DNA

ΒΙΒΛΙΟ: DNA

Συγγραφέας: Yrsa Sigurdardottir

Μετάφραση : Αλέξης Καλοφωλιάς


Εκδόσεις: Μεταίχμιο





Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Γράφει η Παρασκευή Παρίσση


Bookreview



Έχω στα χέρια μου το βιβλίο DNA, το ξεφυλλίζω, το μυρίζω, χαϊδεύω το εξώφυλλο το οποίο είναι εξαιρετικό ,ιδιαίτερο και τραβάει αμέσως την ματιά μου ο δυνατός τίτλος, με τα έντονα κατακόκκινα γράμματα ‘’DNA‘’ο οποίος συνδυάζετε με την σημείωση « Αν θέλετε να διαπιστώσετε γιατί η Yrsa είναι το μεγαλύτερο όνομα στην Ισλανδική λογοτεχνία, διαβάστε αυτό το βιβλίο». 

Προσωπικά είναι το πρώτο βιβλίο της συγγραφέως που διαβάζω και έτσι θα μιλήσω μόνο για αυτό. Είναι ένα καλοφτιαγμένο, σύγχρονο αστυνομικό – ψυχολογικό θρίλερ που θα το απολαύσετε αγαπητοί μου, αν και έχει πολλές αναλύσεις , οι οποίες εμένα δεν με κουράζουν, αντιθέτως μου αρέσουν πολύ, γιατί κατανοώ καλύτερα τους χαρακτήρες και το περιβάλλον που διαδραματίζονται τα γεγονότα.

Ξεκινάει έντονα με την απομάκρυνση τριών παιδιών που είναι αδέρφια , μετά το έγκλημα που πραγματοποιήθηκε στην οικογένεια τους το 1987 και φτάνει στο 2015 να έχει να αντιμετωπίσει ο αναγνώστης ένα φρικιαστικό, αποτρόπαιο έγκλημα σε μια γυναίκα η οποία είναι μάνα τριών ανήλικων παιδιών. Ο φόνος πραγματοποιείται με πολύ παράξενο τρόπο λες και ο δράστης δεν θέλει να λερώσει τα χέρια του. Αναρωτιέμαι παίζει ρόλο το αντικείμενο του φόνου, δηλαδή αν είναι όπλο, μαχαίρι ή κάτι που το χρησιμοποιείς κάθε μέρα το οποίο δεν θα μπορούσες να το συνδυάσεις με φόνο? Τι λέτε? Σίγουρα δίνει στοιχεία για τον χαρακτήρα του δολοφόνου. Είναι Ψυχοπαθής? Ψυχικά άρρωστος ? Ψυχωτικός? Μπορεί ένας άνθρωπος να γίνει δολοφόνος για να τιμωρήσει κάποιον ενώ πριν είχε έντιμο βίο ? Το μόνο σίγουρο είναι ότι έχει πολύ θυμό ο δράστης.

 Εδώ έρχεται ο ντετέκτιβ Χούλνταρ να εξιχνιάσει τις δολοφονίες , γιατί δεν πραγματοποιείται μόνο μία όπως καταλαβαίνετε για να μπορέσει να συνδυάσει τι σχέση μπορεί έχει μία μητέρα, μια συνταξιούχος βιολόγος, ένας γυναικολόγος και ένας ραδιοερασιτέχνης με την βοήθεια της Ψυχολόγου Φρέγια.

Στην μυστηριώδη , σκοτεινή ιστορία που υπάρχει πίσω από τους φόνους μάρτυρας είναι ένα μικρό παιδί. Ένα παιδί που αναρωτιέμαι πως μπορεί να νιώθει μέσα σε αυτήν την θηριωδία που έζησε? και πως μπορεί να συνεχίσει την ζωή του? Ξέρετε το τι θα βιώσει ένα μικρό παιδί είναι πάρα πολύ καθοριστικό για την μετέπειτα πορεία του και φυσικά η δύναμη της οικογένεια παίζει τον καταλυτικό παράγοντα στις ζωές των ανθρώπων. Δεν είναι τυχαίο ότι από τις ιστορίες διαλυμένων οικογενειών έχουν γραφτεί τόσα βιβλία.

Μέχρι την σελίδα 220 ήμουν ανάμεσα σε δυο άτομα για πιθανούς δολοφόνους , όσο προχώραγε η ιστορία ήμουν σιγουρότατη για τον ένα και εκεί που λέω είναι αυτός ..έρχεται η Yrsa και μου αποδεικνύει με μαεστρία, ότι είναι η δεύτερη επιλογή μου που την είχα αποκλείσει ….όλα κρίθηκαν από μία λεπτομέρεια που την βλέπεις, αλλά δεν μπορεί ο εγκέφαλος σου να το συνδυάσει …ώσπου έρχεται ο τίτλος να πάρει θριαμβευτικά το φινάλε του έργου.

Η μετάφραση είναι πάρα πολύ καλή, η πλοκή είναι ρεαλιστική , οι εικόνες από την σύγχρονη κοινωνία της Ισλανδίας θα σε κατακλύσουν και θα νιώσεις ακόμα και την παγωνιά, το κρύο που επικρατεί σε αυτήν την χώρα καθώς επίσης μπορώ να πω ότι είναι ένα ευκολοδιάβαστο βιβλίο που δεν θα σε κουράσει καθόλου…. το μόνο που θα ήθελα εγώ είναι να υπήρχε περισσότερο ανάλυση στους βασικούς χαρακτήρες , να τους βιώνω πιο έντονα όταν σκηνοθετούσα την ιστορία στο μυαλό μου, γιατί όλες οι περιγραφές είναι κινηματογραφικές. Θα ήθελα έναν πιο σκληρό ντετέκτιβ !

 Το DNA είναι το πρώτο μιας βραβευμένης σειράς βιβλίων με ήρωες την παιδοψυχολόγο Φρέγια και τον ντεντέκτιβ Χούλνταρ, που εδραιώνει την θέση της Yrsa Sigurdardottir στην κορυφή της αστυνομικής λογοτεχνίας. Σας το προτείνω φυσικά….. και εσείς που αγαπάτε το είδος θα το διαβάσετε απνευστί και εγώ θα την ακολουθήσω στα επόμενα βήματα της γιατί μου άρεσε πολύ η συγγραφέας.


Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες πληροφορίες για το βιβλίο επισκεφτείτε την  σελίδα του καθώς και τα βιβλία του εκδοτικού !! όσον αφορά την συγγραφέα μπορείτε να μάθετε περισσότερα εδώ


Εύχομαι να το απολαύσετε όπως εγώ!!!


Παρασκευή !



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΜΑΝΓΓΕΛ ΣΥΖΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΙΣΣΗ

ΚΛΑΙΡΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ