ΚΑΤΙΑ ΚΡΕΜΑΣΤΟΥΛΗ

Έχω την χαρά να φιλοξενώ στο Love Book Diary μία αναγνώστρια που την συμπαθώ πάρα πολύ, μου αρέσουν πολύ οι επιλογές της στα βιβλία, είναι ένα πολυδιαβασμένο άτομο και όπως λέω χαρακτηριστικά μία αναγνώστρια με άποψη.

Σήμερα θα γνωρίσουμε τη Κάτια Κρεμαστούλη.


ΚΑΤΙΑ ΚΡΕΜΑΣΤΟΥΛΗ


Καλώς ήρθες στο Love Book Diary Κάτια

Πριν ξεκινήσουμε τη συζήτηση, πες μας δυο λόγια για εσένα, για να σε μάθουν οι αναγνώστες μας.

Καλησπέρα σε όλους τους αγαπημένους φίλους!! Καλώς σας βρήκα..

Ονομάζομαι Κάτια Κρεμαστούλη. Σε ένα μήνα κλείνω αισίως τα 54...Είμαι παντρεμένη 30 χρόνια και έχω δύο κόρες 22 και 27 χρόνων..
Γεννήθηκα στην Αθήνα και ζω στην Καλλιθέα στο πατρογονικό μου σπίτι,που μετρά τρεις γενιές..Έζησα και ζω,μέσα στην απόλυτη αγάπη..Στάθηκα τυχερή..Δεν εργάζομαι με δική μου επιλογή!!Η ζωή μου είναι απλή, καθημερινή... Αγαπώ τη θάλασσα, τον ήλιο και τα χρώματα..Μεγαλεπήβολα όνειρα δεν έκανα ποτέ..Είμαι ένας άνθρωπος ειλικρινής, δοτικός, συγχωρώ,μα δεν ξεχνώ..Χωρίς πρόγραμμα δεν μπορώ να λειτουργήσω..Και το άγχος μου, λειτουργεί πάντα δημιουργικά..Εκτιμώ την καλλιέργεια στον άνθρωπο,το ήθος και την ευγένεια..Θέλω να γνωρίζω τα πάντα και να έχω τον τελευταίο λόγο καλώς ή κακώς..
Ποτέ δεν ξεχώρισα τους ανθρώπους.. Γιατί νιώθω πολίτης του κόσμου...

 ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι είναι η ανάγνωση και το βιβλίο για τη Κάτια?

Την ανάγνωση ποτέ δεν την θεωρούσα ξεκούραση,χαλάρωση..Για μένα είναι ένα δύσβατο μονοπάτι,που κάθε φορά διαβάζοντας,καλούμαι να διασχίσω..
Το βιβλίο είναι το οξυγόνο μου!

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πότε ξεκίνησε το λογοτεχνικό σου ταξίδι και ποιο βιβλίο ήταν αυτό που σε συγκλόνισε τότε?

Ξεκίνησα να διαβάζω γύρω στα 15 με 16..Η ΑΣΤΡΟΦΕΓΓΙΆ του Ι.Μ.Παναγιωτόπουλου ήταν το πρώτο μου βιβλίο..
Η ΑΣΚΗΤΙΚΉ του Ν.Καζαντζάκη,μου "άλλαξε"όλη μου τη ζωή..Και από κει και πέρα άρχισε το μεγάλο"ταξίδι"της γνώσης!! Μέχρι τώρα ανατρέχω στον μεγάλο στοχαστή να πάρω δύναμη..Για μένα είναι "ευαγγέλιο"..

ΕΡΩΤΗΣΗ: Διαβάζεις πάρα πολλά βιβλία, πως τα επιλέγεις πλέον?

Η αλήθεια τώρα δεν διαβάζω όσο διάβαζα παλιά. Τώρα μόνο λίγες ώρες το μεσημέρι και σπάνια το βράδυ. Έχω την λίστα μου,όταν όμως μπαίνω στη διαδικασία να αγοράσω, ελέγχω το βιβλίο που θα επιλέξω,μπαίνω σε κριτικές,διαβάζω το βιογραφικό του συγγραφέα,το ξεφυλλίζω,το συζητώ με τον υπάλληλο του βιβλιοπωλείου..και πολλές φορές αυτό που μου φαινόταν καλό,το απορρίπτω..Για μένα η επιλογή του βιβλίου είναι ιεροτελεστία..μπορεί να βρίσκομαι και μια ώρα στο βιβλιοπωλείο μέχρι να αποφασίσω αν θα το αγοράσω.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχεις ένα δωμάτιο βιβλιοθήκη το οποίο το ζηλεύω, για πες μας για αυτό?

Είμαι περήφανη για την βιβλιοθήκη μου,η οποία φτιάχτηκε σιγά σιγά με μεράκι..όλα διαλεγμένα με προσοχή,σπουδαία βιβλία σε πρώτες εκδόσεις..Είναι ανεκτίμητα για μένα, γιατί μου καθόρισαν όλες μου τις αξίες..Από τότε που ξεκίνησα να διαβάζω,έτρεχα παντού,να βρω αυτό που θέλω..Ήμουν και από τις τυχερές αναγνώστριες που έζησα την εποχή των μικρών βιβλιοπωλείων. Εκεί που τίποτε δεν ήταν απρόσωπο.Δυστυχώς,σπάνια πια τα βρίσκεις..Ο βιβλιοπώλης τότε ήταν σαν μέντορας...

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πως σου φαίνονται οι εκδόσεις στην Ελλάδα? Είναι καλό που εκδίδονται τόσα βιβλία? 

Οι εκδόσεις έχουν χάσει πλέον το κύρος που είχαν. Προς χάρη του κέρδους,εκδίδουν εμπορικά περισσότερο βιβλία.. Βιβλία ευανάγνωστα,προς τέρψη των πολλών. Θεωρώ πως δεν τα επιλέγουν όπως παλιά..Δεν τα επιμελούνται όπως παλιά.Για μένα δύο είναι οι εκδοτικοί οίκοι που κρατούν τα σκήπτρα..H Gudenberg και η ΠΟΛΙΣ
Είναι καλό να εκδίδονται βιβλία,γιατί έχει περισσότερες επιλογές ο αναγνώστης,αν και τα περισσότερα αναλώνονται στην ίδια θεματολογία..Από την άλλη είναι και κακό,γιατί σε έναν ωκεανό βιβλίων,δύσκολα ξεχωρίζει ο αναγνώστης το καλό βιβλίο.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχεις παρατηρήσει ότι υπάρχουν βιβλία που δεν διαφημίζονται για να τα μάθει το ευρύ κοινό και τα γνωρίζουν ελάχιστοι, γιατί συμβαίνει αυτό?

Πάντα τα σπουδαία βιβλία,τα έβρισκα κρυμμένα στα πίσω ράφια. Όλα είναι θέμα διαφήμισης. Άμα ο συγγραφέας ρίξει λεφτά,αμέσως θα κανονιστεί συνέντευξη,θα μπει στις βιτρίνες μπροστά. Αυτό δεν σημαίνει πως κάποιοι δεν ανεβαίνουν με την αξία τους.. Αυτό συμβαίνει με τους πιο παλιούς αναγνωρίσιμους πλέον συγγραφείς μας..οι νεότεροι,αντιμετωπίζουν πιο πολύ την άδικη αυτή συμπεριφορά..και είναι κρίμα, γιατί πολλοί αξίζουν πραγματικά!!

ΕΡΩΤΗΣΗ: Διαβάζεις πρωτοεμφανιζόμενους συγγραφείς και αν ναι πες μου κάποιον που έχεις ξεχωρίσει εσύ και γιατί?

Μέσα από τις ομάδες γνώρισα αρκετούς πρωτοεμφανιζόμενους συγγραφείς..μπορώ να πω πως με εξέπληξαν ευχάριστα..Όμως θα σταθώ,στο συγκλονιστικό βιβλίο ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ του Χ.Σφέτα,που με καθήλωσε.. Αυτοβιογραφικό. Πραγματικότητα που βίωσε για να φτάσει στην απεξάρτηση.. Κραυγή συγγνώμης, αλήθειας..Και πέρα από αυτό,με όμορφο λογοτεχνικό ύφος.Και με μια θεματολογία που δε βρίσκεται εύκολα. Αυτό το βιβλίο είναι μια κατάθεση ψυχής, κυριολεκτικά.Θεωρώ τιμή μου,που με θεωρεί πλέον φίλη του αυτός ο αξιόλογος νέος..

ΕΡΩΤΗΣΗ: Διαβάζεις απόψεις για βιβλία? Αν ναι, τι σου αρέσει σε μία άποψη ενός αναγνώστη?

Διαβάζω όλες τις κριτικές και τις απόψεις ακόμη και από τα είδη βιβλίων που δεν προτιμώ!Μου αρέσει να δίνεται μια πλήρη εικόνα με τα θετικά της και τα αρνητικά της.Αν και δεν βασίζομαι ποτέ στις απόψεις για να αποφασίσω..τις λαμβάνω όμως εν μέρει υπόψιν μου!


ΓΡΑΦΕΙ Η ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

ΕΡΩΤΗΣΗ: Η ιστορία  της  Ελληνικής  λογοτεχνίας  χρονολογείται μετά την τουρκοκρατία? Γνωρίζεις να μας πεις?

Λίγα πράματα γνωρίζω για την Ελληνική Λογοτεχνία μετά την Τουρκοκρατία.Αν και έχω ποιήματα του Βαλαωρίτη, του Κάλβου,δεν με εξέφραζαν ποτέ..Ίσως ήταν και η γλώσσα που ήταν στην καθαρεύουσα..Πιστεύω πως ο Ε.Ροίδης ήταν ένας από τους κυριότερους εκφραστής της,αν και δεν έχω διαβάσει ποτέ...Πάντως δεν αμφισβητώ τους μεγάλους ποιητές και λογοτέχνες που καθόρισαν μια εποχή.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Λατρεύω πολύ τους Λογοτέχνες της γενιάς  του 30, Σου αρέσουν εσένα? Αν ναι , θα ήθελα να μας πεις δυο λόγια.

Η λογοτεχνική γενιά του '30 μου δίδαξε πολλά..Θεματολογία από τον Α'Παγκόσμιο, Μικρασιατική καταστροφή..Εστιασμένη σε θέματα κοινωνικά, ανθρωπιστικά..Ποιος μπορεί να πει για την ανυπέρβλητη αξία τους;;

ΕΡΩΤΗΣΗ: Μένουμε σπίτι και διαβάζουμε λόγω της πανδημίας. Τι έχεις να μας πεις για αυτό?

Αυτή η πανδημία που μας "χτύπησε"μας δίνει πράγματι την ευκαιρία να διαβάσουμε.. τί πιο όμορφο!!και ίσως και μακάρι να βρουν την ευκαιρία να αρχίσουν και κάποιοι το διάβασμα...Ευκαιρία να βρούμε ξανά τα Σημαντικά της ζωής..Αυτά που θεωρούσαμε "ασήμαντα"...Να μείνουμε σπίτι..Δεν είναι τόσο τραγικό..Είναι σπουδαίο που εμείς έχουμε σπίτι!!!Ας το γνωρίσουμε ξανά,ας το μυρίσουμε...

ΕΡΩΤΗΣΗ: Είσαι από τους αναγνώστες που έχουν σκεφτεί να γράψουν βιβλίο ή είναι κάτι πολύ μακριά από εσένα?

Θα ήθελα να γράψω..προσπάθησα μία φορά, ξεστράτισα,τα παράτησα..Δεν έχω υπομονή..Ίσως κάποια στιγμή προσπαθήσω πάλι. Αγαπώ τις λέξεις πολύ!!

ΕΡΩΤΗΣΗ: Είσαι από τα άτομα που δεν έχεις πολλά αδιάβαστα αν δεν κάνω λάθος, αυτό συμβαίνει ότι ελέγχεις τον εαυτό σου και δεν παρασύρεσαι?

Ναι πραγματικά δεν έχω αδιάβαστα..Ίσως καμία φορά να έχω δύο ή τρία και αυτό τυχαίνει από δώρα..Έτσι ξεκίνησα και συνήθισα σε αυτό.Και σε εκθέσεις βιβλίων πάντα παίρνω δύο ή τρία..Δεν υπάρχει λόγος να μαζεύω αδιάβαστα που θεωρώ πως μένουν πάντα αδιάβαστα.. Τι νόημα έχει μια βιβλιοθήκη όταν τα βιβλία είναι μόνο διακοσμητικά;Και το κυριότερο όλων:Έχω πιο συχνά τη χαρά να μπαίνω στα βιβλιοπωλεία που τόσο αγαπώ!!

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πως σου φαίνονται τα social media και όλες οι βιβλίο-ομάδες που υπάρχουν ? Έχεις απογοητευτεί κάποιες φορές  και αυτό το ξέρω, γιατί σε παρακολουθώ?

Η σχέση μου με τα social media είναι τόσο όσο..Στο σπίτι με φωνάζουν άνθρωπο των σπηλαίων..Πάντα γράφω και σημειώνω σε χαρτί..Παλιά τα αρνιόμουν, ώσπου η κόρη μου μου άνοιξε λογαριασμό..Και ομολογώ,πως όταν το χρησιμοποιεί κάποιος σωστά έχει μόνο όφελος. Εγώ γνώρισα όλους εσάς,ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα,έκανα φιλίες,γνώρισα νέους Έλληνες συγγραφείς..Δεν μετάνιωσα ποτέ!!
Έχω απογοητευτεί η αλήθεια από τις ομάδες που ομολογώ είμαι σε πολλές..Λίγες θεωρώ αξιόλογες. Αυτές που προτείνουν όλων των ειδών τα βιβλία,έχουν συνεντεύξεις σημαντικές και ενδιαφέρουσες,γεγονότα λογοτεχνικά...
Οι περισσότερες για κάποιο λόγο, προωθούν μόνο φίλους συγγραφείς..απαξιούν να απαντήσουν ή να δουν την ανάρτηση μέλους αν το βιβλίο δεν το εγκρίνουν οι ίδιοι οι διαχειριστές..Και η αντιπαλότητα είναι εμφανής..Ποτέ δεν το κατάλαβα..Ομάδες είναι..από αρκετές έχω φύγει..Σε άλλες δεν δίνω σημασία...


ΕΡΩΤΗΣΗ: Πως σου φαίνονται ότι πολλοί  αναγνώστες βαθμολογούν τα βιβλία? Προσωπικά θα προτιμούσα να μην έγραφα για κάποιο βιβλίο αντί να του βάλω ένα, εσύ τι άποψη έχεις για αυτό?

Η αλήθεια είναι,ότι η βαθμολογία για να καθοριστεί το πόσο καλό είναι ένα βιβλίο,δεν υποδηλώνει τίποτε..Έχει τύχει να μην προτείνω βιβλίο επειδή δεν μου άρεσε για να μην επηρεάσω. Το διάβασμα είναι θέμα γούστου..Όμως και από την άλλη όταν η άποψη είναι τεκμηριωμένη καλό θα ήταν να ακούγονται και τα βιβλία που δεν μας άρεσαν..
Εγώ προσωπικά αποφεύγω να το κάνω..Ίσως στο αρνητικό δημιουργηθούν και άσχημα σχόλια από τα μέλη και το θέμα να ξεφύγει...Να πάρει άσχημη τροπή!το έχω δει από μέλη ομάδων..Κανείς δεν δέχεται το αρνητικό. Ακόμη και οι ίδιοι οι συγγραφείς θεωρώ!!

ΕΡΩΤΗΣΗ: ’’Δεν έχω χρόνο για διάβασμα’’  όταν το ακούς  αυτό τι σκέφτεσαι?

Ο πραγματικός αναγνώστης, πιστεύω,θα βρει έστω και δέκα λεπτά να διαβάσει..Δεν μπορεί να κρατηθεί..Για τον πραγματικό αναγνώστη είναι αναγκαίο σαν την τροφή..

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιο είδος λογοτεχνίας αγαπάς και ποιο βιβλίο θα μας πρότεινες? 

Το είδος που πάντα αγαπούσα και αγαπώ,και πολύ δύσκολα το βρίσκω πια,είναι το ηθογραφικό είδος..Με πολιτισμικές και ιστορικές αναφορές..Να κρύβει στην κάθε σελίδα ένα δεύτερο επίπεδο.Να μην μου δίνεται τίποτε έτοιμο.Και να μην έχει "τέλος"..
Θα σας πρότεινα πολλά πάρα πολλά βιβλία. Όμως θα σας προτείνω το πιο πρόσφατο που διάβασα:ΤΗ ΝΥΧΤΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΙΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΥΡΑ του David Diop Εκδ.Πολις
Μιλά για τον πόλεμο σαν ακραία συνθήκη,που ανατρέπει όλους τους κανόνες και ξυπνά το θηρίο που βρίσκεται σε νάρκη μέσα στον καθένα μας!!
Αυτό το βιβλίο με "γονάτισε",με συνέθλιψε!!

ΕΡΩΤΗΣΗ: τι θα ήθελες να πεις στους αναγνώστες του Love Book Diary για να απολαμβάνουν  το αναγνωστικό τους ταξίδι?

Θα πω σε όλους τους φίλους αυτό που κάνω εγώ!!Απομονώνομαι..Όλα σταματούν από την ώρα που ανοίγω το βιβλίο μου..Μόνοι οι δυο μας..Σε μια απόλυτη σιωπή..Είναι προσωπική σχέση...Σε μια τέτοια σχέση, θεωρώ,τρίτος δεν χωρεί...

Σε ευχαριστώ θερμά!

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την τιμή που μου έκανες να με φιλοξενήσεις στην όμορφη στήλη σου και να κάνουμε αυτήν την όμορφη κουβέντα!!
Σας αγαπώ όλους πολύ!!!


Εύχομαι να απολαύσετε την συζήτηση μας, όπως εμείς!

Παρασκευή Παρίσση

Σχόλια

  1. Κυρία Π. Παρίσση ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ και στις δυο σας. Μια εξαίρετη συνέντευξη που με βοήθησε να γνωρίσω καλύτερα την κ. Κάτια Κρεμαστούλη που τη συναντώ σε πολλές ομάδες βιβλίων. Ομολογώ πως με εξέπληξε ευχάριστα και αισθάνθηκα πως έδινα εγώ τις απαντήσεις (ας με συγχωρέσει, αλλά σε πολλά ταιριάζουμε). Την χάρηκα και της δίνω συγχαρητήρια που είναι ειλικρινής, που δεν χαϊδεύει αυτιά, που λέει τα πράγματα με το όνομά τους. Την συγχαίρω επίσης για την αγάπη της στο διάβασμα και για την πλούσια βιβλιοθήκη της. Είμαι μια καινούργια συγγραφέας -βιβλίο μου - και σιγά σιγά ανακαλύπτω τον κόσμο του βιβλίου (εκδότες, συγγραφείς, διαφημιστές, κρητικούς) που δεν είναι ονειρικά πλασμένος όπως τον φανταζόμουν. Αυτό με πονάει, αλλά δεν πρόκειται να με σταματήσει να γράφω. Θα ήθελα να καταθέσω εδώ, ότι είμαι τυχερή που εκδοτικός μου οίκος ΩΚΕΑΝΟΣ εκτίμησε τη γραφή μου και βοήθησε στην προώθηση του βιβλίου μου. Κυρία Παρίσση εύχομαι πάντα τέτοιες καλές συνεντεύξεις!! Χρύσα Λυκούδη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ για τα υπέροχα λόγια σας. Εύχομαι να είναι καλοτάξιδο το βιβλίο σας και να αγαπηθεί από τους αναγνώστες. Ο κόσμος του βιβλίου δεν είναι ονειρικά πλασμένος ,όπως νόμιζα, αλλά υπάρχουν άνθρωποι ακόμα... από τους απλούς αναγνώστες που ταξιδεύουν μέσα από τα βιβλία σε άλλους κόσμους , από τους bookblogger που κάνουν την αγάπη τους για το διάβασμα λίγο πιο δημιουργική και έτσι αναγνωρίζονται βιβλία. Ας είμαστε λίγο ρομαντικοί σε αυτόν τον κόσμο. Όσον αφορά τις συνεντεύξεις , τις οποίες τις λατρεύω και αυτό γιατί σου δίνετε η δυνατότητα να έρθεις κοντά με ανθρώπους που μοιράζεσαι τα ίδια ενδιαφέροντα. Η Κάτια είναι από τα πιο αξιόλογα άτομα που έχω γνωρίσει μέσα από τις ομάδες του facebook και είμαι ευγνώμων για αυτό.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΜΑΝΓΓΕΛ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

ΚΛΑΙΡΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ