φορά το χρόνο οπωσδήποτε θα διαβάσω κάποια. Έχω διαβάσει όλα της Δεμίρη, της Δαφνίδη και της Μανανεδάκη. Μάλιστα αυτή τη στιγμή διαβάζω χιουμοριστικά βιβλία (η εποχή που έλεγα) και πιο συγκεκριμένα το Ψωνίζω άρα υπάρχω της Sophie Kinsella.


Ψωνίζω, άρα υπάρχω - Kinsella Sophie | Public βιβλία
ΨΩΝΙΖΩ, ΑΡΑ ΥΠΑΡΧΩ


 Ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου είναι ο σκύλος αλλά για εμάς τους βιβλιόφιλους είναι το βιβλίο το πιστεύεις αυτό ; Προσωπικά τα έχω και τα δυο!

 Ο καλύτερος φίλος σε έναν άνθρωπο θα πρέπει πρώτα να είναι ο εαυτός του για να μπορέσει να αγαπήσει τα ζώα, τα βιβλία και τους ανθρώπους. Ζωάκι δεν έχω αν και τα λατρεύω, κυρίως τα σκυλιά, τα υπέροχα και δοτικά αυτά πλάσματα ,φοβάμαι τις γάτες, ήθελα να το πω, έχω όμως τρία αγόρια, δύο παιδιά και έναν σύζυγο που μου τρώνε όλο το χρόνο.

 Τι θα συμβούλευες τους αναγνώστες μας για να απολαμβάνουν το αναγνωστικό τους ταξίδι;

 Να αφήσουν το βιβλίο να τους ταξιδέψει, να γεμίσει το μυαλό τους με λέξεις, να γνωρίσουν νέους ανθρώπους, νέους πολιτισμούς. Η λογοτεχνία έχει τη δύναμη να χρωματίζει την καθημερινότητά μας με εικόνες.

 Σε ευχαριστώ θερμά για την συζήτηση μας.

 Εγώ σε ευχαριστώ πολύ για την ευκαιρία που μου έδωσες να μιλήσω για την μεγάλη μου αγάπη, το βιβλίο.

Το απόλαυσα!

Να το απολαύσετε και εσείς αγαπημένοι μου φίλοι!

Παρασκευή Παρίσση.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΜΑΝΓΓΕΛ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΖΟΚΑ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ