ΚΥΡΙΑΚΗ ΓΑΝΙΤΗ

Έχω την χαρά να φιλοξενώ στο LOVE BOOK DIARY ένα νεαρό, συμπαθητικό κορίτσι που λατρεύει το διάβασμα ...μία ακόμη αναγνώστρια με άποψη.

Αγαπημένοι μου φίλοι σήμερα θα γνωρίσουμε την Κυριακή Γανίτη.



ΓΡΑΦΕΙ Η ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ



Καλώς ήρθες στο Love Book Diary Κυριακή μου, θα ήθελα πριν ξεκινήσουμε την συζήτηση μας να μας πεις δυο λόγια για σένα, για να σε μάθουν οι αναγνώστες μας.

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα,όπου ζω ακόμα.Έχω σπουδάσει Φιλοσοφία στην Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης.Έχω μεγάλη αδυναμία στους γονείς μου,τον αδερφό μου και τον ανιψιό μου,τον Στρατή.Τα καλοκαίρια μου τα περνάω στην Νάξο.
Επειδή είμαι άνεργη τον τελευταίο έναν χρόνο,αποφάσισα και δημιούργησα το δικό μου βιβλιοφιλικό blog ''Dominica Amat''(H Κυριακή αγαπάει... είναι η μετάφραση για όσους δεν γνωρίζουν),εξαιτίας της μεγάλης μου αγάπης για τα βιβλία.Είναι όνειρο ζωής να εργαστώ στον χώρο του βιβλίου.Χαλαρώνω ακούγοντας μουσική και πηγαίνοντας για περπάτημα.


ΕΡ: Σε ποια ηλικία ξεκίνησε το λογοτεχνικό σου ταξίδι και ποιο ήταν το πρώτο βιβλίο που σου χάραξε την καρδιά και το μυαλό?

Αρχικά να σε ευχαριστήσω για την πρόσκληση.Εύχομαι κάθε επιτυχία στο blog σου.

Η επαφή μου με τα βιβλία ξεκίνησε από την τρυφερή ηλικία των δύο ετών.Η μαμά μου,κάθε μέρα μαζί με ένα νέο παζλ,μου αγόραζε κι ένα νέο παραμύθι.Αυτό που έχει χαραχτεί ανεξίτηλα στην καρδιά μου είναι ''Η Πεντάμορφη και το Τέρας''.


ΕΡ:Τι είναι για σένα η ανάγνωση ενός λογοτεχνικού βιβλίου?

Για μένα είναι ταξίδια της ψυχής....


ΕΡ: Διαβάζεις όλα τα είδη λογοτεχνίας, σωστά? Αν έπρεπε να διαλέξεις όμως ένα είδος που σε αντιπροσωπεύει πιο πολύ, ποιο θα ήταν αυτό και γιατί?

Ναι,διαβάζω τα πάντα.Για να είμαι ειλικρινής,είναι δύσκολο να αποφασίσω.Αφού πρέπει να διαλέξω,θα πω τα βιβλία που βασίζονται σε αληθινές ιστορίες.Όπως συνηθίζω να λέω,τα καλύτερα σενάρια τα γράφει η ίδια η ζωή, τα πιο σημαντικά διδάγματα τα παίρνουμε μέσα από τέτοιου είδους βιβλία.


ΕΡ: Οι σπουδές που έχεις κάνει στην Φιλοσοφία, πόσο σε βοηθούν να κατανοείς την λογοτεχνία? Είχατε κάποια μαθήματα που θυμάσαι να σου αρέσουν και θέλεις να μοιραστείς την εμπειρία σου μαζί μας?

Οι σπουδές μου,ναι,με βοηθούν πολύ.
Είχα την ευκαιρία,μέσω των μαθημάτων που διδάχτηκα,να έρθω σε επαφή με εξαιρετικά λογοτεχνικά κείμενα.Από τα κείμενα των αρχαίων τραγικών καί ποιητών έως των νεότερων Ελλήνων συγγραφέων.Αγαπημένο μου μάθημα ήταν ''Ο Ερωτόκριτος'' του Βιντσέντζου Κορνάρου.


ΕΡ: Είσαι δημιουργός του μπλοκ dominicamat.blogspot.com. Θα ήθελα να μου πεις δυο λόγια για το μπλοκ σου, πως δημιουργήθηκε η ιδέα, τι ακριβώς παρουσιάζεις και αν νιώθεις ότι έχει απήχηση στους αναγνώστες?

 Η ιδέα γεννήθηκε στο μυαλό μου μία μέρα που απλώς έτυχε να διαβάζω ένα βιβλίο.Η αγάπη μου για τα βιβλία, με οδήγησε να κάνω αυτό το βήμα.Όπως,προανέφερα,θέλω να ασχοληθώ επαγγελματικά με τον χώρο του βιβλίου και είναι μία πολύ καλή αρχή.
Στο blog μου παρουσιάζω τις απόψεις μου για όλα τα είδη των βιβλίων που διαβάζω, καθώς συνεντεύξεις συγγραφέων,με σκοπό το αναγνωστικό κοινό να τους μάθει καλύτερα.Πρόσφατα εγκαινιάστηκε και η νέα στήλη με τα αφιερώματα σε διάφορους συγγραφείς.
Ταυτόχρονα,μου αρέσει να γνωρίζω την γραφή νέων συγγραφέων και να τους βοηθάω όσο μπορώ.Όσο για την απήχηση του αναγνωστικού κοινού,είναι πολύ μεγάλη καί τους ευχαριστώ για ακόμη μία φορά.Το blog πάει ανέλπιστα καλά κι αυτό εξαιτίας της αγάπης καί της στήριξης των αναγνωστών.

ΕΡ: Πόσο χρόνο σου παίρνει στην καθημερινότητα σου, για να ασχοληθείς με το διάβασμα και το γράψιμο του μπλοκ?

Με το blog ασχολούμαι καθημερινά.Το διάβασμα παίρνει αρκετό χρόνο -τουλάχιστον μισή μέρα- αλλά είναι κάτι που με ευχαριστεί, δεν με κουράζει.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΓΑΝΙΤΗ

ΕΡ: Ποια είναι η άποψη σου, όταν διαβάζεις κριτικές άλλων αναγνωστών και βλέπεις τις βαθμολογίες που βάζουν στα βιβλία? Σου αρέσει να βαθμολογούνται τα βιβλία?

 Διαβάζω κριτικές άλλων αναγνωστών,γιατί με ενδιαφέρει η άποψή τους.Το βλέπω σαν ένα είδος ''δημοσκόπησης''.Τι τους αρέσει ή όχι.Ποια είδη βιβλίων προτιμούν.
Οι βαθμολογίες,όπως οι κριτικές,ποικίλουν.Εμένα μου αρέσει πολύ να υπάρχουν πολλές απόψεις.Είναι δημιουργικό.Τα γούστα του κάθε ανθρώπου είναι διαφορετικά, ο καθένας μας, κακά τα ψέματα,κρίνει υποκειμενικά.
Το ίδιο συμβαίνει και με τις βαθμολογίες.Κι εγώ βαθμολογώ στο goodreads.Την βαθμολογία των βιβλίων την βλέπω ως έναν τρόπο,ώστε οι συγγραφείς να κατανοούν τις ανάγκες του αναγνωστικού κοινού καί να βελτιώνονται.


ΕΡ: Όταν βλέπεις αρνητική κριτική σε κάποιο βιβλίο , ποια είναι η πρώτη σου σκέψη? Πιστεύεις ότι μπορείς να γράψεις αρνητική κριτική, χωρίς να έχεις άγχος αν παρεξηγηθείς?

Η πρώτη μου σκέψη είναι ότι ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την άποψή του, αρκεί να έχει επιχειρήματα να την θεμελιώνει, να μην γίνεται αγενής και προσβλητικός.
Κάθε συγγραφέας καταθέτει κομμάτι της ψυχής του μέσα σε ένα βιβλίο.Καλό θα είναι να το έχουμε αυτό κατά νου.Θα μπορούσα να γράψω αρνητική κριτική, το έχω κάνει,απλά προσπάθησα να μην παρεξηγηθώ.Πάντα υπάρχει αυτός ο φόβος.


ΕΡ: Υπάρχουν πάρα πολλοί εκδοτικοί οίκοι πλέον, που καλύπτουν όλες τις απαιτήσεις του αναγνωστικού κοινού, όμως με ενδιαφέρει η άποψη σου κυρίως για τις αυτοεκδόσεις . Πως σου φαίνονται?

Οι αυτοεκδόσεις είναι ένα μεγάλο κομμάτι.Καθένας έχει το δικαίωμα να προσπαθήσει να κατακτήσει το όνειρό του.Στην χώρα μας έχουμε αρκετά συγγραφικά ταλέντα,που αξίζει να τα μάθει το αναγνωστικό κοινό.Το μόνο πράγμα,που δεν μου είναι τόσο αρεστό,είναι ότι στις αυτοεκδόσεις δεν υπάρχει επιμέλεια.


ΕΡ: Ποια είναι η άποψη σου για το αναγνωστικό κοινό της Ελλάδας?

 Το αναγνωστικό κοινό στην Ελλάδα παρατηρώ να αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο,κι αυτό είναι κάτι πολύ θετικό.Πλέον,οι αναγνώστες είναι πιο απαιτητικοί κι αρχίζουν να διαβάζουν περισσότερα είδη βιβλίων.

ΕΡ: Τι σου αρέσει περισσότερο στον χώρο της Λογοτεχνίας και τι λιγότερο?

Αυτό που μου αρέσει περισσότερο είναι ότι μέσα από κάθε βιβλίο ταξιδεύω σε έναν άλλον μαγικό κόσμο.
Αυτό που μου αρέσει λιγότερο,είναι να βλέπω ανθρώπους που να μην έχουν όραμα, να μένουν στατικοί.Να μην κάνουν καμία προσπάθεια να εξελιχθούν.

ΕΡ: Το καλύτερο δώρο που μπορείς να κάνεις σε κάποιον, είναι ένα βιβλίο. Μπορείς να μου πεις ποιο βιβλίο έχεις κάνει περισσότερο δώρο σε φίλους σου και γιατί?

Δεν έχω κάνει μόνο ένα βιβλίο δώρο, αν επέλεγα ένα,θα αδικούσα τα άλλα.Προτιμώ να τους κάνω δώρο βιβλία βάσει της ηλικίας καί το τι τους αρέσει να διαβάζουν.Θέλω το βιβλίο να διαβαστεί, να μην μείνει σε ένα ράφι της βιβλιοθήκης τους.


ΕΡ: Αν έπρεπε να προτείνεις ένα βιβλίο στους αναγνώστες ,ποιο θα ήταν αυτό και γιατί?

Δύσκολη ερώτηση!Εγώ θα τους πρότεινα να διαβάζουν βιβλία που θα νιώσουν ότι καλύπτουν τις ανάγκες τους.Ένα βιβλίο που διάβασα πρόσφατα καί το προτείνω ανεπιφύλακτα είναι ''Ο ΠΡΩΤΟΣ ΑΜΕΘΥΣΤΟΣ'' από την συγγραφέα κυρία Μελίνα Τσαμπάνη, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ωκεανός.Είναι εξαιρετική η γραφή της συγγραφέως.


ΕΡ: Πηγαίνεις σε παρουσιάσεις βιβλίων , τι σου αρέσει περισσότερο και τι λιγότερο σε αυτές τις εκδηλώσεις?

Πηγαίνοντας σε μία παρουσίαση βιβλίου,αυτό που μου αρέσει πολύ,είναι ότι έχω την ευκαιρία να δω τον εκάστοτε συγγραφέα να μιλάει ο ίδιος για το βιβλίο του.Για μένα είναι πολύ σημαντικό αυτό. Μπορεί να με προτρέψει,ή,ακόμη και να με αποτρέψει,να αγοράσω το βιβλίο.Παράλληλα,παρατηρώ τις αντιδράσεις των άλλων αναγνωστών, ακούγοντας πληροφορίες για το βιβλίο.
Αυτό που μου αρέσει λιγότερο είναι, όταν οι ομιλίες κρατάνε περισσότερη ώρα.Είναι κάπως κουραστικό αυτό για το κοινό.


ΕΡ: Τέλος Κυριακή μου , θα ήθελα να μου πεις τι είναι αυτό που θέλουν οι αναγνώστες από ένα βιβλίο τελικά?

Δεν μπορώ να μιλήσω γενικά για όλους τους αναγνώστες.
Από την προσωπική μου πείρα,θέλω να μπορώ να ζήσω, να μάθω πράγματα που δεν είχα την ευκαιρία έως τώρα.Να ονειρευτώ χωρίς όρια.Να ζήσω μεγάλους έρωτες. Να ξανά γίνω παιδί.Να δω ότι αποδίδεται δικαιοσύνη.Να νιώθω την λύτρωση.

Σε ευχαριστώ θερμά Κυριακή μου, για την όμορφη συζήτηση που είχαμε! Σου εύχομαι να έχεις όμορφα αναγνωστικά ταξίδια και να πραγματοποιηθούν τα όνειρά σου!

Εύχομαι να απολαύσετε την όμορφη συζήτηση που είχαμε με την Κυριακή !!!

Παρασκευή!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΜΑΝΓΓΕΛ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

ΚΛΑΙΡΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ