ΜΑΡΙΑ ΜΠΟΥΝΤΟΥΒΗ


Έχω την χαρά να φιλοξενώ στο LOVE BOOK DIARY μία πολύ αγαπημένη μου βιβλιόφιλη, με χιούμορ,με έντονη προσωπικότητα....μία αναγνώστρια με άποψη.



Αγαπημένοι μου φίλοι σήμερα θα γνωρίσουμε την Μαρία Μπουντουβή.


ΓΡΑΦΕΙ Η ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ


Καλώς όρισες στο Love Book Diary Μαρία μου!


Μαράκι πριν ξεκινήσουμε την συζήτηση, πες μας δυο λόγια για σένα, για να σε μάθουν οι αναγνώστες μας.

Αρχικά θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για την τιμή Παρασκευούλα μου και να σου ευχηθώ ολόψυχα καλή επιτυχία στο blog σου.
Ονομάζομαι Μπουντουβή Μαρία και είμαι 39 ετών.Έχω δυο παιδιά, τον Γιάννη μου 16 ετών και την Βασιλικούλα μου 10.Έχω και τον Μαξ ένα τριχωτό τετράποδο κοντά στα έξι, είναι η αγάπη όλων μας.
Ζω και εργάζομαι στο Κερατσίνι. Είμαι βοηθός φαρμακείου τα τελευταία 18 χρόνια.
Λατρεύω τα ταξίδια και αγαπώ το διάβασμα.

     ΕΡ :Σε ποια ηλικία ξεκίνησε το αναγνωστικό ταξίδι της Μαρίας? Ποιο βιβλίο ήταν η αφορμή για να αγαπήσεις την λογοτεχνία?
       
   Η αλήθεια είναι πως πάντα μου άρεσε το διάβασμα.Και καθώς μεγαλώνω μου αρέσει όλο και περισσότερο.
     Ήμουν κοντά στα 14 όταν διάβασα τον Καιρό του Βουλγαροκτόνου και τα Μυστικά του Βάλτου της Π.Σ.ΔΕΛΤΑ. Ακόμη θυμάμαι πόσο συγκλονισμένη ήμουν!Ε, αυτό ήταν.

2     ΕΡ: Διαβάζεις συστηματικά από ότι ξέρω, με πια κριτήρια διαλέγεις τα βιβλία σου?

Και πολύ καλά με ξέρεις. Διαβάζω πολύ.....Απίστευτα πολύ θα έλεγα.Μετά από τόσα χρόνια συνεχούς ανάγνωσης, έχω καταλήξει στα είδη που μου αρέσουν,έτσι δεν δυσκολεύομαι στην επιλογή. 
Σίγουρα δεν είναι κριτήριο μου η διαφήμιση πάντως.

3  ΕΡ: Υπάρχουν άτομα, τα οποία ,αν σου προτείνουν ένα βιβλίο  να το διαβάσεις, τους εμπιστεύεσαι με κλειστά τα μάτια και είναι σίγουρο ότι θα το απολαύσεις?

Σαφώς και υπάρχουν άτομα που έχουμε τα ίδια γούστα όσον αφορά την ανάγνωση, άτομα που εμπιστεύομαι και τολμώ πάντοτε να ακολουθήσω την άποψη τους.

4      ΕΡ: Ακολουθείς τις καινούργιες κυκλοφορίες και τους αγαπημένους σου συγγραφείς και γιατί?

Πάντοτε παρακολουθώ τις καινούργιες κυκλοφορίες των αγαπημένων μου συγγραφέων και όχι μόνο. Αφενός γιατί θέλω να είμαι ενημερωμένη και αφετέρου, επειδή θέλω να διαβάζω κάθε συγγραφική τους απόπειρα.
Ωστόσο θα μπορούσα να πω, πως ενδιαφέρομαι για οτιδήποτε καινούργιο κυκλοφορεί ή θα κυκλοφορήσει.

ΜΑΡΙΑ ΜΠΟΥΝΤΟΥΒΗ
5     ΕΡ: Τι αναζητάς σε ένα λογοτεχνικό ταξίδι? Τι είναι αυτό που πρέπει να έχει ένα βιβλίο για να σε μαγέψει?

Δεν ξέρω αν με επηρέασε υποσυνείδητα το γεγονός πως ξεκίνησα την ανάγνωση με βιβλία Ιστορικού περιεχομένου ή αν φταίει το γεγονός πως θέλω να μαθαίνω συνέχεια κάτι. Πάντως τα ταξίδια που με μαγεύουν είναι κυρίως τα Ιστορικά και ακολούθως τα αστυνομικά και του μυστηρίου.
Θέλω τελειώνοντας την ανάγνωση του εκάστοτε βιβλίου, να έχω πάρει κάτι...Να μου μείνει στο μυαλό και στη ψυχή μου.

6     ΕΡ: Ήσουν σε όλες τις βιβλίο- ομάδες , τι σου άρεσε περισσότερο και τι λιγότερο? Πιστεύεις ότι τώρα που δεν είσαι δραστήρια στο facebook ,έχεις περισσότερο χρόνο για σένα, για διάβασμα?

Τα τελευταία τρία χρόνια ήμουν τρομερά ενεργή, σε όλες τις ομάδες βιβλίου. Η αλήθεια είναι ότι:
μου άρεσε που ανταλλάσσαμε απόψεις, που μάθαινα καινούργια πράγματα για κάθε μορφή βιβλίου. Επίσης γνώρισα υπέροχους ανθρώπους, όπως εσένα Παρασκευούλα μου, ανθρώπους με άποψη και υπόβαθρο.
Είχα επίσης την τύχη να γνωρίσω διάφορους συγγραφείς παλιούς και νέους , να τους παρατηρήσω , να τους ξεχωρίσω αν θέλεις. Ωστόσο με κούρασε κάπως το γεγονός, πως δεν υπήρχε κάτι κοινότυπο στις τόσες ομάδες. Έβλεπες τις ίδιες πληροφορίες , τα ίδια σε όλες τους,ίδιους ανθρώπους παντού, συμπεριλαμβάνω και τον εαυτό μου.
Ειλικρινά θα σου απαντήσω ότι το facebook δεν μου στερούσε χρόνο από το διάβασμα . Μπορώ να διαβάζω παντού, ακόμα και όταν κάνω 5 λεπτά διάλειμμα στην δουλειά ή όταν μαγειρεύω. Και φυσικά χρόνο περισσότερο δεν έχω , επειδή δεν με βλέπεις στο facebook .....γιατί εργάζομαι πάρα πολύ και έχω δυο παιδιά, οπότε καταλαβαίνεις.

7     ΕΡ: Στη Αθήνα υπάρχουν πολλά μεγάλα βιβλιοπωλεία με καλές τιμές στα βιβλία, τα προτιμάς ή σου αρέσουν τα βιβλιοπωλεία της γειτονιάς , που ο βιβλιοπώλης θα σου πει την γνώμη του?

Όταν γνωρίζεις τι θέλεις πας στο βιβλιοπωλείο και το αγοράζεις. Δεν με ενδιαφέρει ποιο θα είναι αυτό.
Μπορεί να με δεις στο επόμενο στενό στο βιβλιοπωλείο της γειτονιάς μου ή να αγοράζω κάτι όταν είμαι για σκι στον Παρνασσό😊. Σημασία έχει πως όταν θέλω κάποιο συγκεκριμένο βιβλίο θα το αποκτήσω όπως και να έχει.

8     ΕΡ: Η μισή Ελλάδα τραγουδάει και η άλλη μισή γράφει, ποια είναι η άποψη σου για αυτό?  Είναι στο dna του Έλληνα?

Πόσο σωστή και επίκαιρη είναι η ερώτηση σου Παρασκευούλα μου. Όμως ειλικρινά δεν έχω απάντηση. Το μόνο που θα μπορούσα να πω και αφορά καθαρά και μόνο την προσωπική μου άποψη επί του θέματος , είναι πως τελικά αν έχεις τύχη διάβαινε!

9     ΕΡ: Έχεις πληρώσει για να αγοράσεις ένα βιβλίο , το οποίο είναι αντικειμενικά μέτριο, ποια είναι η σκέψη σου για τον συγγραφέα και για τον εκδοτικό?

Είναι δεδομένο πως και εγώ έχω υποπέσει σε τέτοιου είδους παραπτώματα. Ειδικότερα στις αρχές που διάβαζα τα πάντα και ήταν δικό μου το λάθος. Η διαφήμιση είναι δυστυχώς η μεγαλύτερη παγίδα.
Υπάρχουν απίστευτα διαμάντια, που έχουν ακουστεί ελάχιστα και πολύ μέτρια βιβλία που θεωρούνται καταπληκτικά μόνο και μόνο λόγω εκδοτικού και διαφήμισης.

1    ΕΡ: Ποιο είδος λογοτεχνίας προτιμάς και γιατί?
       
      Τα αγαπημένα μου είδη είναι τα Ιστορικά, τα Αστυνομικά και τα Μυστηρίου, χωρίς αυτό να σημαίνει πως ένα αξιόλογο βιβλίο διαφορετικού είδους δε θα διαβαστεί. Ωστόσο θα σκεφτόμουν πολλές φορές πριν διαβάσω ένα ερωτικό βιβλίο τύπου Αρλεκιν. Δε τα πολύ μπορώ.


1 ΕΡ: Αν έπρεπε να διαλέξεις ένα βιβλίο για να προτείνεις στους αναγνώστες του Love book diary, ποιο θα ήταν αυτό και γιατί?

Μου είναι πολύ δύσκολο να διαλέξω μόνο ένα. Αν θα έπρεπε όμως να το κάνω οπωσδήποτε, θα έλεγα πως όλοι οι έφηβοι θα πρέπει να διαβάσουν τα Μυστικά του Βάλτου της Π.Σ.Δέλτα , ειδικά τώρα που το ιστορικό πρόσωπο του Παύλου Μελά δεν θα μας απασχολήσεις ξανά στο μέλλον. Βγήκε από την διδακτέα ύλη, αλλά μικρό το κακό, αφού τα παιδιά δεν γνωρίζουν έτσι και αλλιώς ποιος είναι.
Όσον αφορά τους ενήλικες θα πρότεινα τη Σέρρα του Γιάννη Καλπούζου, το οποίο αναφέρεται στη γενοκτονία των Ποντίων και το θεωρώ λογοτεχνικό διαμάντι.

1 ΕΡ:Είσαι μαμά δυο παιδιών και όταν ήταν μικρά τους διάβαζες παραμύθια, τώρα που μεγάλωσαν διαβάζουν? Πως διαχειρίζονται την έννοια του βιβλίου?
        
     Δυστυχώς δεν μπορώ να πω, πως τα παιδιά μου, μου έχουν μοιάσει όσον αφορά την Φιλαναγνωσία! Όσο ήταν μικρά διαβάζαμε πολύ και μέχρι πριν δυο χρόνια, ο γιος μου είχε καταφέρει να διαβάσει έναν ικανοποιητικό αριθμό λογοτεχνικών βιβλίων. Τώρα πια όμως προτιμά το θαύμα της Τεχνολογίας. Η μικρή μου κόρη ακόμη διαβάζει , όμως δεν μπορώ να πω, πως αγαπούν το εξωσχολικό διάβασμα , όσο η μαμά τους. Ούτε κατά διάνοια!

1   ΕΡ: Στο φαρμακείο έρχεσαι σε επαφή με πολλή κόσμο διαφορετικής ηλικίας , μπορείς να καταλάβεις το αναγνωστικό επίπεδο του κάθε πελάτη? Πιστεύεις ότι αντιπροσωπεύει αυτό το αναγνωστικό κοινό?
    
      Στη δουλεία μου έχω την τύχη να συναναστρέφομαι με άτομα όλων των ηλικιών. Και να σου πω ποιο είναι το οξύμωρο?Τα νεαρά άτομα δεν διαβάζουν σχεδόν καθόλου , λόγω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ενώ τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας διαβάζουν τόσο , που μπορεί να σε ξαφνιάσουν. Αυτό που θα ήθελα να επισημάνω όμως είναι, πως η Παιδεία δεν έχει να κάνει με την μόρφωση ή την ανάγνωση βιβλίων. Και αυτό είναι κάτι πραγματικά θλιβερό κατά την δική μου άποψη πάντα.

1   ΕΡ:Γιατί πιστεύεις ότι υπάρχουν άνθρωποι που δεν διαβάζουν καθόλου βιβλία?

Όποιον και αν ρωτήσεις, γιατί δεν διαβάζει θα σου απαντήσει ευθέως .. επειδή βαριέμαι!! Σαν Μαρία φυσικά δεν μπορώ να το κατανοήσω αυτό , ωστόσο δεν μπορείς να πιέσεις κάποιον ή να τον αναγκάσεις να του αρέσουν τα ταξίδια.

1   ΕΡ: Το καλοκαίρι στις ακρογιαλιά βλέπεις τουρίστες με ένα βιβλίο στο χέρι , ενώ οι Έλληνες είναι μετρημένοι, ποια είναι η πρώτη σκέψη που σου έρχεται ?
          
     Μπορώ να δηλώσω ευθαρσώς, πως τα τελευταία χρόνια βλέπω πολλούς Έλληνες με ένα βιβλίο στο χέρι και όχι μόνο ξένους. Όμως το βιβλίο στη παραλία δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Αν ο εκάστοτε αναγνώστης για παράδειγμα, πάει στη παραλία για δυο τρεις ώρες ,φυσικό είναι να θέλει να απολαύσει τον ήλιο και την θάλασσα. Αυτό δεν σημαίνει πως το βράδυ σπίτι του με ηρεμία δε θα πιάσει το βιβλίο του. Άρα θέλω να πιστεύω πως οι Έλληνες έχουν αρχίσει τώρα πια να διαβάζουν πολύ περισσότερο απ΄ότι παλιότερα. 

1   ΕΡ: Πιστεύεις ότι το σχολείο θα έπρεπε να βρει ένα τρόπο να μάθει στα παιδιά να διαβάζουν λογοτεχνία ή είναι καθαρά θέμα οικογένειας?

Και τα δυο θα πρέπει να σπρώχνουν τα παιδιά στη ανάγνωση. Τα τελευταία χρόνια οι δάσκαλοι στα σχολεία , προσπαθούν με διάφορους τρόπους να σπρώξουν τα παιδιά προς την λογοτεχνία . Έχουν εμπλουτίσει τις δανειστικές βιβλιοθήκες , μοιράζουν κάθε 1η του μήνα βιβλία και τα παρουσιάζουν στην τάξη, μετά την ανάγνωση τα κάνουν θεατρικές παραστάσεις και διάφορα άλλα.
Όμως και η εικόνα της οικογένειας βοηθάει. Όταν το παιδί βλέπει πως είναι πόλος συζήτησης σίγουρα θα ενδιαφερθεί. Με λίγα λόγια σχολείο και οικογένεια συμβαδίζουν για το σκοπό αυτό.

1   ΕΡ: Τι θα συμβούλευες τους συνοδοιπόρους σου αναγνώστες ,για να απολαμβάνουν το αναγνωστικό τους ταξίδι περισσότερο?

Δεν είμαι και πολύ καλή στο να υποδεικνύω στους άλλους τι να κάνουν. Εντούτοις θα ήθελα στους αναγνώστες του blog σου και όχι μόνο να ευχηθώ το εξής:
Να διαβάζετε ό,τι σας χαλαρώνει και σας κάνει χαρούμενους. Ό,τι σας αντιπροσωπεύει και μην πέφτετε στην παγίδα της ψευτοκουλτούρας που μας περιτριγυρίζει. Ένα βιβλίο που εγώ μπορεί να βρίσκω ανιαρό, κάποιος άλλος μπορεί να το λατρέψει και το αντίστροφο. Η ανάγνωση έχει σκοπό στο να θρέψει το μυαλό και την ψυχή του καθενός.

Σε ευχαριστώ θερμά για την συζήτηση που είχαμε Μαράκι μου!

Εύχομαι να την απολαύσετε και εσείς!

Παρασκευή!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΜΑΝΓΓΕΛ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

ΚΛΑΙΡΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ