ΕΛΕΝΗ ΤΟΚΠΑΣΙΔΗ

Έχω την χαρά να φιλοξενώ στο Love Book Diary μία γυναίκα με ευγενική ψυχή, ένα κορίτσι της διπλανής πόρτας, απλή και συμπαθητική και όπως λέω χαρακτηριστικά μία αναγνώστρια με άποψη.

Σήμερα θα γνωρίσουμε τη Ελένη Τοκπασίδη.

ΕΛΕΝΗ ΤΟΚΠΑΣΙΔΗ

Καλώς ήρθες στο Love book diary.

Πριν ξεκινήσουμε την συζήτηση πες μας δυο λόγια για εσένα.

Καλώς σας βρήκα και ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία.

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα. Η καταγωγή μου είναι από τη Χαλκίδα.
Έχω ζήσει περίπου το 1/3 της ζωής μου στην πανέμορφη αυτή πόλη και φροντίζω να την επισκέπτομαι όσο πιο συχνά μπορώ. Δουλεύω σε εταιρεία catering τα τελευταία 14 χρόνια περίπου.
Αγαπώ τα βιβλία και γενικότερα τις Τέχνες .Θα ήθελα να έχω περισσότερο χρόνο, έτσι ώστε να μπορώ να ταξιδεύω. Απωθημένο μου το ότι δεν έμαθα πιάνο!!

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι είναι η ανάγνωση και το βιβλίο για τη Ελένη?

Στην κυριολεξία τρόπος ζωής.Είναι η χαλάρωση και η ξεκούραση μου,τα ταξίδια του μυαλού μου,η αγαλλίαση της ψυχής μου. Όταν αγγίζω ένα βιβλίο νιώθω πως χορεύει η καρδιά μου.

 ΕΡΩΤΗΣΗ: Πότε ξεκίνησε το Λογοτεχνικό ταξίδι για εσένα και ποιο ήταν το βιβλίο που σε συγκλόνισε για να αγαπήσεις τη Λογοτεχνία?

Ήμουν 10 ετών  (το θυμάμαι σαν τώρα),όταν, πηγαίνοντας με τη γιαγιά μου στο σταθμό των τραίνων για να φύγουμε από τη Χαλκίδα, περάσαμε δίπλα από ένα πάγκο με βιβλία. Το μάτι μου έπεσε σε ένα εξώφυλλο που απεικόνιζε μια πολύ όμορφη Κινεζούλα, με μακριά πλεξούδα, που έσκυβε πάνω από ένα λουλούδι. Το βιβλίο ήταν Η Σκλάβα της Περλ Μπακ.Αυτό ήταν!!Με συγκλόνισε τόσο πολύ, που από τότε δεν έχω σταματήσει να αγοράζω βιβλία. 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιες ώρες της ημέρας διαβάζεις και γιατί?

Μόλις πάω σπίτι, για να φύγει η ένταση της δουλειάς και αργά το βράδυ, όταν όλοι κοιμούνται και μπορώ να αφοσιωθώ χωρίς τίποτα να μου αποσπά την προσοχή. 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Είσαι από τους αναγνώστες που θα πήγαιναν σε ένα πάρκο να κάτσουν μόνοι τους για να διαβάσουν ή θα πήγαιναν σε μία καφετέρια μόνοι τους παρέα με ένα βιβλίο?

Σε καμία περίπτωση!!Είμαι πολύ ντροπαλή για να πάω κάπου μόνη μου, έστω κι έχοντας τη συντροφιά ενός βιβλίου. Θαυμάζω όσους το κάνουν. Ίσως νιώθω πιο ασφαλής στο σπίτι, δεν το έχω σκεφτεί ποτέ. 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Όταν κάποιο άτομο θέλει να διαβάσει πιστεύεις ότι βρίσκει τρόπους να το καταφέρει. Ισχύει η άποψη ότι δεν έχω χρόνο για διάβασμα?

Εξαρτάται από την αγάπη που έχει κάποιος για τα βιβλία κι από τον  ελεύθερο χρόνο του. Αν δεν αγαπάς ιδιαίτερα το διάβασμα,και χρόνο να έχεις, δεν θα τρελαθείς αν δεν διαβάσεις. Από την άλλη,αν έχεις πάθος με τα βιβλία ,θα βρεις 5 λεπτά να διαβάσεις έστω κι ένα κεφάλαιο. Προσωπικά ,αν δεν διαβάσω μια ημέρα, πράγμα σπάνιο,νιώθω μισός άνθρωπος. Όπου υπάρχει θέληση υπάρχει τρόπος! 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιο είδος Λογοτεχνίας αγαπάς ιδιαίτερα και γιατί?

Εδώ λοιπόν είναι που νιώθω πως είμαι διχασμένη προσωπικότητα. Λατρεύω τα βιβλία εποχής. Νιώθω πως αν ισχύουν τα περί μετεμψύχωσης,έχω σίγουρα ζήσει στη Βικτωριανή περίοδο και όχι μόνο.  Με ελκύουν τα ρούχα, οι συμπεριφορές, οι χοροί, η μουσική,η διακόσμηση, τα έπιπλα......
Επίσης παθιάζομαι με τα ψυχολογικά θρίλερ!!Όλη αυτή η αγωνία και ο τρόμος με εξιτάρουν. Δύο εντελώς διαφορετικά είδη ομολογουμένως, άβυσσος η ψυχή μας.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχεις τα γενέθλια σου και ένας αγαπημένος σου φίλος, σου κάνει δώρο ένα βιβλίο, ποιο θα ήθελες να ήταν αυτό και γιατί?

Οποιοδήποτε του Λόρκα. Από τους πρώτους συγγραφείς που διάβασα. Σπουδαίος και αξεπέραστος κατ' εμέ. Με άγγιξαν ακόμη και τα ποιήματά του, κάτι που με εξέπληξε, καθ' όσον δεν με τράβηξε ποτέ η ποίηση .Παράξενο δεν είναι; 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Αγοράζεις εφημερίδες που έχουν ένθετα μέσα για βιβλία? Διαβάζεις τα ευπώλητα Ελληνικής και Ξένης Λογοτεχνίας που περιέχουν?

Φυσικά,αν κι εφόσον πιστεύω πως θα είναι καλό το βιβλίο. Εμπιστεύομαι το ένστικτο μου. Θεωρώ πως ,ως αναγνώστρια πάνω από 4 δεκαετίες, έχω ευθυκρισία.Και η αλήθεια είναι πως τις περισσότερες φορές , κάποια από αυτά τα βιβλία αποδεικνύονται διαμάντια.  

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιο βιβλίο έχεις αυτή την στιγμή στο κομοδίνο σου? Είσαι από τους αναγνώστες που σημειώνουν τα βιβλία τους?

Ο φύλακας της αδελφής μου της Jodi Picoult. Ένα πολύ ιδιαίτερο βιβλίο.Παρόμοια υπόθεση δεν θυμάμαι να έχω διαβάσει ποτέ. 
Παραδόξως ξεκίνησα μόλις φέτος να σημειώνω τα βιβλία που διαβάζω .Θαρρώ πως λόγω έλλειψης χρόνου δεν το έκανα έως τώρα, μου δημιουργήθηκε  όμως η περιέργεια του να γνωρίζω  πόσα περίπου βιβλία διαβάζω το χρόνο. 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πως τοποθετείς τα βιβλία σου στην βιβλιοθήκη σου?

Ανά εθνικότητα και είδος. Θα επιθυμούσα να είναι πιο λεπτομερής η ταξινόμηση, π.χ ανά συγγραφέα, χρώμα κλπ, αλλά πάλι αυτή η άτιμη έλλειψη χρόνου!!

ΓΡΑΦΕΙ Η ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

ΕΡΩΤΗΣΗ: Είσαι στις περισσότερες βιβλιομάδες στο Facebook τι είναι αυτό που σου αρέσει περισσότερο και τι είναι αυτό που σου αρέσει λιγότερο ή σε ενοχλεί?

Θα έλεγα πως είμαι σε πααααρα πολλές ομάδες, δεν μπορώ να αρνηθώ όταν με προσκαλούν να γίνω μέλος, το κατά πόσο μπορώ να ανταποκριθώ σε όλες είναι μια πονεμένη ιστορία!!Αποφάσισα  να φτιάξω προφίλ πριν από 4 χρόνια. Έως τότε πίστευα πως ήμουν η μοναδική στον πλανήτη που έχει εμμονή με τα βιβλία. Με μεγάλη μου χαρά ανακάλυψα πως αυτό δεν ισχύει. Είναι μεγάλη απόλαυση το να μοιράζεσαι το πάθος σου με ανθρώπους που σε καταλαβαίνουν και δεν σε θεωρούν τρελή. Μέσα από τις ομάδες ανταλλάσσεις απόψεις ,γνωρίζεις συγγραφείς και βιβλία που ίσως δεν ήξερες. 
Αυτό που με ενοχλεί είναι η έλλειψη σεβασμού και η εμπάθεια. Η έριδα και η αντιπαράθεση. Ο καθένας μας είναι ξεχωριστός,το ίδιο και οι προτιμήσεις του. Θεωρώ πως η αγάπη για τη Λογοτεχνία συνεπάγεται και προϋποθέτει την αντίστοιχη ποιότητα χαρακτήρα. 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχεις κάνει φιλίες μέσα από τα social media?

Φυσικά!!!Με κάποια κορίτσια έχουμε βρεθεί κι από κοντά, είτε βγαίνοντας, είτε σε παρουσιάσεις βιβλίων και είμαι πολύ χαρούμενη γι'αυτό. Εκτιμώ και σέβομαι όμως και κάποια μέλη με τα οποία συζητάμε σχεδόν καθημερινά μέσω των ομάδων. Θα ήθελα να τις συναντήσω κάποια στιγμή. Υπάρχει χιλιομετρική απόσταση αλλά επικαλούμαι τη γνωστή ρήση του Coelho!!

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πώς επιλέγεις τα βιβλία σου, με βάση τις κριτικές που διαβάζεις από τα μέλη των ομάδων, μέσα από σαιτ ?

Υπάρχουν συγγραφείς των οποίων τα βιβλία αγοράζω με κλειστά μάτια. Γνωρίζω την ποιότητα της γραφής τους και τη λογοτεχνική τους αξία, οπότε τους εμπιστεύομαι. Λαμβάνω υπ'όψιν τις πολύ καλές κριτικές, που θα με προτρέψουν να αγοράσω ένα βιβλίο, αν και κάποιες φορές έχω απογοητευτεί. Ομολογώ πως για πάρα πολλά χρόνια προτιμούσα τους κλασσικούς. Οι ομάδες βιβλίων με βοήθησαν να διαπιστώσω πως υπάρχουν εξαιρετικοί Έλληνες και Ελληνίδες συγγραφείς. 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πως σου φαίνονται οι τιμές των βιβλίων? Πιστεύεις ότι είναι ένας ακριβός τρόπος ψυχαγωγίας?

Υπάρχουν ακριβά βιβλία. Όπως και προσιτά. Δεν θεωρώ πως η ανάγνωση είναι ένας ακριβός τρόπος ψυχαγωγίας, αρκεί να ξέρεις πού και πότε να ψάξεις.Αγοράζω και από διαδικτυακά βιβλιοπωλεία και από παλαιοβιβλιοπωλεια. Όταν όμως ο/η αγαπημένος/η μου συγγραφέας κάνει παρουσίαση, θα σπεύσω για να το αγοράσω με αφιέρωση, όσο κι αν κοστίζει !!Υπάρχουν και οι αδυναμίες 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πιστεύεις ότι με την ανάγνωση γίνεσαι καλύτερος άνθρωπος? Θεωρείς ότι τα άτομα που διαβάζουν έχουν καλύτερο τρόπο συμπεριφοράς ή δεν έχει καμιά σχέση αυτό?

Οχι πάντα. Και θα εξηγήσω τι εννοώ. Το ήθος, η ευγένεια και ο σεβασμός προς αλλήλους είναι έμφυτα. Η ανάγνωση θα κάνει καλύτερο έναν αληθινά καλό άνθρωπο. Κάποιον που οι αξίες και τα διδάγματα του βιβλίου θα μιλήσουν στην ψυχή του.Ο μη αξιόλογος ,απλά θα διαβάσει ένα βιβλίο.
Αυτή όμως είναι η δική μου γνώμη. 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ελένη ξαναδιαβάζεις βιβλία που είχες διαβάσει πριν 20 χρόνια? Αν ναι ,τώρα τα βιώνεις διαφορετικά ?

Σπάνια το έχω κάνει. Μετρημένα στα δάχτυλα θα έλεγα πως είναι. Κι αυτά είναι όσα με έχουν σημαδέψει και καθορίσει. Σίγουρα τα βιώνω διαφορετικά, η οπτική αλλάζει με το πέρασμα του χρόνου. Εμβαθύνεις και κατανοείς διαφορετικά κάποιες λεπτομέρειες και συναισθήματα. Η ωριμότητα και οι εμπειρίες συμβάλλουν σε αυτό.

 ΕΡΩΤΗΣΗ:Είσαι από τα άτομα που θα ολοκληρώσεις το βιβλίο που διαβάζεις ακόμη και αν δεν σου αρέσει?

Είμαι ψυχαναγκαστική όσο δεν πάει!!!Θα το τελειώσω το βιβλίο ακόμη κι αν είναι η μεγαλύτερη ανοησία που διάβασα ποτέ. Έχει τύχει κάποια να με εκπλήξουν στην πορεία. Κάποια άλλα πάλι, χαμένος χρόνος από τη ζωή μου. Τι να κάνουμε, όλοι αξίζουν μία ευκαιρία. 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιο βιβλίο έχεις διαβάσει περισσότερο στην ζωή σου και γιατί? Σε ποιους αναγνώστες θα το πρότεινες

Η Σκλάβα της Περλ Μπακ!!!!5 φορές. Το έχω στη βιβλιοθήκη μου, ο θησαυρός μου.Θα το διαβάσω ξανά.Με έβαλε στον μαγικό κόσμο της λογοτεχνίας, αυτό και μόνο λέει πολλά. Το προτείνω σε όλους αδιακρίτως.

 ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι θα ήθελες να πεις στους αναγνώστες του Love book diary για να απολαμβάνουν το αναγνωστικό τους ταξίδι ?

Να εμπιστεύονται το ένστικτό τους. Να μην απορρίπτουν πριν γνωρίσουν. Να μην γνωρίσουν αν δεν επιθυμούν.Να διαβάζουν για να πλουτίζουν την ψυχή ,το νου και την καρδιά τους. Η ανάγνωση πρέπει να σου προκαλεί έντονο συναίσθημα. Οποιοδήποτε κι αν είναι αυτό!!

Σε ευχαριστώ θερμά για την όμορφη συζήτηση μας!

Εγώ ευχαριστώ ειλικρινά, τιμή μου!!

Εύχομαι να απολαύσετε και εσείς την συζήτηση μας.

Παρασκευή Παρίσση

ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΜΑΖΙ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΜΑΝΓΓΕΛ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

ΚΛΑΙΡΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ